Skak.
Fra : Ricko.

Dato : 27-02-03 12:46

hej vi har en dreng på 11 år der godt kunne tænke sig et skakspil til sin pc
, er der nogen der kender et sådan som er beregnet for nybegyndere , han
bruger win xp.

--
Ricko.

Fra : Morten

Dato : 27-02-03 14:49

"Ricko." <dus@bluemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pc
> , er der nogen der kender et sådan som er beregnet for nybegyndere , han

Jeg er da ret sikker på at hvis du søger på "download chess" på google,
eller ser på
www.download.com eller
www.tucows.dk

kommer der tons vis af gratis spil....

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-02-03 17:58

Ricko. wrote:
> hej vi har en dreng på 11 år der godt kunne
> tænke sig et skakspil til sin pc , er der nogen
> der kender et sådan som er beregnet for
> nybegyndere , han bruger win xp.

Jeg kender det ikke, men er selv blevet
anbefalet følgende:
<http://www.arasanchess.org/>

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Gerner

Dato : 27-02-03 18:52

On Thu, 27 Feb 2003 12:45:36 +0100, "Ricko." <dus@bluemail.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>hej vi har en dreng på 11 år der godt kunne tænke sig et skakspil til sin pc
>, er der nogen der kender et sådan som er beregnet for nybegyndere , han
>bruger win xp.

Hvad er han nybegynder på ? Pc'en eller skak ?
Hvis det er skak, skal han måske have et skakprogram der kan vejlede og lære ham
skak, samt give råd når der spilles. Desuden et spil der har forskellige
type/rating modstandere, så han ikke er oppe mod en AI spiller med 3-4000 i
rating.
Chessmaster serien kan det der. Den er vist oppe på chessmaster 8000.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : JH

Dato : 27-02-03 21:56

> [...]
sin pc
> , er der nogen der kender et sådan som er beregnet for nybegyndere ,

Køb Chessmaster 9000 til ham.
Det er det bedste spil inden for skak efter min mening.
Der er skak på alle niveauer og en speciel "skak-skole" til nybegyndere.

JH

Fra : Martin

Dato : 01-03-03 04:00

JH <jyhj@@bigfoot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e5e7b2b$0$130$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Det er det bedste spil inden for skak efter min mening.
> Der er skak på alle niveauer og en speciel "skak-skole" til

Jeg kender divisions spillere der bliver deprimeret af at spille
chessmaster.. Men du har ret. Der er en god vejledning til nye
spillere!
Martin

---

Fra : JH

Dato : 01-03-03 13:18

"Martin" <thode@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kender divisions spillere der bliver deprimeret af at spille
> chessmaster.. Men du har ret. Der er en god vejledning til nye

LOL - ligefrem deprimerede - hvorfor bliver de det?

JH

Fra : Martin

Dato : 02-03-03 04:49

JH <jyhj@@bigfoot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e60a48d$0$141$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Martin" <thode@pc.dk> skrev i en meddelelse

> LOL - ligefrem deprimerede - hvorfor bliver de det?
>
> JH

Noget med styrken af programmet vil jeg tro.. De kan ikke tåle at tabe
:)

Martin

---

Fra : ASKF

Dato : 02-03-03 11:41

Martin ytrede sig i <3e617e97$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> med
dette:

>JH <jyhj@@bigfoot.com> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3e60a48d$0$141$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>Noget med styrken af programmet vil jeg tro.. De kan ikke tåle at tabe

De kan vel godt tåle at tabe til en menneskelig modstander, tror du ikke
problemet er at de taber til en maskine/samling algoritmer?

Svjh var Kasparov ikke videre tilfreds da han første gang stillede op
mod en maskine, han manglede at der sad en person overfor sig da det at
læse modstanderens kropssprog er en del af spillet; derfor mente han at
han ikke spillede optimalt. Han har dog ønsket at få en revance og i år
fik han den endelig (efter 5 års venten), det lykkedes ham at spille 3:3
mod Deep Junior <http://www.fide.com/news.asp?id=113>.

Jeg ved også fra mig selv at mit spil er anderledes mod en computer, end
mod en person, det hjælper dog at tage et skakbrædt frem fremfor kun at
kikke på skærmen, så jeg er ikke i tvivl om at der er et psykologisk
element der spille med.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Martin

Dato : 02-03-03 15:38

> De kan vel godt tåle at tabe til en menneskelig modstander, tror du
ikke
> problemet er at de taber til en maskine/samling algoritmer?

Nu er det ikke topdivisions spillere jeg kender med 3 og 4 bedste række.
De sagde de fik tæv på de højeste indstillinger.. Dette kunne de ikke
leve med.
Det med at spille på et lidt lavere trin kom slet ikke i betragtnig. :)

> [...]
at
> kikke på skærmen, så jeg er ikke i tvivl om at der er et psykologisk

Jeg kender det selv.. synes også det er meget anderledes om jeg sidder
overfor en anden eller overfor en comp.

Martin

---