Måske Off Topic, Måske ikke !
Fra : Holger Danske

Dato : 04-03-03 22:06

Da jeg lige har købt c-64 og Amiga 500 til ungerne, leder jeg med lys og
lygte efter nogle spil til disse ældre maskiner, er der nogen herinde som
måske kunne hjælpe !?

Allan
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Peter C

Dato : 04-03-03 22:31

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse
> Da jeg lige har købt c-64 og Amiga 500 til ungerne, leder jeg med lys og
> lygte efter nogle spil til disse ældre maskiner, er der nogen herinde som
> måske kunne hjælpe !?

www.c64.com kan man finde alt hvad hjertet kan begære til den goe gamle
C64.

MVH Peter C.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-03-03 00:46

Holger Danske wrote:
> Da jeg lige har købt c-64 og Amiga 500 til ungerne, leder jeg med lys
> og lygte efter nogle spil til disse ældre maskiner, er der nogen
> herinde som måske kunne hjælpe !?
>
> Allan

Jeg har masser af Amigaspil, endda i helt friske kopier. Jeg har købt "Amiga
Explorer" fra http://www.cloanto.com som via et stykke software og et ganske
almindeligt parallelkabel muliggør overførsel af hele disk-images direkte
til et eller flere af Amigaens diskdrev. På den måde kan man så downloade
alle de gamle Amigaspil man har lyst til i .adf format og så overføre dem
direkte til diskette i Amigaen. Så nu har jeg fået mig en pæn samling af
alle de gamle klassikere, endda helt virusfri (jeg havde en slem omgang
Saddam virus, men da den ikke smitter på PC var den forholdsvis nem at
udrydde til at spille på min gamle Amiga 500.

Hvis du ikke gider bruge tid på det selv vil jeg gerne, mod en symbolsk
betaling naturligvis, lave nogle kopier til dig.

Iøvrigt findes der en løsning der ligner mht. C64, idet man via et specielt
kabel (XE-1541) og noget software (64HDD af Nicolas Coplin) kan bruge en PC
(f.eks en gammel 486'er der alligevel bare ligger og flyder) som fil-server.
Herfra kan man så have samtlige spil der nogensinde overhovedet er lavet til
C64 liggende på HD eller CD og så betjener man ellers filserveren som man
ville betjene et Commodore 1541 diskdrev direkte fra C64'eren. Programmet
kører fra DOS og kan startes med en batch-fil, så det er ikke nødvendigt at
have en skærm tilsluttet PC'en.

-Sune

Fra : Holger Danske

Dato : 05-03-03 09:57

Sune Mika Salminen wrote:

> Hvis du ikke gider bruge tid på det selv vil jeg gerne, mod en
> symbolsk betaling naturligvis, lave nogle kopier til dig.

Hej Sune.
Da jeg hverken har diverse kabler eller prg. (kan ikke finde det explorer
prg. du skrev om på prod. hjemmeside !), så tænkte jeg på om vi kunne finde
ud af en eller anden ordning, med at jeg kunne tiltuske mig nogen kopier af
dine spil, betaling kunne være skumbananer, eller anden foretrukken valuta !

Allan
E-Mail familien_riise@adslhome.dk
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-03-03 11:17

Holger Danske wrote:

> [...]
> tiltuske mig nogen kopier af dine spil, betaling kunne være
> skumbananer, eller anden foretrukken valuta !

Svaret via email

-Sune