RA2- IPX adresse
Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 15-02-03 20:16

For at spille netværksspil i Red Alert 2 skal man have en IPX adresse !
Hvordan gør man det i Win XP pro ? Alm. ip adresse til netværk har jeg på
begge maskiner. De kan se hinnanden uden problemer. Men i spillet vil det
have en IPX adresse. Det ligger meget fjernt i min win98 hukommelse. Kan I
hjælpe mig lidt her ?
På forhånd tak

--
Venligst

jan.illum@NOSPAMget2net.dk
(fjern "NOSPAM")

Fra : Mercenary

Dato : 15-02-03 21:45

"Jan Illum Larsen" <jan.illum@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have en IPX adresse. Det ligger meget fjernt i min win98 hukommelse. Kan I

Så vidt jeg husker er det noget med at tilføje en IPX protokol i egenskaber
for netværk.

--
/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...

Fra : The X

Dato : 15-02-03 23:36

> [...]
> have en IPX adresse. Det ligger meget fjernt i min win98 hukommelse. Kan I

I xp gør du flg.
Start
Indstillinger
netværksforbindelser
indstaller protocol NWlink/IPSPX/Netbios

Mvh

Dan

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 15-02-03 23:51

> I xp gør du flg.
> Start
> Indstillinger
> netværksforbindelser
> indstaller protocol NWlink/IPSPX/Netbios
>
> Mvh
>
> Dan

Ok Det er gjort. Men jeg kan stadig ikke få de 2 maskiner til at se
hinanden.
Skal de ikke have et adresse nr. ?

Fra : Sp@cey

Dato : 16-02-03 10:06

Jeg lytter lige med, har nøjagtigt de samme probz!

SP@cey

Fra : Kristian

Dato : 16-02-03 14:55

Jamen så skal jeg da hjælpe jer, først sørg for at IPX er installeret.

Tjek at i kan finde hinanden computere evnt ved at søge.

Gå ind i Red Alert 2 og netværks indstillinger

Vælg socket number 0

og destationnumber eller hvad det nu hedder 00.00.00.00

så burde det virke.

Hvis ikke så skriv igen

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 16-02-03 19:56

Hej kristian

For lige at tage det helt forfra. Jeg har sat 2 PC'er sammen med 1 krydset
netkabel. De kan se hinanden i windows. I RA2 kan de ikke se hinanden.Socket
nr er sat til 0 og destination er sat til 00.00.00.00 ! Netkortet kan sættes
til flere forskellige. Er der nogen bestemt der skal bruges ? Jeg har prøvet
at ændre på dem, det hjalp ikke. Jeg har ikke firewall sat til. Jeg kører
win XP pro på begge maskiner.

--
Venligst

jan.illum@NOSPAMget2net.dk
(fjern "NOSPAM")

Fra : Kristian

Dato : 16-02-03 23:19

Det virker ikke med krydset kabel, der skal bruges hub.

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 17-02-03 09:50

"Kristian" <Falk-Petersen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Det virker ikke med krydset kabel, der skal bruges hub.

Forkert ! Se mit indlæg kl.20.52 !
Men i øvrigt mange tak for hjælpen.

Venligst

Jan

Fra : Kristian

Dato : 17-02-03 16:28

Ja det var bare mig der var for hurtigt ude.

Fra : The X

Dato : 16-02-03 12:52

"Jan Illum Larsen" <jan.illum@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ok Det er gjort. Men jeg kan stadig ikke få de 2 maskiner til at se
> hinanden.
> Skal de ikke have et adresse nr. ?

Har du slået den indbyggede firewall fra ?

Dan

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 16-02-03 20:53

Nu virker det ! Det var netværkskortet der skulle sættes til samme adresse.
Mange tak for hjælpen allesammen.

--
Venligst

jan.illum@NOSPAMget2net.dk