Svinsk tone i multiplayer, HVORFOR?????
Fra : Kent

Dato : 08-03-03 20:29

Hej

Er jeg den eneste, der synes, at tonen i multiplayer generelt
simpelthen er for svinsk og modbydelig??

Jeg synes, det er fandens irriterende, at jeg bliver kaldt
"fucking idiot!", "you're mother is a bitch!", "you are a dick!",
når jeg lige vil bruge en time på hygge mig med et godt spil.
Hvorfor skal det være sådan? Jeg fatter det ikke!!!!!!!!

Tænk dog på, at det kun er et spil!!! Hvorfor er vi ikke mere
venlig overfor hinanden. Det går mig faktisk meget på det her!!

Jeg er ikke ude på at være grov overfor nogen med dette indlæg,
det er helt sikkert, men hvis jeg bare kunne råbe en enkelt eller
to op!

Mig ville det ikke genere, hvis der var et filter, der smed folk
ud eller advarede folk, hvis de brugte svinske udtryk. For mig
at se ville det været meget enkelt at implementere i de forskellige
spil.

Det kunne være rart at få en diskussion om emnet.

Vh
Kent

Fra : Thomas Hjort

Dato : 08-03-03 20:41

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg lige vil bruge en time på hygge mig med et godt spil.
> Hvorfor skal det være sådan? Jeg fatter det ikke!!!!!!!!

Sådan er det bare og sådan har det altid været. Lad være med at lad gå på af
det. Ignorer det eller giv dem skruen tilbage efter temperament. Tror aldrig
det bliver bedre.

Mvh Thomas

Fra : Remmen

Dato : 08-03-03 20:45

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er jeg den eneste, der synes, at tonen i multiplayer generelt
> simpelthen er for svinsk og modbydelig??

Det hænder men jeg synes nu ikke det er reglen. Men det kan da være det
kommer an på hvilke spil man spiller.

> [...]
> når jeg lige vil bruge en time på hygge mig med et godt spil.
> Hvorfor skal det være sådan? Jeg fatter det ikke!!!!!!!!

Formodentligt fordi de bruger anonymiteten som der er i et multiplayerspil
som dække for at opføre sig på en måde de ikke vil/tør når de er ude i
virkeligheden.

> Tænk dog på, at det kun er et spil!!! Hvorfor er vi ikke mere
> venlig overfor hinanden. Det går mig faktisk meget på det her!!

Det kan ikke betale sig at bruge så meget energi på det. Find andre
servere/spil. Det er let at finde nogen hvor tonen er pæn.

> [...]
> ud eller advarede folk, hvis de brugte svinske udtryk. For mig
> at se ville det været meget enkelt at implementere i de forskellige

Der er sådanne filtre. Dog ikke med kick. Sad og snakkede lidt på dansk på
en engelsk server dengang for en stenalder siden hvor jeg spillede lidt CS.
Syntes det var underligt at mine beskedder ikke kom igennem til de andre
indtil det gik op for mig at jeg var nødt til at bruge 'ofte' i stedet for
'tit'

> Det kunne være rart at få en diskussion om emnet.

Tjaaa... Tror nu ikke at de som opfører sig på denne måde vil ændre opførsel
alligevel (Men jeg er forvisset om, at de ikke opfører sig på den måde i den
analoge verden). Jeg bruger den regel at jeg opfører mig overfor andre som
jeg gerne så de opførte sig overfor mig. Og hvis jeg ikke bryder mig om
serveren/spillerne finder jeg et andet sted at spille.

Lars

Fra : Kent

Dato : 08-03-03 21:10

"Remmen" <larsremmenREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Det hænder men jeg synes nu ikke det er reglen. Men det kan da være det
> kommer an på hvilke spil man spiller.

Jeg synes, det sker meget tit. For tiden spiller jeg meget Soldier Of
Fortune 2.

> Formodentligt fordi de bruger anonymiteten som der er i et multiplayerspil
> som dække for at opføre sig på en måde de ikke vil/tør når de er ude i
> virkeligheden.

Det har du helt sikkert meget ret i. Hvis jeg mødte dem i det virkelige liv,
så skulle jeg den ondenlyneme BIIIIIIIIP .

> Det kan ikke betale sig at bruge så meget energi på det. Find andre
> servere/spil. Det er let at finde nogen hvor tonen er pæn.

Nå, det synes jeg absolut ikke. Der har været såden en tone
på alle de servere, jeg har været på endnu. Normalt er "fuck" det
mest brugte ord af alle . Jeg spiller meget Soldier Of Fortune 2
for tiden - kender du en god server?

