C&C General lousy !
Fra : jk

Dato : 03-03-03 16:34

Min PC er godt nok ikke af nyeste dato, men den burde vel for F* ku' afvikle
et spil som G&C Generals bare NOGENLUNDE !

Jeg kører spillet på min (lidt ældre - 1½ årige PC) en AMD Thunderbird 1400
mhz, 256 MB 266mhz ram, og et GeForce 2 GTS 32 MB ram grafikkort.

Jeg vil vove den påstand at C&C generals simpelthen er godt gammeldags
dårligt programmeret ! - hvad jeg baserer min påstand på ? - ta' nu bare et
spil som Age of Mythology - et spil som kører 100 perfekt på min PC, og som
har en VÆSTENLIG flottere grafik (og mere detaljeret) end C&C Generals.

er der nogen her som er uenig i min påstand...? Lige nu er jeg nød til at
slå ALT fra, for at ku' køre det L*spil bare nogenlunde hurtigt ! Det
undrer mig også, at Westwood ikke står nogensteder i spillet - kun EA
games.... men måske skammer Westwood sig også over resultatet - det gør JEG
!

/JK

Fra : Jan Larsen

Dato : 03-03-03 17:03

Hej.

Det forstår jeg ikke, jeg har en PC med 2 1/2 år på bagen en P3 1000 mhz 512
mb ram PC133 og et ATI Radeon 64mb ram som dog ikke er mere end 1/2 år
gammelt og her kører det som i olie.

Jeg kunne forestille mig at det er dit grafikkort som trækker i den dårlige
retning

Fra : Connor

Dato : 03-03-03 17:07

Det ER ikke Westwoods gamle C&C team der har lavet Generals. Det gamle
Westwood studios (tror nok i Nevada) har arbejdet på Earth and Beoynd som
noget af det sidste inden EA lukker Westwood pga. besparelser. Generals er
lavet af Electronic Arts Pacific. Øverst på side 56 i manualen står der også
at det er "inspireret" af det originale Command & Conqer der er skabt af
Westwood Studios.

Generals kører fint hos mig i 1024x768
P4 1800mhz
GForce 4 4200
512 mb sd ram
SB live lyd

Minimum system
- Windows® 98,ME,2000 eller Windows® XP
- DirectXT 8.1
- 800 MHZ Intel® Pentium® eller lign.processor
- 128MB Free system RAM
- 1.8GB Hard drive space
- 8x CD-ROM
- 32MB Video card

Anbefalet system
- 1800 MHZ Intel® Pentium® eller lign. processor
- 256MB Free system RAM
- 1.8GB Hard drive space
- 8x CD-ROM
- 64MB Video card
- Modem, LAN, isdn eller andet TCP/IP understøttet netværk for multiplayer.

Ps. Een af mine arbejdskammerater kører Generals på en 800 mhz IBM med 256
mb ram og Gforce 1
Hvis ikke du allerede har gjort det... Prøv at opdatere directx og diverse
drivere til lyd og grafikkort.

M.v.h

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-03-03 17:50

"Connor" <connorNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> SB live lyd
> Hvis ikke du allerede har gjort det... Prøv at opdatere directx og diverse

Hvilken nvidia driver version kører du med? 40.72 rumsterer hos
undertegnede.

Fra : Connor

Dato : 03-03-03 18:22

Kører med version: 41.09

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-03-03 22:05

"Connor" <connorNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Kører med version: 41.09

OK, har lige fået spillet. Kører det ikke helt optimalt, prøver jeg først at
opgradere med 41.09 og derefter DirectX9.

Fra : Daniel C

Dato : 03-03-03 22:28

har selv haft det problem, jeg har en forholdsvis lille computer! 192 mb
ram, Geforce 2 ddrram, men den ville ikke køre ordentligt, så fortalte en
kammerat at man skal gå ind og styre grafikken selv, altså bruge den der
hedder CUSTOM så kan man sætte grafikken ekstra den og nu kan det godt
køre!!!
held og lykke!

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-03-03 00:30

"Daniel C" <Daniel_chr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kammerat at man skal gå ind og styre grafikken selv, altså bruge den der
> hedder CUSTOM så kan man sætte grafikken ekstra den og nu kan det godt

I'll check that out, thx.

