IGI2 - sløv mus...
Fra : kim

Dato : 11-03-03 11:59

Jeg har lige købt dette spil, men jeg syntes at når jeg
bevæger mig rundt med musen, har den slet ikke den
samme følelse som når jeg spiller MOHAA...
Den er ligesom langsom, flydende eller sådan noget..
Jeg køre med XP og har ikke installeret den driver
til musen som medfulgte ( MS IntelliPoint 4.0 ) men kan
det være derfor, for der er ingen problemer når jeg
spiller Mohaa ?
Har andre den samme følelse med musen og hvordan
får man det væk ?
Mvh Kim

Fra : Holger Danske

Dato : 11-03-03 13:15

kim wrote:
> [...]
> det være derfor, for der er ingen problemer når jeg
> spiller Mohaa ?
> Har andre den samme følelse med musen og hvordan

Du kan da gå ind og sætte følsomheden på din mus, under options og controls
og der kan du så indstille musen !!

Allan
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : kim

Dato : 11-03-03 15:39

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse
> Du kan da gå ind og sætte følsomheden på din mus, under options og
controls
> og der kan du så indstille musen !!

Det har selvfølgelig jeg prøvet, både inde i spillet og i
mit kontrol-panel - egenskaber for mus...

Er jeg virkelig den eneste der kan mærke forskellen
mellem Mohaa og IGI2 ?

Mvh Kim

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-03-03 16:14

kim wrote:
> Er jeg virkelig den eneste der kan mærke forskellen
> mellem Mohaa og IGI2 ?

Kan det ikke tænkes din PC har svært ved at trække IGI2, prøv og skru
ned for opløsning og/eller detaljeringsgrad.

Mvh

Bruno

Fra : kim

Dato : 11-03-03 17:51

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det ikke tænkes din PC har svært ved at trække IGI2, prøv og skru
> ned for opløsning og/eller detaljeringsgrad.

Jeg tvivler, men prøver selfølgelig :)
Mit system:
ECS K7S5A 2XSD2XDDR SIS735
AMD Athlon XP 1900+ Palomino 1600Mhz/266
Køler Titan TTC-D5TBA m/Føler >1,5
2 * 256 MB DDR PC2100 DDR RAM
Aopen Geforce 2 MX 400 m/tv out
med driver XP nVidia Grafik Detonators 40.72 WHQL

Mvh Kim

Fra : Nikolaj Rasmussen

Dato : 12-03-03 15:48

Så er det helt sikkert dit hardware(GF2MX400) som er problemet,
selv med mit Geforce 4 Ti4400 kan jeg mærke at det suger
rigeligt i klodserne hvis man er på 1024x768 med alle lygter tændt.

Fra : Rene Juulsgård

Dato : 11-03-03 18:25

"kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det være derfor, for der er ingen problemer når jeg
> spiller Mohaa ?
> Har andre den samme følelse med musen og hvordan

Jeg er ikke sikker men dit grafikkort rykker ikke ligefrem. Det kunne være
du skulle have et større et.

Fra : Lord Flasheart

Dato : 12-03-03 16:49

kim wrote:
> [...]
> det være derfor, for der er ingen problemer når jeg
> spiller Mohaa ?
> Har andre den samme følelse med musen og hvordan

Jeg mener ligeledes, at dit grafikkort er årsagen til de dårlige framerates.
Et GeForce2 MX400 er simpelthen ikke hurtigt nok til at trække de nyeste 3D
spil i en fornuftig opløsning. IGI2 anvender en grafikmotor, der gørs brug
af avancerede rederingsfunktioner, så som shadow buffers til dynamisk
skyggekastning, og vertex shaders til at få overflader (vand etc.) til at
fremstå mere realistiske. Dit grafikkort understøtter ikke disse features,
hvorfor din processor takseres unødigt højt, med mindre du slår dem fra. Jeg
vil derfor anbefale dig at deaktivere alt hvad der har med skygger at gøre,
og prøve at sætte farvedybden til 16 bit. En lavere detaljeringsgrad og
opløsning vil sikkert også hjælpe. Ellers er der ikke andet at gøre end at
opgradere til et hurtigere grafikkort.
--
Med Venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : kim

Dato : 12-03-03 19:11

"Lord Flasheart" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opløsning vil sikkert også hjælpe. Ellers er der ikke andet at gøre end at

Tak for svaret.
Hvilket Grafikkort ( til en rimlig penge ), vil I så anbefale til at køre
spil alá IGI2 og lign. ?

Mvh Kim

Fra : Holger Danske

Dato : 12-03-03 19:12

kim wrote:
> "Lord Flasheart" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Tak for svaret.
> Hvilket Grafikkort ( til en rimlig penge ), vil I så anbefale til at
> køre spil alá IGI2 og lign. ?

Jeg synes ikke at du, med den pc du har, skal gå længere ned end GForce 4
TI-4600 eller Radeon 9500, men så akulle du også kunne klare dig ihvertfald
i et år

H.D.

Fra : Holger Danske

Dato : 12-03-03 19:18

Holger Danske wrote:

Jeg synes ikke at du, med den pc du har, skal gå længere ned end
GForce 4 TI-4600 eller Radeon 9500 minimum 128 Mb Ram ville /jeg/ sætte som
krav, men så skulle du også kunne klare dig ihvertfald i et år

H.D.