Diablo II hakker på ny computer
Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 02-03-03 21:02

En af mine venner har netop købt en ny computer, en IBM R31 bærbar med
specifikationerne
1200 MHz , Mobile Intel® Celeron® processor, 256 MB RAM, 20 GB 4200 RPM HD,
24xCD-ROM drev, Trident Cyberblade grafikchip med 8 MB shared system
memory, 14,1 TFT XGA skærm (1024x768), V.90 modem, 10/100 Mbit netkort,
Trackpoint, Li-Ion, Windows XP Home Edition DK

Nu forsøger hun at spille spillet Diablo II, men efter lidt tid begynder
det at hakke ret voldsomt og der er ikke andet at gøre end at lukke det.

De mindstekrav jeg har kunnet finde til spillet er alle opfyldt med en
faktor 3, så computeren burde være rigelig hurtig - den kører også spillet
fint i starten.

Så er mit spørgsmål: Hvorfor hakker spillet når computeren burde være
hurtig nok (er de også det?), og vigtigere: Er der en måde at få det til at
køre bedre på?

--
Mvh. Simon Mikkelsen

Vær med til at udvikle statistiksystemet ZIP Stat
som Open Source, se http://sourceforge.net/projects/zipstat/

Fra : Devast8or

Dato : 02-03-03 21:25

Simon Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Så er mit spørgsmål: Hvorfor hakker spillet når computeren burde være
> hurtig nok (er de også det?), og vigtigere: Er der en måde at få det

D2 er af en eller anden tåbelig grund skrevet til Voodoo kort, og kun Voodoo
kort, så med alt andet vil det køre elendigt. Jeg gik ned i performance da
jeg skiftede fra Voodoo2 12MB til GeForce 2 GTS 32MB.

Prøv at sæt det til at køre 2D, slå perspektiv fra og sådan noget. Jeg fik
det til at køre rimelig acceptabelt på min.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Lars Wiberg

Dato : 02-03-03 22:12

On Sun, 2 Mar 2003 21:24:58 +0100, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:
> [...]
>
> Prøv at sæt det til at køre 2D, slå perspektiv fra og sådan noget. Jeg fik
> det til at køre rimelig acceptabelt på min.

Det kører fint på min. Laptoppen har et GeForce 2 GO og desktoppen har
et GeForce 2 GTS/PRO .. ingen problemer overhovedet, heller ikke i
slutningen af act 2 hvor man møder Tyrael. Jeg har set eksempler hvor
det kan hakke på det tidspunkt, men jeg har ikke oplevet noget i den
stil.

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail

Fra : Simon Kamber

Dato : 03-03-03 18:44

> [...]

>kort, så med alt andet vil det køre elendigt. Jeg gik ned i performance da
>jeg skiftede fra Voodoo2 12MB til GeForce 2 GTS 32MB.
Sjovt, mit GTS kører det perfekt i timer ad gangen.

Fra : Devast8or

Dato : 03-03-03 19:09

> On Sun, 2 Mar 2003 21:24:58 +0100, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:

> Sjovt, mit GTS kører det perfekt i timer ad gangen.

Jeg har skam heller ikke problemer med stabilitet, men det kører bedst med
et 3dfx kort.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : SoftMan Brian

Dato : 03-03-03 22:40

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message

> Jeg har skam heller ikke problemer med stabilitet, men det kører bedst med
> et 3dfx kort.

grunden til jeg investerede i 2 voodoo2 kort.... nu har jeg bare det problem
at min puter ikke kan li de 2 v2 kort og mit radeon 7200 lige op af
hinanden, da den bliver for varm ... kan heldigvis løses ved at tage siden
af kabinettet

Fra : Devast8or

Dato : 03-03-03 23:22

SoftMan Brian wrote:
> [...]
> problem at min puter ikke kan li de 2 v2 kort og mit radeon 7200 lige
> op af hinanden, da den bliver for varm ... kan heldigvis løses ved at

Jeg skiftede som sagt mit voodoo2 kort ud med et GF2 GTS. Så solgte jeg
voodoo2 kortet, for en måneds tid efter at finde ud af at de to kort godt
kunne have kørt sammen så jeg kune bruge voodoo2 kortet til D2 og GF2 kortet
til andre ting. Det var ikke så fedt :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Brian Høy

Dato : 04-03-03 08:54

> [...]
> voodoo2 kortet, for en måneds tid efter at finde ud af at de to kort godt
> kunne have kørt sammen så jeg kune bruge voodoo2 kortet til D2 og GF2

Jeg pøvede først med mit v1... nogo (8mb req)... så måtte jeg jo
investere.... 50 for det første v2, og 150 for de 2 næste samlet.... så nu
har jeg da i det mindste ox et backup kort, hvis et skulle fejle

Fra : Tjalfe

Dato : 04-03-03 17:44

Hvorfor ha' 2x Voodoo2 kort til Diablo II? Det kan alligevel kun køre i
800x600, og ét enkelt Voodoo2 kort burde kunne klare det på en mere end
halvgammel computer...

Fra : Frost

Dato : 02-03-03 21:52

"Simon Mikkelsen" <div-master@zip.dk> wrote in message
> Trident Cyberblade grafikchip med 8 MB shared system
> memory

Her ligger dit problem. Har selv en bærbar der burde kunne trække nogle
ældre 3D-spil, men bliver alligevel kvalt pga. denne chip. Den lave mængde
RAM, der endda er shared, gør det heller ikke bedre....

Fra : Brian Høy

Dato : 03-03-03 13:10

"Simon Mikkelsen" <div-master@zip.dk> wrote in message
> Nu forsøger hun at spille spillet Diablo II, men efter lidt tid begynder
> det at hakke ret voldsomt og der er ikke andet at gøre end at lukke det.

Jeg har samme problem med min børbare... kører fint og flydende lige når
spillet startes, men efter et tilfeldigt tidsrum (5+ minutter) begynder det
at køre med noget der ligner 1 billed i sekundet (jeg bruger den så
heldigvis kun til "server", så jeg kan holde et spil kørende hvis min spille
computer crasher, men stadig belastende)...

Jeg skal på et tidspunkt prøve at "opgradere" min XP Home til 2Kpro (jeg
betragter det som en opgradering). Så håber jeg at det hjælper