> [...]
> indtil det gik op for mig at jeg var nødt til at bruge 'ofte' i stedet for

LOL!!!!!!!

Ville være rart med et sådant filter.

> [...]
> analoge verden). Jeg bruger den regel at jeg opfører mig overfor andre som
> jeg gerne så de opførte sig overfor mig.

Sådan har jeg det også.

>Og hvis jeg ikke bryder mig om
> serveren/spillerne finder jeg et andet sted at spille.

Tjooeh, men er andre bedre?

Vh
Kent

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-03-03 21:00

In article <3e6a448a$0$4297$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Kent wrote:
> [...]
> når jeg lige vil bruge en time på hygge mig med et godt spil.
> Hvorfor skal det være sådan? Jeg fatter det ikke!!!!!!!!

Deres mødre er ikke gode nok til at vride deres ører når de bruger
uacceptabelt sprog. Eller også generer deres hæmorider dem.

> Tænk dog på, at det kun er et spil!!! Hvorfor er vi ikke mere
> venlig overfor hinanden. Det går mig faktisk meget på det her!!

Sprogbruget er forskelligt rundt omkring. Jo mere taber man er,
jo dårligere sprog har man.

Jeh har været steder i verdenen hvor "fuck off" er ca den
pæneste måde at sige nej tak til gratis seksuelle ydelser
eller nej tak til sælgere. Og ofte måtte der værre sprogbrug til.

> [...]
> ud eller advarede folk, hvis de brugte svinske udtryk. For mig
> at se ville det været meget enkelt at implementere i de forskellige

De virker ikke. Folk anvender så alternative stavemåder.

Skift i stedet til spil med lidt ældre publikum. De er som
regel lidt mere volopdragne.

Fra : Kent

Dato : 08-03-03 21:16

meddelelse news:slrnb6kitd.tv.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Deres mødre er ikke gode nok til at vride deres ører når de bruger
> uacceptabelt sprog. Eller også generer deres hæmorider dem.

LOOOL!!!

Jeg håber deres hæmorider er en rigtig "pain in the ass", når de
synes det er så skægt at svine andre mennesker til!

> Sprogbruget er forskelligt rundt omkring. Jo mere taber man er,
> jo dårligere sprog har man.

Det er sikkert rigtigt.

> [...]
>
> De virker ikke. Folk anvender så alternative stavemåder.
>
> Skift i stedet til spil med lidt ældre publikum. De er som

Ja, måske. Selv er jeg ikke mere end 26 år, og det synes jeg
da selv er ret ung. Måske én under 20 har en anden mening .
Det har nok noget at gøre med, at min generation og senere
generationer er vokset op med amerikanske film, hvor det
er meget normalt at hvert andet ord er "fuck" og lignende.

Fatter bare ikke at det virkelig er blegvet "in" at være sådan
overfor andre mennesker. Hvis det er tilfældet, synes jeg godt
nok vi går en kedelig fremtid i møde.

Vh
Kent

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 08-03-03 21:26

Begynd at kør simracing online istedet for FPS... der er gennemsnitsalderen
ca. 30 år og tonen er HELT anderledes.

F.eks. Grand Prix Legends er så hylende frustrerende svært i starten, at kun
folk med en pæn portion tålmodighed og rygrad nogensinde kommer så langt som
at køre online... det samme gælder forresten garanteret de mere avancerede
og realistiske mods til diverse FPS spil. Hop væk fra de simple,, nemme spil
som alle børnene spiller og find et svært "voksenspil" så tror jeg du vil
opdage en helt nu dimension i online gaming. Du slipper også for det evige
snyderi, da det i de sværere spil er en æressag at spille fair.

Mikkel

PS: NASCAR 2002 / 3 har faktisk et filter i chatten, det giver nogen ret
sjove situationer da det er baseret på engelsk, og visse danske ord bliver
derfor cencureret ;)

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 08-03-03 22:17

Mikkel Gram-Hansen wrote:
> Begynd at kør simracing online istedet for FPS... der er gennemsnitsalderen
> ca. 30 år og tonen er HELT anderledes.

Jeg kan godt følge Mikkel, selv oplever jeg at det er værst tidligt på
aftenen og i weekenderne så det virker som om det har med spillernes
alder at gøre. Noget andet er så at jeg tror ikke man skal ligge så
meget i ordene, hvis du hører hvordan en flok femte klasser taler til
hinanden så er det nogen gange lige så slemt. De ligger simpelthen nogle
andre værdier i ordene.

