Battle Field 1942 på en P4'er 2.4 ghz
Fra : L.A.

Dato : 10-03-03 01:03

Hej NG.

Er der nogen, der har en ide til, hvad der kan være galt, da Battle Field
1942 ikke vil køre ordentligt på min pc'er ? Det hakker meget i grafikken -
næsten så meget at maskinen er lige på randen til at fryse totalt. Jeg har
prøvet at sætte det ned i laveste opløsning med laveste detail level, men
det hjælper ikke.
Jeg har en Pentium 4 2.4 ghz med 512 mb. DDR-ram og et GeForce 4 TI-4200 m.
128 mb. ram (bundkort er EpoX 4pea +). Jeg har set spillet køre på en
Pentium 3 800 mhz med GeForce 2 kort og så undrer jeg mig lidt over, hvorfor
min så skal opføre sig sådan. Jeg har ikke problemer med andre spil, hvor
jeg snildt kan køre 1280 x 1024 x 32 med fuld detail level.

Fra : Bandit

Dato : 10-03-03 02:14

Har du DirectX 9 indstalleret ?

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-03-03 02:51

"Bandit" <bandit@underSPAMtaker.dk> skrev i en meddelelse
> Har du DirectX 9 indstalleret ?

Er det en fordel eller bagdel?

Fra : Øistein Wind

Dato : 10-03-03 07:34

> [...]
> min så skal opføre sig sådan. Jeg har ikke problemer med andre spil, hvor
> jeg snildt kan køre 1280 x 1024 x 32 med fuld detail level.

Det er nok din lydkort der er synderen... Er det et soundblaster?
Prøv at slå hardwareacceleration fra ved at køre"dxconfig".
Det virkede for mig.

Øistein

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-03-03 14:47

Øistein Wind wrote:

-Snip

> Det er nok din lydkort der er synderen... Er det et soundblaster?
> Prøv at slå hardwareacceleration fra ved at køre"dxconfig".
> Det virkede for mig.
>
> Øistein

dxdiag. Kontrolpanelet multimedier kan også gøre det.

-Sune

Fra : Øistein Wind

Dato : 10-03-03 19:13

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse
> Øistein Wind wrote:
>
> -Snip

> dxdiag. Kontrolpanelet multimedier kan også gøre det.
>
> -Sune

Ja det er også rigtigt...

Min fejl.

Øistein

Fra : L.A.

Dato : 11-03-03 01:52

Hej igen.

Jeg har installeret DirectX 9, men det ser ikke ud til at være der, hvor
problemet er - eller var. Jeg tjekkede mit lydkort (onboard AC97 audio) og
slog det fra i bios og prøvede derefter at starte BF 1942 op igen uden lyd.
Så ser det ud til at køre helt perfekt nu Husker jeg ikke helt forkert,
så har jeg vist et gammelt Sound Blaster pci-128 liggende nede hos mine
forældre, men spørgsmålet er om jeg ikke skulle gå ud og købe et nyt og
bedre kort (nogen forslag eventuelt ?)

Men i hvertfald vil jeg gerne sige tusind for de gode svar. De har da
hjulpet mig et skridt i den rigtige retning og skulle en af Jer have et godt
forslag til lydkort, så sig endelig til (lidt off topic, sorry).

Med venlig hilsen, L.A.

Fra : Øistein Wind

Dato : 11-03-03 15:59

> [...]
godt
> forslag til lydkort, så sig endelig til (lidt off topic, sorry).

Jeg har hørt, at der er store problemer med Creatives lydkort. Jeg har selv
et soundblaster live!, og det forårsagede en del hak igrafikken, men da jeg
slog hardware acceleration fra, kørte det fint.

Måske et Hercules var værd at overveje...?

Øistein

Fra : Mikkel Westh

Dato : 11-03-03 16:06

"L.A." <aaa@bbb.ccc> skrev i en meddelelse

Jeg har også selv et Soundblaster...Et Live! 5.1 Player.
Det volder mig en masse problemer i diverse spil, så jeg overvejer at købe
et Altec Lansing 251 (evt. ACS251-D) og et Audigy 2.
Det skulle vel køre ordenligt så.!

/Mikkel

Fra : Kent

Dato : 11-03-03 16:13

"Mikkel Westh" <privat@private> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det volder mig en masse problemer i diverse spil, så jeg overvejer at købe
> et Altec Lansing 251 (evt. ACS251-D) og et Audigy 2.

Åååh, det skal du såmænd ikke sige. Jeg har et Audigy 2, og det
hakker også. Det hakkede desuden også før, da jeg bruge det
onboard lydkort på mit bundkort. For mig hjælper det ikke
at slå hardwareaccelleration fra. Efter mange, mange forsøg
og leden efter information alle mulige steder på nettet, tror
jeg faktisk ikke, at hakkeriet er lydkortets skyld.

Jeg kan sige dig, at Audigy 2 er et fedt lydkort .
Desuden fulgte der Hitman 2 og Soldier Of Fortune 2 med
til mit. En glædelig overraskelse.

Vh
Kent

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 11-03-03 17:00

L.A. wrote:
> [...]
> hjulpet mig et skridt i den rigtige retning og skulle en af Jer have
> et godt forslag til lydkort, så sig endelig til (lidt off topic,

Mit soundblaster 128 virker fint i spillet, får det slet ikke til at
hakke... bare så du ved det :)

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Frenjon

Dato : 12-03-03 14:39

Prøv og læs denne igennem:
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=guide&dId=420
Der er en del tips og fif til BF1942

Et lyd-problem som kommer ofte beskrives her:
http://cebf.ws/forum/viewtopic.php?t=1404

Ellers HAR du vel installeret 1.31 patchen?
Hvis intet af det virker så prøv nogle forskellige lyd og grafikdrivere..

-Frenjon

Fra : Benny

Dato : 07-04-03 21:58

"Frenjon" <Frenjon@NOSPAMworldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Et lyd-problem som kommer ofte beskrives her:
> http://cebf.ws/forum/viewtopic.php?t=1404
>
> Ellers HAR du vel installeret 1.31 patchen?
hej
jeg har lige downloadet 1.31
men kan ikke instalere den
den kan ikke finde battlefield instalationen
(jeg har lagt den ind i biblioteket) men

Fra : --=Stone=--

Dato : 07-04-03 23:00

"> jeg har lige downloadet 1.31
> men kan ikke instalere den
> den kan ikke finde battlefield instalationen
> (jeg har lagt den ind i biblioteket) men

Du skulle overveje at købe originale spillet, el. lade vær med at installere
no cd patch ect....

--=Stone=--

Fra : Benny

Dato : 08-04-03 12:40

"--=Stone=--" <caraction@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "> jeg har lige downloadet 1.31
>
> Du skulle overveje at købe originale spillet, el. lade vær med at
installere
> no cd patch ect....
>
> --=Stone=--

Der må jeg skuffe dig jeg har orignalt spil
så det behøver jeg ikke at overveje

Fra : Theis Dræberg

Dato : 14-04-03 19:22

Jeg kan ikke komme ind på linket mærkeligt hvad sker der