DVDspil ?
Fra : Gerner

Dato : 26-02-03 19:06

Findes der computerspil på dvd ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Frost

Dato : 26-02-03 19:36

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message
news:kc0q5vg2qcnq5l3phphj06ht9riapcf72s@4ax.com...
> Findes der computerspil på dvd ?
>
> --
> Gerner
>
> fuku wa uchi, oni wa soto

Jep. Jeg fik i hvert fald en DVD version af Outcast med mit Creative drev.

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 26-02-03 19:48

> Findes der computerspil på dvd ?

Ja, men jeg tror det er ret få. Jeg har set Baldurs Gate på dvd

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 26-02-03 19:53

"Martin Sjøstrand" <martinsjoestrand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, men jeg tror det er ret få. Jeg har set Baldurs Gate på dvd

Det er vel også ret begrændset hva en Dvd kan trække af grafik...

hygge

Fra : RH

Dato : 26-02-03 20:37

"Søren Christensen \(4200\)" <master.clio@12move.dk> wrote in

> "Martin Sjøstrand" <martinsjoestrand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vel også ret begrændset hva en Dvd kan trække af grafik...

Mega LOL.

Mvh
RH.

Fra : Simon Kamber

Dato : 26-02-03 22:03

On Wed, 26 Feb 2003 19:53:14 +0100, "Søren Christensen \(4200\)"
<master.clio@12move.dk> wrote:

>Det er vel også ret begrændset hva en Dvd kan trække af grafik...
?? hvad mener du?

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 26-02-03 22:18

"Simon Kamber >>mail.com>" <simon_kamber@hot<<<REMOVE> skrev i en meddelelse

> ?? hvad mener du?

Jeg forstod spørgsmålet som om hva der fandtes af spil til dvdafspillere...
Der findes og tetris til dvdafspillere. Og da jeg regnede med de fleste var
bekendt med der
findes DVD spil til PC og ps2 regnede jeg med det måtte være en dvd
afspiller der var tale om...

Hygge

Fra : Spunk99

Dato : 25-02-03 22:51

On Wed, 26 Feb 2003 22:18:23 +0100, "Søren Christensen \(4200\)"
<master.clio@12move.dk> wrote:

> [...]
>bekendt med der
>findes DVD spil til PC og ps2 regnede jeg med det måtte være en dvd

Har du set dem nogle steder?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-02-03 20:49

On Wed, 26 Feb 2003 19:05:30 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Findes der computerspil på dvd ?

Myst III - Excile

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 26-02-03 21:02

De fleste PS2 spil er, så vidt jeg ved, udgivet på DVD....Du spurgte
formentlig kun til PC-spil, men alligevel...

Mvh. Kristian Nejsum

Fra : Gerner

Dato : 26-02-03 22:29

On Wed, 26 Feb 2003 21:02:07 +0100, "Kristian Nejsum" <spammer@spam.com> wrote
in dk.spil.computer:

>De fleste PS2 spil er, så vidt jeg ved, udgivet på DVD....Du spurgte
>formentlig kun til PC-spil, men alligevel...

Jo denne gruppe er jo specielt til pc spil.

Da der altså findes pc spil på dvd er mit næste spørgsmål, da der kun blev nævnt
1 tittel per dvd, om så de udfylder dvd'en med extra materiale så de ca. 4 Gb en
dvd kan indeholde bliver fuldt udnyttet ? Ups, at det ikke er MD ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Devast8or

Dato : 26-02-03 23:38

Gerner wrote:

> [...]
> blev nævnt 1 tittel per dvd, om så de udfylder dvd'en med extra
> materiale så de ca. 4 Gb en dvd kan indeholde bliver fuldt udnyttet ?

Baldur's Gate fylder 5 CDer, det er nok derfor at de valgte også at udgive
det på DVD. Om der er noget extra på aner jeg ikke.

Jeg tror grunden til at der ikke er udgivet så mange spil på DVD endnu, er
at skiverne er for dyre i forhold til CDer. Mange spil isdag fylder jo
alligevel kun enkel eller to CDer, hvorfor så bruge penge på en dyr DVD
skive.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Holger Danske

Dato : 26-02-03 23:49

Devast8or wrote:

> [...]
> endnu, er at skiverne er for dyre i forhold til CDer. Mange spil
> isdag fylder jo alligevel kun enkel eller to CDer, hvorfor så bruge

Njaaee, at forskellen på en DVD skive i forhold til 2-3 cd skiver er nu ikke
så stor at det kan gøre det meget dyrere end det er i dag på alm. cd,
forskellen i produktionsomkostninger i % er meget lille.

