Problemer med display på Nokia 8210
Fra : Lars C. Warnich-Hans~

Dato : 04-02-03 15:40

Hej, jeg er sikkert ikke den første der skrive om dette problem, men jeg
kunne ikke umiddelbart finde nogle tilsvarende spg. Så..jeg har en Nokia
8210 og mit display har en tildens til svigte eller lave pixel fejl. Dette
er så vidt jeg har hørt et almindelig kendt problem. Jeg vil høre om det er
muligt i Aalborg af få lavet denne fejl billigt ?

/Lars

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-02-03 16:13

Lars C. Warnich-Hansen wrote:
> Hej, jeg er sikkert ikke den første der skrive om dette problem, men
> jeg kunne ikke umiddelbart finde nogle tilsvarende spg.

For 2 dage siden i denne gruppe

> [...]
> pixel fejl. Dette er så vidt jeg har hørt et almindelig kendt
> problem. Jeg vil høre om det er muligt i Aalborg af få lavet denne

Copy/paste'r lige:

Det er en opslidt reservedel.. Din elastrom (eng.: conductive
lcd-rubber)
er blevet slidt. Det er en lille gummi-dims med kobbertråde i, der
sender
signalet fra printet til displayet. Da den består af gummi bliver den
slidt
med tiden. Hvis du skiller telefonen ad, piller den ud, og *forsigtigt*
"nulrer" den en smule, kan du tit være heldig at få det til at virke
igen.
Ellers skal den blot skiftes ud - den er ikke ret dyr, men kan godt være
lidt besværlig at få fat i. Prøv evt. at hør en af "unlock-gutterne" -
de
plejer at kunne skaffe dem.

Hvis du opsøger et af Nokia's servicecentre udskifter de elastromen for
100,- + moms.

\Mandal

Fra : JMo.

Dato : 04-02-03 19:33

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in

> Copy/paste'r lige:

Ahem.. Uden at credit'e ophavsmanden )

Menehmellers.. Mon ikke det snart er tid til at d.t.t.mobil får sig en
FAQ??

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-02-03 21:33

JMo. wrote:
> Ahem.. Uden at credit'e ophavsmanden )

My mistake - havde lidt travlt og havde egentlig planlagt at skrive
messageid. Beklager

> Menehmellers.. Mon ikke det snart er tid til at d.t.t.mobil får sig en
> FAQ??

Det kunne godt se sådan ud