CIV3
Fra : Ding-Dong

Dato : 10-03-03 17:30

Hej NG

Jeg har fundet CIV3 frem fra flyttekassen, ja der har den været i lang
tid:c), og er begyndt nogenlunde at kunne finde ud af det, dog på nemmeste
level. Jeg har nu også købt udvidelsen til den og jeg har 3 sider hvor jeg
kan læse om strategier og lign. Alligevel synes jeg det er enormt svært at
følge med AI'en. Enten er jeg bagud i research eller også er jeg temmelig
underlegen rent militært. Nogen der lige har lidt fif eller andet?
På forhånd tak

Ding-Dong
__________________________________________________________________ ICQ#:
105573864 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Jan Vagle

Dato : 10-03-03 21:02

Ding-Dong wrote:
> [...]
> følge med AI'en. Enten er jeg bagud i research eller også er jeg temmelig
> underlegen rent militært. Nogen der lige har lidt fif eller andet?

Trade ! Trade is tha only way ! (+ explore så meget som mulig = mye penge for
maps..)

Tre wonders du ALDRIG må misse: Pyramids, Great Library, Sistine Chapel.

--
Jan Vagle the magnificent (+10.000 i score..)
..............................oOo

Fra : Ding-Dong

Dato : 13-03-03 18:04

Jan Vagle skrev i en meddelelse
> [...]
for
> maps..)
>
> Tre wonders du ALDRIG må misse: Pyramids, Great Library, Sistine Chapel.

Ok - nu er jeg lidt ærgelig. Har spillet en del gange men på en eller anden
måde har jeg ikke særlig mange byer i forhold til de CIV's jeg spiller mod,
jeg forsker en del men alligevel er de foran eller på højde med min CIV.
Hvordan kan det hænge sammen. Hvis jeg vil være størst i kampstyrke går det
jo udover alt andet byggeri - og hvis jeg vil have mange byer går det jo
også ud over anden produktion for der skal jo også workers til at lave
forbindelse byerne imellem.....
Jeg kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen......
Med hygsom hilsen

Ding-Dong
Der er ved at være enormt træt af et ellers godt spil:c(

Fra : Jan Vagle

Dato : 13-03-03 20:22

Ding-Dong wrote:

> [...]
> jeg forsker en del men alligevel er de foran eller på højde med min CIV.

Du må tænke lit økonomi her...: Skal jeg bygge en 'aqueduct' for at min by
skal blive større ? Nei, ikke i begynnelsen, byg heller en settler og hold
byen under str. 6. Mange små byer er bedre enn få og store. Større byer er
også dyrere i underhold.
Byg veie med en gang slik at du ikke smider væk en rekke turns bare på at
flytte units.
Byg og bye indtil elve og du slipper aqueduct's. Skaf så meget resources du
kan og trade. Med det samme du har oppfundet en nyt teknologi: Tag runden med
de andre civ's og se hvad slags byttehandel en kan have.

> [...]
> jo udover alt andet byggeri - og hvis jeg vil have mange byer går det jo
> også ud over anden produktion for der skal jo også workers til at lave

Kampstyrke skal en ikke tenke på før meeeget senere.. penger, happiness & tech
er viktigere.

> Jeg kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen......

Ikke spil på samme måde gang efter gang, prøv forskellige metoder.

Det er lurt at have en by der producerer et nyt 'palace' hele tiden der en
skifter til et wonder når en har teknologien. Således har en 'opsparte'
shields for hånd.. ;)

--
Jan Vagle

Fra : Ding-Dong