CM4 demoen - hvad siger I?
Fra : / / dentro / /

Dato : 02-03-03 15:45

Jeg synes at der er mange gode nye ting. Så synes jeg det virker lidt
uoverskueligt, men det er nok bare indtil man får spillet det nok. Jeg synes
tit det er svært at komme ud af menuer, og jeg bliver nødsaget til at trykke
på tilbage pilen som jeg ellers aldrig har brugt tidligere.

Det største minus er helt klart at det er blevet langsommere. Jeg synes det
tager en helvedes tid at bevæge sig rundt i menuerne. Der er ofte ventetid
på loading, hvor man før i tiden kunne bladre rundt i spillet hurtigere end
folk overhovedet kunne nå at registrere hvad der stod på knapperne. Jeg
synes også det tager længere tid at loade alle de andre kampe. Det synes jeg
er CM seriens største problem. Og nu er det næsten ikke til at holde ud. Når
man har spillet en runde i Premier League skal jeg vente 5 min. på at de
andre kampe bliver loaded!

Jeg har heller ikke fundet ud af hvordan man vælge hvilke spillere man vil
sammenligne?

Er der nogen der ved om man i den endelige version vil kunne se 2d view hele
kampen igennem, eller vil det kun blive når der sker noget, ligesom i
demoen?

/ / dentro / /

Fra : Sp@cey

Dato : 02-03-03 16:47

mht til hastigheden skal du tænke på at det "kun" er en Demo, det bliver
helt sikkert optimeret før det bliver released.
Sp@cey

"Before you open your mouth to speak, please make sure it's an improvement
upon the silence."

Fra : Andrew

Dato : 02-03-03 16:49

> [...]
trykke
> på tilbage pilen som jeg ellers aldrig har brugt tidligere.

DET probem havde jeg osse. Det er lidt irriterende. Jeg synes yderligere at
det hele er lidt for "blødt" og uoverskueligt. Men det er nok bare
tilvænning.

> [...]
Når
> man har spillet en runde i Premier League skal jeg vente 5 min. på at de

Enig der igen. Det er jo bare en Beta-demo, så de kan nå at ændre noget
endnu...håber jeg-

> Jeg har heller ikke fundet ud af hvordan man vælge hvilke spillere man vil
> sammenligne?
Heler ikke mig. Jeg prøvede i lang tid at finde det sted hvor man vælger
hvem der skal sammenligne, men der kommer bare de sidste brugte spillere
op...

> Er der nogen der ved om man i den endelige version vil kunne se 2d view
hele
> kampen igennem, eller vil det kun blive når der sker noget, ligesom i
> demoen?

Det skulle man kunne vælge selv. Jeg forstod ikke helt hvorfor 2d-view
ikonet var sløret så man ikke kunne trykke der.?!?!

> / / dentro / /

Jeg må erklære mig en smule skuffet. Det hele virker for sløvt og blødt og
uoverskueligt. Det er kommet til at minde om sådan en CM-efterligning.
Menuerne er ALT for langsomme, slet ikke så skarpe og hurtige som i den
tidligere version.

M;vh Anders

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 02-03-03 18:31

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> det hele er lidt for "blødt" og uoverskueligt. Men det er nok bare

Det er en beta demo, der kommer en "gold edition demo" inden det fulde spil
bliver udgivet. Denne demo er efter sigende en måned gammel, så mange af
fejlene er allerede blevet rettet.

> [...]
> jeg
> Når
>
> Enig der igen. Det er jo bare en Beta-demo, så de kan nå at ændre noget

Nemlig - hvilke computere har I forresten?

> Heler ikke mig. Jeg prøvede i lang tid at finde det sted hvor man vælger
> hvem der skal sammenligne, men der kommer bare de sidste brugte spillere
> op...

Det er da nemt nok, du har endda selv svaret. Du går ind på ex. Michael
Owen, og bagefter ind på Diego Forlan og så vælger du bare Owen under
compare player... ikke så svært ;)

> hele

Det kan man ja, der er en del features der er disabled i demoen. Se evt.
news: alt.games.champ-man, der ved folk en hel masse...

> Det skulle man kunne vælge selv. Jeg forstod ikke helt hvorfor 2d-view
> ikonet var sløret så man ikke kunne trykke der.?!?!

rigtigt

> [...]
> uoverskueligt. Det er kommet til at minde om sådan en CM-efterligning.
> Menuerne er ALT for langsomme, slet ikke så skarpe og hurtige som i den

Jeg tror hastigheden bliver optimeret. Det andet er nok bare et spm. om
tilvænning. Jeg synes 2d-match engine er en rigtig fed feature! Eneste fejl
er, at der også skal være kommentator på når der ikke bliver vist
highlights.

