Generals, China VS GLA, mission 7
Fra : Lars B. Jensen

Dato : 01-03-03 20:28

Ind i hewlede...

Jeg har gennemspillet C&C Generals USA, og er godt i gang som China.

Jeg har dog en hel del problemer med mission 7..

Man skal etablere en lille base syd på kortet, og hurtigt få kapret nogle
depoter. Det får jeg også gjort, og jeg forsøger også at få overtaget
"midten" af byen, som er midt på kortet...

Men, pludselig bliver jeg rendt satans meget over ende nordfra :(

Jeg har prøvet mig med alt muligt forsvar...

En eller anden, kast lige en hjælpende strategi i nakken på mig, tak :)

Lars B. Jensen

Fra : danni plougmann

Dato : 01-03-03 20:58

jeg fandt ud af at man kunne indtage den lille gla base der ligger i nederst
høje side af kortet
ind tag alle bygningerne.
med gla kan du lave black markets lav en masse af dem så har du ihverfald
ikke problemmer med $$, spred bygningerne lidt fjendens scud missiler er ret
ødelæggenede.

alle angrebene vil altid komme lige nord fra den gla base

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 01-03-03 21:30

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in message
> jeg fandt ud af at man kunne indtage den lille gla base der ligger i
nederst
> høje side af kortet
> ind tag alle bygningerne.

Okay, jeg må i gang med Black Lotus....

> [...]
> ikke problemmer med $$, spred bygningerne lidt fjendens scud missiler er

Yups, det har jeg opdaget :)

> alle angrebene vil altid komme lige nord fra den gla base

Jeps...

Tak for rådet. Jeg prøver det... mit mål er GLA basen alle nordligst, hvor
der faktisk er et rigtigt "depot"... men det er godt beskyttet!

Lars B. Jensen

Fra : ...

Dato : 02-03-03 10:52

> Jeps...
>
> Tak for rådet. Jeg prøver det... mit mål er GLA basen alle nordligst, hvor
> der faktisk er et rigtigt "depot"... men det er godt beskyttet!

ved ikke hvilken svæhedsgrad du spiller på, men på alt andet end normal
kan det ikke betale sig at gå efter det depot i byen, som danni også
skrev gælder det om at få overtaget den lille gla base så hurtigt som
muligt, dvs når banen starter bygger du en barracks og køber den abillity
der gør at dine tropper kan overtage fjentlige bygninger, derefter
flytter du hele din styrke ind i den lille base men holder nok afstand
til bygningerne så dine tanks ikke får smadret dem, og så sender du dine
fodfolk ind og overtager dem.

Derefter skal du bare befæste den skrænt der leder ned mod byen, sæt en
goliath tank med speaker tower upgrade i hver side, og byg 2 gatling
towers samme sted, derudover sender du alle de fodfolk du ikke bruger ind
i den store bygning til højre.

Nu kan du koncentrere dig om at få neutraliseret gla's scud storm inden
tiden er ude, det er her en rigtig god ide at have købt lvl 3 "artillery
strike" og "mines" som generals upgrades, den første fordi den giver god
skade og den anden fordi den afsløre en del af kortet når du bruger den
tæt på "fog of war", ayway, du ved at gla har deres base og scudstorm
helt oppe i den anden ende af kortet, så det du gør er at bygge 4 migs
(gerne flere du skal bruge dem senere) og sende dem afsted på en suicide
mission op gennem kortet for at afsløre så meget som muligt, med lidt
held kommer de hele vejen op og finder scud stormen, men mere sansynligt
er nok at de bliver skudt ned når de er næsten deroppe, hvis du stadig
ikke kan se dit mål skal du bare bruge din "mines" ability så tæt på
toppen/midten af kortet som muligt (du kan kun bruge den på de dele af
kortet som er afsløret) og det skulle gerne vise scudstormen som du nu
kan blæse til atomer med din "artillery strike" evt opfulgt af en 4-8
migs på selvmordstogt.

penge: som man nok har oplevet virker det ikke som om der er meget at
komme efter på den her bane hvad angår supplies, så løsningen er en
anden, du har 2 andre ting der kan give dig penge 1: hackers, (som dog er
meget følsome over for scudstorms) og GLA black markets (som er dyrere,
men også giver gla upgrades) pointen er at der ikke er nogen grænse for
hvormange af de to typer penge maskiner man kan/bør bygge da de tjener
sig ind i løbet af et par minutters spil (jeg afsluttede banen med over
100.000 i min stash) bare husk på at hackers skal stå så langt fra
fronten/basen som muligt, jeg plejer at stille dem nede hvor man starter
banen.

Jeg har gennemført missionen mod en "brutal army" så tippene skulle virke
for alle sværhedsgrader.

lige et par tips/spoilers til sidst, som gør banen aaaalt for let hvis
man bruger dem.
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
<
GLA afyrere kun deres scudstorm hvis du har 5000 eller mere i din penge
beholdning, hvis du holder dig under det kan du i ro og mag opbygge dine
styrker.

Hvis du sender en emkelt mand hend på det lille plateau der stikker ud
over byen til højre på det område hvor den første gla base ligger, vil
computeren sende en væsentlig del af sine styrker hen for at slå ham
ihjel, men pga af en bug i ai'en kan de ikke få fat i ham og laver bare
en gigantisk bunke af units i en klump neden for plateauet, som du så evt
kan bruge din nuke cannon på fra tid til anden.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 02-03-03 16:56

"..." <no@way.ever> wrote in message

> ved ikke hvilken svæhedsgrad du spiller på, men på alt andet end normal

Jeg spiller normal... jeg tager de andre sværhedsgrader senere!

Tak for alle dine fede fifs!!!

Jeg har nok spillet den bane noget der ligner 10-15 gange nu, og INTET har
jeg kunnet stille op!

Det er blevet lidt bedre efter at jeg får indtaget den lille GLA base, men
ikke nok... jeg synes jeg kontant bliver angrebet, og det i et hurtigere
tempo, end jeg selv kan nå at være med :)

Men, du har lige givet mig nogle rigtig gode ideer... faktisk, så har jeg
prøvet det meste, men i forskellige kombinationer.

Den med MIG'sne, den havde jeg luret, men ikke i kombination med at have
overtaget GLA basen, så jeg kunne få nok depot'er...

Nå, jeg må i gang igen... jeg er godt nok ved at kaste op af den bane. Jeg
skal se om jeg så kan lade være med at udnytte "hullet" i AI'en

Lars B. Jensen
Tidligere Generals Betatester, nu total slukøret Generals Final spiller....

Fra : ct

Dato : 02-03-03 20:15

byg en bunke hackers, og du får en jævn pengestrøm..... husk at sprede dem
godt så de ikke alle bliver smasket i ét strike.

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 02-03-03 21:11

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message
> Ind i hewlede...
>
> Jeg har gennemspillet C&C Generals USA, og er godt i gang som China.

Og med hjælp fra jer, har jeg nu også fået gennemført China... men fuck den
mssion 7 (den sidste bane) var en pesilens at "greje"...

Det hele afhang jo stort set af 3 ting:

1. Få nuppet den GLA base, UDEN at dine tanks kan nå at få smadret hele
lortet (de pokkers tanks ville ikke høre når jeg skreg "STOP!" :)

3. Få bygget nogle Black Markets....

2. At holde GLA's skide flytbare missillaunchers fra struben... det klarede
8 patruljerende MIG's :)

Nå... så mangler jeg kun GLA, før jeg kan gå videre og sætte niveauet op fra
normal!

Tak for hjælpen til alle!

Lars B. Jensen