> [...]
> opdage en helt nu dimension i online gaming. Du slipper også for det evige
> snyderi, da det i de sværere spil er en æressag at spille fair.

Alternativt så kan man vælge spil der ikke er helt nye længere, f.eks.
er jeg overbevist om at gennemsnitsalderen i UT er noget højere end den
er i UT2003 simpelthen fordi der ikke er så mange der starter med UT da
det er næsten 3½ gamelt.

Mvh

Bruno

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 09-03-03 17:26

> PS: NASCAR 2002 / 3 har faktisk et filter i chatten, det
> giver nogen ret sjove situationer da det er baseret på
> engelsk, og visse danske ord bliver derfor cencureret ;)

Jeg spille C&C: Generals for noget tid siden, og der morede vi os ganske
meget over at ord som "Saddam" bliver censureret til "******"

Der ses sætninger (for sjov) som:

"Hey *******! Stop writing those ******* stars."

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Kent

Dato : 09-03-03 17:45

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg spille C&C: Generals for noget tid siden, og der morede vi os ganske
> [...]

Ja, "Saddam" er lidt af et fy-ord for tiden, men at det ligefrem
bliver censureret i et spil .

Vh
Kent

Fra : Simon Kamber

Dato : 09-03-03 02:07

On Sat, 8 Mar 2003 20:29:16 +0100, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Er jeg den eneste, der synes, at tonen i multiplayer generelt
>simpelthen er for svinsk og modbydelig??
Tjah, kedelig tendens. Prøv at finde spil til en ældre målgruppe, spil
hvor gennemsnitsspilleren er over 13 år. Bare træls hvis man nu gerne
VIL spille SoF eller CS, men det er et spørgsmål om at finde
autoriserede servere med et voksent publikum, så ryger "se mig, jeg
kan bande" ungerne. Der vil stadig snige sig et fuck eller to ind, men
der er længere mellem dem og de rigtig svinske udtryk udebliver.

Fra : Ding-Dong

Dato : 09-03-03 09:50

Kent skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste, der synes, at tonen i multiplayer generelt
> simpelthen er for svinsk og modbydelig??

Nej det er du ikke:c)

> [...]
> når jeg lige vil bruge en time på hygge mig med et godt spil.
> Hvorfor skal det være sådan? Jeg fatter det ikke!!!!!!!!

Der skal intet til at trigge folk nu om dage.....

> [...]
> ud eller advarede folk, hvis de brugte svinske udtryk. For mig
> at se ville det været meget enkelt at implementere i de forskellige

Jeg spiller BHD og når vi på vores server har folk der ikke kan finde ud af
at opføre sig pænt og det iøvrigt er blevet skrevet pænt til dem flere gange
eller de på anden måde ødelægger spillet så bliver de puntet:c) - så ka' de
lære det.....

> Det kunne være rart at få en diskussion om emnet.

Det vil aldrig ændre sig - desværre, det eneste man kan gøre er som andre
tidligere har skrevet, ignorer dem hvis ikke der er mulighed for at drøne
dem ud. Som du selv skriver det er 'kun' et spil og ved at optræde som nogen
gør giver man heller ikke nye spillere mange chancer - ikke fair.

Med hygsom hilsen

Ding-Dong

Fra : ChristianTC

Dato : 09-03-03 20:31

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er jeg den eneste, der synes, at tonen i multiplayer generelt
> simpelthen er for svinsk og modbydelig??

Nej det er du slet ikke!! For nogle måneder siden begyndte jeg at spille
Counterstrike, og generelt på public servers må man finde sig i lidt af
hvert. Folk har ikke tålmodighed til at vise en der lige er startet hvad man
skal gøre og ved den mindste fejl man gør bliver man svinet totalt til. Jeg
tror det er svært at begynde at spille et spil som counterstrike nu da
newbies ikke bliver accepteret. I modsætning synes jeg for det meste at der
er en rimelig god tone i Medal of Honor Spearhead. Men et godt råd er at man
bare skal finde en god server og lære dem der spiller på den at kende, så
skulle man være rimeligt sikker på en god oplevelse. Og så skal man bare
ignorere alle dem der bare er ude på at ødelægge det, for en.

Mvh
Christian

Fra : Kent

Dato : 12-03-03 21:11

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skulle man være rimeligt sikker på en god oplevelse. Og så skal man bare
> ignorere alle dem der bare er ude på at ødelægge det, for en.

Jeg vil forsøge at finde nogle servere, hvor folk opfører sig
normalt og pænt overfor hinanden.

Tak for dit svar!

Vh
Kent