Fra : jk

Dato : 04-03-03 16:13

> [...]
> mb ram og Gforce 1
> Hvis ikke du allerede har gjort det... Prøv at opdatere directx og diverse

hmmm... jeg har hentet nyeste nVidia driver - samt DirectX 9, og det har
ikke hjulpet særlig meget (intet), jeg har endog været inde og sætte
ydelse-kvalitets-forholdet ned, så den står ca. i mellemindstillningen

....men jeg sidder her og spekulerer på, om det måske alligevel kører
udemærket ? - det SKAL måske bare ikke køre særlig hurtigt ? I de tidligere
C&C spil, ku' man også ændre spillets hastighed - det er fjernet i Generals
(?).

/JK

Fra : Simon Kamber

Dato : 03-03-03 21:53

On Mon, 3 Mar 2003 16:33:55 +0100, "jk" <asdf@asdf.ru> wrote:

>Min PC er godt nok ikke af nyeste dato, men den burde vel for F* ku' afvikle
>et spil som G&C Generals bare NOGENLUNDE !
Ikke sikkert, det er vel fair nok at de laver spil som ikke kan køre
med høje grafikindstillinger på gamle pc'er.

>Jeg kører spillet på min (lidt ældre - 1½ årige PC) en AMD Thunderbird 1400
>mhz, 256 MB 266mhz ram, og et GeForce 2 GTS 32 MB ram grafikkort.

Rammene og grafikkortet holder ikke, generals er programmeret til
nyere computere.

> [...]
>har en VÆSTENLIG flottere grafik (og mere detaljeret) end C&C Generals.
Viul så ikke give dig ret, AOM har en grafik som tydeligvid er lavet
til at ældre computere kan køre det. Færre polygoner og ingen
egentlige grafikeffekter.

> [...]
>undrer mig også, at Westwood ikke står nogensteder i spillet - kun EA
>games.... men måske skammer Westwood sig også over resultatet - det gør JEG
Well, hvis du hed EA pacific og programmerede et spil, ville du så
skrive westwood i det? EA pacific er en afdeling der består af nogle
af de gamle westwood folk, men det er stadig ikke westwood.

Fra : jk

Dato : 04-03-03 16:17

"Simon Kamber >>mail.com>" <simon_kamber@hot<<<REMOVE> skrev i en meddelelse
> Viul så ikke give dig ret, AOM har en grafik som tydeligvid er lavet
> til at ældre computere kan køre det. Færre polygoner og ingen
> egentlige grafikeffekter.

aah.. - jeg er sq ikke helt enig - AOM's grafik er betydeligt flottere (og
mere detaljeret) end noget i C&C - eksempelvis vandet i AOM er S* flot ! -
man ka' se igennem bølgerne og se bunden ved vandet... og hastigheden i AOM
er perfekt - jeg har ikke sku' skrue ned for noget.

> Well, hvis du hed EA pacific og programmerede et spil, ville du så
> skrive westwood i det? EA pacific er en afdeling der består af nogle
> af de gamle westwood folk, men det er stadig ikke westwood.

suk...en æra er slut - man må håbe at Westwood-folkene starter et nyt
selskab! - jeg er normalt ikke utilfreds med EA's spil, men det her...!! -
sucks !

/JK

Fra : Simon Kamber

Dato : 04-03-03 16:53

On Tue, 4 Mar 2003 16:16:45 +0100, "jk" <asdf@asdf.ru> wrote:

> [...]
>man ka' se igennem bølgerne og se bunden ved vandet... og hastigheden i AOM
>er perfekt - jeg har ikke sku' skrue ned for noget.
Jaja, men der er langt mellem blæreeffekterne. Generals har en del
flere polygoner i luften på en gang.

>suk...en æra er slut - man må håbe at Westwood-folkene starter et nyt
>selskab! - jeg er normalt ikke utilfreds med EA's spil, men det her...!! -
>sucks !
EA pacific ER westwood-folkenes nye selskab.

Fra : Torben L. Andersen

Dato : 06-03-03 22:17

Hej Simon !

Måske et dumt spørgsmål. Hvad er AOM for et spil ?

Jeg er åbenbart meget nem at begejstre. For jeg var ved at falde på halen,
da jeg så grafikken i Generals.
Jeg syntes det er meget flot.

Hilsen Torben.

Fra : Holger Danske

Dato : 07-03-03 03:06

Torben L. Andersen wrote:
> [...]
>
> Måske et dumt spørgsmål. Hvad er AOM for et spil ?
>
> Jeg er åbenbart meget nem at begejstre. For jeg var ved at falde på

Age of Mythology, det sidste nye i serien fra Micrsoft

H.D.
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Torben L. Andersen

Dato : 07-03-03 07:38

> Age of Mythology, det sidste nye i serien fra Micrsoft

Tak for info !

Hilsen Torben.