WC3 custom game probs...
Fra : Klaus G.

Dato : 28-02-03 20:36

Hej.

Jeg har et lille problem i Custom games i WC3. Jeg kan godt lave et spil,
folk kan også fint joine, og DL mappet. Loader fint mappet/spillet, men
efter 10sek bliver der connection problem, lag, eller hvad man nu kalder
det. Og så bliver alle disconnected. Er der nogen som ved hvad der kan være
galt? Ret træls efterhånden...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Gismo

Dato : 01-03-03 00:08

> [...]
> efter 10sek bliver der connection problem, lag, eller hvad man nu kalder
> det. Og så bliver alle disconnected. Er der nogen som ved hvad der kan

= du kan ikke create spil. Du har nok en firewall der blocker !
(har selv samme problem)

Gismo

Fra : Klaus G.

Dato : 01-03-03 01:15

> = du kan ikke create spil. Du har nok en firewall der blocker !
> (har selv samme problem)

Jeg kan jo netop godt create et spil , og folk joiner også fint, men når så
spillet starter, så er det at kæden knækker...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Gismo

Dato : 01-03-03 02:12

> Jeg kan jo netop godt create et spil , og folk joiner også fint, men når

> spillet starter, så er det at kæden knækker...

Jeg har samme problem, vil skyde på det skyldes noget firewall eller forkert
router opsætning

Kan dog godt lave AT spil

Gismo

Fra : ASKF

Dato : 01-03-03 21:51

Gismo ytrede sig i <b3p1d7$ovu$1@sunsite.dk> med dette:

>"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>så
>
>Jeg har samme problem, vil skyde på det skyldes noget firewall eller forkert
>router opsætning

Ja, det lyder som om at tcp forbindelsen fint kan oprettes, men at selve
spillet bruger udp til pakkeudveksling, hvis FW/router ikke er sat op
til både at tillade tcp og udp vil der ikke kunne spilles.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Klaus G.

Dato : 02-03-03 00:00

> Ja, det lyder som om at tcp forbindelsen fint kan oprettes, men at selve
> spillet bruger udp til pakkeudveksling, hvis FW/router ikke er sat op
> til både at tillade tcp og udp vil der ikke kunne spilles.
Men hvad porte er det så den er gal med?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : ASKF

Dato : 02-03-03 11:10

Klaus G. ytrede sig i <5Ya8a.103335$Hl6.9715414@news010.worldonline.dk>
med dette:

>Men hvad porte er det så den er gal med?

Taget direkte fra Blizzards support
<http://www.blizzard.com/support/?id=msi0445p>:
//Citat
What ports are required and with what settings?
In order to connect to Battle.net, thru your Local Area Network,
while allowing others to connect to games you create, make sure you have
the following ports setup as described below.
[snip]
Warcraft III:
* Allow port 6112 TCP out and allow established sessions in
* Allow port 6112 TCP in (hosting custom games)
* Allow port 6113-6119 TCP out and in (hosting custom games if you’ve
changed the default port in the Options/Gameplay screen)

Notes:
* "Established sessions in" applies to firewalls only. NAT will allow
the "established sessions in" automatically.
* NAT users will need to map any "in"s (hosting games only) to the IP of
the computer hosting the game.
* Warcraft III is the only Blizzard Title that currently supports
multiple players hosting games behind NAT.
//Citat slut

Det lader til at der ikke længere bruges UDP, som i Blizzards tidligere
spil:
Diablo, Warcraft II Battle.net Edition, and StarCraft:
* Allow port 6112 TCP out and allow established sessions in
* Allow port 6112 UDP out and in

Håber I får det til at virke nu.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Klaus G.

Dato : 02-03-03 16:14

> Håber I får det til at virke nu.

Det virker...yiryir!

Mange tak. Havde selv været inde på deres side, men synes ikke jeg fandt
noget om emnet.

Tak endnu engang.

--
Klaus G. / Seth-Enoch