Mvh.
Lars

Fra : Mikael Schøler

Dato : 02-03-03 17:14

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message
> [...]
trykke
> på tilbage pilen som jeg ellers aldrig har brugt tidligere.

Vil give dig ret i at det virker en smule forvirrende i starten.. Det jeg
dog mest savner er den store, fede, brede, tydelige 'back'button
forneden...:/

> [...]
Når
> man har spillet en runde i Premier League skal jeg vente 5 min. på at de

Nu skal man jo tænke på at man nok ikk har tænkt så meget i hvordan tingene
bliver processeret i demoen, men nok nærmere at det gør det.. Tror vi skal
tage demoen med et gram salt og håbe på at den endelige udgave vil blive
noget hurtigere.. Jeg synes dog ikke min virker særlig sløv... Tror vi
snakker højst 10-15 sekunder efter kampen jeg skal vente..

> Jeg har heller ikke fundet ud af hvordan man vælge hvilke spillere man vil
> sammenligne?

Ja det virkede også lidt underligt på mig. Men jeg fandt ud at hvis man
f.eks. vælger spiller A til sin shortlist og så derefter med det samme
finder spiller B, så kan man sige compare with...'spiller A'... resultatet
er dog en flok gule og blå tal ud fra diverse attributter...hvad de betyder
og hvis farve der er hvis, har jeg ikk lige orket at finde ud af..

> Er der nogen der ved om man i den endelige version vil kunne se 2d view
hele
> kampen igennem, eller vil det kun blive når der sker noget, ligesom i
> demoen?

Det vil blive muligt at se hele kampen i 2D i den endelige udgave...

Jeg kan iøvrigt varmt anbefale denne nyhedsgruppe (hvis man altså har adgang
til den)

alt.games.champ-man

Ellers er der en gratis nyhedsserver et sted (som jeg selvfølgelig ikk kan
huske), som har den nyhedsgruppe..

Desuden kan det også anbefales at læse diverse FAQ's og nyheder på
www.sigames.com. Der står en del om bugs og hvilke ting der ikke er med i
demoen i forhold til den endelige udgave..:)

Mikael - som førte Man City op på 4.pladsen efter de 6 mdr..:)

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 02-03-03 18:33

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> [...]
>
> alt.games.champ-man
>
> Ellers er der en gratis nyhedsserver et sted (som jeg selvfølgelig ikk kan

sunsite.dk har den ikke, men TDC's server (news.tele.dk), har den. Omend
denne server er langsommere og mere ustabil end sunsite's

Fra : Mikael Schøler

Dato : 02-03-03 19:05

"Lars Lauridsen" <Crazy_Jellyfish@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> sunsite.dk har den ikke, men TDC's server (news.tele.dk), har den. Omend
> denne server er langsommere og mere ustabil end sunsite's

åh.. nu tænkte jeg nu mere på en engelsk server.. Jeg mener det står i
alt.games.champ-man FAQ, men orker ikk lige finde den.. :)

TDC's server er for vild sløv.. Jeg fatter ikke de ikke forlængst har
optimeret den.. Den er jo til kontant kritik..

Mikael

Fra : / / dentro / /

Dato : 03-03-03 15:45

Tror I man kan håbe på at den endelige version bliver hurtigere end CM3,
eller bliver den bare hurtigere end demoen?

/ / dentro / /

Fra : Mikael Schøler

Dato : 03-03-03 16:53

> Tror I man kan håbe på at den endelige version bliver hurtigere end CM3,
> eller bliver den bare hurtigere end demoen?
>
> / / dentro / /

Altså, snakker du nu om cm3 eller cm00-01 / cm01-02? For mig at se, er der
enormt stor forskel. Cm3 kørte for mig ret sløvt, mens jeg synes at de andre
de kører ganske glimrende. Jeg spiller f.eks med alle ligaer on og det kører
rimelig okay.. Det er dog svært at forudsige hvordan cm4 kommer til at køre,
da der jo er et helt nyt layout og ern ny game-engine, men jeg tror nu ikk
du har noget at frygte. Er ikk i tvivl om at cm4 nok skal køre flydende på
de fleste maskiner.

Mikael

Fra : Kasper Aae

Dato : 05-03-03 21:59

On Mon, 3 Mar 2003 15:45:26 +0100, "/ / dentro / /" <kena@mail.dk>
wrote:

>Tror I man kan håbe på at den endelige version bliver hurtigere end CM3,
>eller bliver den bare hurtigere end demoen?

Du skal nok ikke regne med at den bliver hurtigere end CM3, som trods
alt har nogle år på bagen nu. Det ville være alt andet end logisk,
hvis det var tilfældet.

--
Kasper