H.D
--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : Devast8or

Dato : 27-02-03 00:00

Holger Danske wrote:

> [...]
> nu ikke så stor at det kan gøre det meget dyrere end det er i dag på
> alm. cd, forskellen i produktionsomkostninger i % er meget lille.

Virkelig? Det troede jeg ellers

Er grunden til at en tom DVD koster en halv arm, bare at de er nogle
pengegriske sataner?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-02-03 00:04

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse

> Virkelig? Det troede jeg ellers
>
> Er grunden til at en tom DVD koster en halv arm, bare at de er nogle
> pengegriske sataner?

Ja. Vent og se. Når DVD-brændere bliver ligeså almindeligt som en cd-r
brænder er idag, falder prisen.

- Martin

Fra : Gerner

Dato : 27-02-03 12:48

On Wed, 26 Feb 2003 23:37:43 +0100, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote in
dk.spil.computer:

>Baldur's Gate fylder 5 CDer, det er nok derfor at de valgte også at udgive
>det på DVD. Om der er noget extra på aner jeg ikke.

Nåhja, det tænkte jeg ikke på. Ja nu for tiden fylder nogle spil mere end 1
disk, MSFS 2002 fylder 3 diske f.eks.
Nå så er der nok heller ikke noget extra på disken.

> [...]
>at skiverne er for dyre i forhold til CDer. Mange spil isdag fylder jo
>alligevel kun enkel eller to CDer, hvorfor så bruge penge på en dyr DVD

Jeg spurgte fordi jeg for mange år siden fik at vide at et bestemt spil kun
kunne fås på dvd, og det havde jeg ikke den gang. Men nu kan jeg ikke se hvilke
spil der er på dvd. Er der et sted hvor de angiver at spillet er på dvd ?
Ah, så lige denne på spilpriser.dk.:
Microsoft Zoo Tycoon 1.0 SC (PC DVD) INT - Simulator - 192 kr.
Det er da ikke så dyrt.
Zoo Tycoon INT - Simulator - Sjov - 228 kr.
Den samme ? Dyere på alm. cd ?

Og mediepriser.:
DVD+R 4,7GB Single Side 40 kr. (kan også fås til 30. kr.)
DVD+RW 4,7GB Single Side 45 kr.

Og brændere.:
RW2412 PRO Retail DVD+RW 2,4X / DVD+R 2,4X / CD-R 12X / 10X CD-RW / IDE 2.499
kr.
Eller den jeg købte.:
DVD-Writer DVD200i Retail DVD+RW 2,4X / DVD+R 2X / CD 32X / CD-R 12X / CD-RW
10X / IDE 3.010 kr.

Når det er så billigt er det ærgeligt der ikke findes flere spiltitler til dvd.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Holger Danske

Dato : 27-02-03 12:54

Gerner wrote:
> [...]
> in dk.spil.computer:

> Og mediepriser.:
> DVD+R 4,7GB Single Side 40 kr. (kan også fås til 30. kr.)

Priserne her er jo så detail handel, hvis et stort firma vil lave, skal vi
sige 25.000 eks. af et spil så koster en skive vel 20 kr. max, hvilket,
jævnfør mit tidligere indlæg, ikke vil gøre det ret meget dyrere at ligge
softwaren ud på DVD, især hvis vi snakker om software der fylder 3 cd'ere
eller mere.

H.D.

Fra : Carsten

Dato : 27-02-03 13:12

I england koster en blank dvd skive 6 kr. Jeg tvivler på at dem der laver
spillende betaler mere end en brøkdel af dette beløb.
Hilsen Carsten

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 26-02-03 21:02

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 02-03-03 16:48

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der computerspil på dvd ?

De gamle Don Bluth-klassikere Dragons Lair og Space Ace, har været ude på
DVD i nogle år.
http://www.digitalleisure.com

De har i øvrigt også genudgivet det gamle Mad Dog McCree på CD-Rom. Er der
nogen der kan huske det?

-Sune

Fra : Holger Danske

Dato : 02-03-03 16:43

Sune Mika Salminen wrote:
> De har i øvrigt også genudgivet det gamle Mad Dog McCree på CD-Rom.
> Er der nogen der kan huske det?

Jeg har det til PC, og jeg må straks sige til jer, lad være med at købe det,
det er overstået på 1 time, så har man kørt det igennem !

Allan