Mobilt Internet - valg af løsning?
Fra : Jacob Gunst

Dato : 04-02-03 20:05

Håber I kan hjælpe mig med valg af dataabonnement.
Søger bedste samt billigste løsning til tjek af e-mail via Outlook. Behøver
således ikke være hurtigere end 9.600baud. Forbindelsen skal kunne bruges i
udlandet.
Har Tiscali internetabonnement i hjemmet og TeleDanmark mobilabnonnement.
Desuden en Nokia 6310i.
Hvilken udbyder og løsning skal jeg vælge? Gerne en løsning, hvor jeg kun
betaler for den tid jeg er opkoblet - og ingen faste udgifter til
abonnement.

På forhånd tak

Venlig hilsen

Jacob

Fra : Fischer

Dato : 05-02-03 06:37

> [...]
> Hvilken udbyder og løsning skal jeg vælge? Gerne en løsning, hvor
> jeg kun betaler for den tid jeg er opkoblet - og ingen faste udgifter

Hvis vi tager det sidste først, så udelukker det jo HighSpeed data og GPRS.
Og dette vil desuden også kun virke visse steder i udlandet.
Så med din accept af de 9.6k, er du allerede langt. Din telefon og dit
mobilabonnement kan bruges som det er.

Du mangler så blot et internet-abonnement der tillader opkald fra en
mobiltelefon. De fleste af disse koster et abonnement, men der er et par
enkelte undtagelser:
CyberCitys gratis-abonnement tillader opkald fra mobil - du skal blot ringe
til dem for at få dette aktiveret.
Get2net kan også bruges fra mobil (uden 1001 præfix), men der kræves et
fastnetnummer under oprettelsen.

Fra udlandet skal du så godt nok ringe hjem til DK, hvilket ikke just er
billigt.
Du kunne derfor overveje en betalings-internetabonnement som TDC NetPlus
hvor du kan ringe lokalt i de fleste lande mod et roaming-gebyr på ekstra
1,10 kr. i minuttet.
Men man skal være vågen. Det kan nemlig ikke altid betale sig at bruge
dette, da lokale opkald i udlandet med en dansk mobil kan være meget dyrt og
tæt på det samme som at ringe til DK.

Det er desværre lidt af en jungle .....

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Michael

Dato : 05-02-03 19:07

Du kan også ringe til tiscali nr. 38321300 med wap som login og wap
password. Det bruger jeg selv til min mobil og bærbar.

Fra : Jacob Gunst

Dato : 05-02-03 21:34

"Michael" <mhansen@jyde.dk> wrote in message
> Du kan også ringe til tiscali nr. 38321300 med wap som login og wap
> password. Det bruger jeg selv til min mobil og bærbar.

Hej Michael

Tak for dit svar.
Benytter Tiscali ISDN(2) forbindelse. Kan jeg med ovenstående nummer få
adgang til min e-mail konto, som er tilknyttet førnævnte abonnement?
Opkaldsafgift samt minutpriser i ind- og udland?

På forhånd tak

/Jacob

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 06-02-03 12:16

"Michael" <mhansen@jyde.dk> wrote in message
> Du kan også ringe til tiscali nr. 38321300 med wap som login og wap
> password. Det bruger jeg selv til min mobil og bærbar.

Den kendte jeg ikke, men det gør jeg nu - hurra!!
Opsætningen gik let, der er ikke noget med at ringe og få åbnet hos
cybercity eller oprettet en fastnettelefon hos get2net.

Tue

Fra : Fischer

Dato : 06-02-03 16:21

> Du kan også ringe til tiscali nr. 38321300 med wap som
> login og wap password. Det bruger jeg selv til min mobil
> og bærbar.

Virker ikke hos mig.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 06-02-03 16:36

Fischer wrote:

> Virker ikke hos mig.

"paw" som password?!

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Fischer

Dato : 06-02-03 17:06

> "paw" som password?!

Det var bedre.

Fra : Jacob Gunst

Dato : 06-02-03 19:14

"Fischer" <express2003@get2net.dk> wrote in message

> Det var bedre.

Hej Fischer

Du har tilsyneladende fået ovenstående løsning til at fungere. Vil du kort
guide mig igennem opsætningen i I.E. og Ericsson T68i? Jeg har anført
telefonnummer, brugernavn og password under en nyoprettet modemforbindelse i
I.E. Desuden angivet, at opkaldsforbindelsen skal kalde op via IR modem. Men
det virker ikke - "ingen klartone". Telefonens IR port er naturligvis
aktiveret og denne placeret foran IR-porten på min bærbar.
Skal jeg indtaste andre oplysninger under opsætningen?

Håber du kan hjælpe mig

På forhånd tak

Jacob

Fra : Fischer

Dato : 06-02-03 20:16

> [...]
> nyoprettet modemforbindelse i I.E. Desuden angivet, at opkalds-
> forbindelsen skal kalde op via IR modem. Men det virker ikke -

"IR modem"?
Jeg ville umiddelbart tro at du skulle have en driver installeret til T68i,
så dit modem kom til at hedde noget mere a'la den aktuelle telefon.

> Telefonens IR port er naturligvis aktiveret og denne placeret foran
> IR-porten på min bærbar. Skal jeg indtaste andre oplysninger under
> opsætningen?

Næh. Hvis mobilen er korrekt sat op / installeret som modem, så skal du blot
ringe op til 38321300 med user: wap og password: paw.
Men du løber åbenbart i en "prop" inden da.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-02-03 21:56

> [...]

> aktiveret og denne placeret foran IR-porten på min bærbar.
> Skal jeg indtaste andre oplysninger under opsætningen?

Nu kommer der jo ikke klartoner på mobil, så du skal deaktivere punktet, "Vent på
klartone, før der tastes", som det hedder i min modemopsætning under WinME.

Claus