Fra mord på børn til pædofili
Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-03 20:18

Fra mord på børn til pædofili

Læser man Strindberg og anden litteratur fra storbyerne omkring år 1900,
optræder begrebet "englemagersker".

Der var ikke gode abort-tilbud, dengang, og ugifte piger fødte i dølgsmål
og ønskede ofte barnet væk, og man var ikke så human som kineserne, der
lader barnet få en fenolsprøjte ind i hjernen i fødselsøjeblikket, idet
navnestrengen overskæres.

Vestens kultur er dybt bedragerisk, så man fandt taber-kvinder, som tog børn
i pleje evt med henblik på adoption, og hvis private mini-institutioner
havde en påfaldende høj dødelighed. Som man oftest ignorerede, fordi man
erkendte at de opfyldte et behov.

En kendt sådan"englemagerske" fra Malmø benyttede at stikke en lang hattenål
ind i spædbarnets hoved for at afkorte det uønskede liv.

Politiken 09-03-2003 har to store sider om en berømt ung "englemagerske" fra
min nabogade Jægersborg-gade, som blev arresteret og mindst 11 børn mentes
aflivet af hende , og hun fik livsvarigt fængsel og døde tolv år senere i
1928.

Jeg cyklede til Politihistorisk museum, her på Nørrebro, hvor jeg huskede
der var en montre om sagen, og læste supplement til avisoplysningerne om "
menneske-dyret", der annoncerede efter de børn, hun tog i pleje - men ikke
fik penge for nok til at brødføde længe.

Samme årti havde den danske digter Nis Petersen om en enlig mor i et
fængsel, der dræbte sit barn, og hans kommentar var "Hvor må hun have lidt".

Man kan overveje, om ikke Nørrebro-mordersken var nok også drevet af
omstændighederne, og kommet ind med firetoget, og opdraget til at 1. ikke at
kunne få andet arbejde, 2. ikke at føle skyld, .

Både avisen idag, aviserne dengang og politiet dengang og museums-kustoden
idag, er uden sans for de dybere sammenhænge. Man vælger at se et sådant "
sen-abort-udførende" redskab for betalingsdygtige ugifte mødre som et DYR og
en SINDSYG.

Det samme gælder med vor projicering indre dæmoner over på
nazi-kz-fangevogtere og pædofil-anklagede idag. Fjendebilleder gir
elvglæde - kortsigtet glæde som at tisse i bukserne for at få varmen.

En bedre debat om englemagersker kunne have fremskyndet, at der blev tilbudt
lægelig abort. Samfundets nederste er drevet af fortvivlensens nødhjælp, og
der var næppe blevet flere eller værre overgreb, hvis man havde nedtonet
samfundets straf-liderlighed. Det er jo nemt at skjule disse ulovligheder.
Hetz medfører blot at afvigerne lærer at skule bedraget dygtigere. Et
overordnet størst-mulig-lykke-for-flest synspunkt bør præge debat og gradvis
forbedret realpolitik kan så opnås.

Vi forstår meget lidt af de meget forskellige individuelle dramaer - straf
bør ikke ske for at behage de dømmesyge, men bør ske i det omfang det
forebygger.

Illegale kvaksalver-aborter på¨køkkenbordet er en forbrydelsesform der var
udbredt i perioden mellem englemagerskernes og de pædofiles kriminalitet.

Vedr abort var tolerance og accept løsningen.

Når drab sker på fødte mennesker, er krav om straf en refleks-reaktioin. Men
mange fødselsdepressive mødre der bevidst ligger deres barn ihjel, er i
tidens løb blevet pure frikendt, ofte med læger som forsvarerens vidner.

Jeg ser en rød tråd fra hekseprocesser til enøjet dømmesyge mod
englemagerskerne for hundred år siden, og til nuværende pædofil-hysteri.

Sikkert er at udenforstående bedømmere er ofte meget overfladiske

En klar lighed er at forældre der har hovedansvar for deres børn, bliver
frikendt af medier og retsvæsen, der har brug for en enkel, ond syndebuk.
Der skal være orden i sagerne....

Diogenes var nytænknings-pioner i Grækenland, elev af Sokrates, provokatør
der lortede og onanerede offentligt på torvet i Athen, og han foreslog at
hvis nogen er kriminelle, skal man overveje snarere at straffe forældrene.

Forældre har ofte skyld i at deres misrøgtede børn fristes ind i
pædofil-misbrug(fx overlades til katolske præster eller pædagoger), og de
søger ikke at snakke med børnene om disse ting.

Vedr ofre for englemagersker var formodentlig samtlige forældre så primært
skyldige som en der betaler en lejemorder - men aldrig blev de betalende
straffet .

Den direkte morderske var fra den fordømte og let-synlige underklasse - idag
er der ingen synlig underklasse, men det er stadig de af samfundet mobbede
tabere, der gøres til syndebuk for andres fejl.

( PS Politimuseet havde stor kz-afdeling da jeg var der sidst - jeg påpegede
som dydsmønster-revisionist nogle oplagte usandheder, og de har nu helt
fjernet udstillingen om de danske betjente i Neuengamme 1944-45).

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-03-03 21:25

In news:ikMaa.25957$5P1.24107@fe07.atl2.webusenet.com, Bo Warming
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

> ( PS Politimuseet havde stor kz-afdeling da jeg var der sidst - jeg
> påpegede som dydsmønster-revisionist nogle oplagte usandheder,

Hvilke?

[FUT: dk.videnskab.historie]

--
-Jens B.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-03-03 07:07

> Hvilke?

Historieskrivningen hos the establishment går på at 1. danske betjente var
aktive i modstandsbevægelsen. 2. franske betjente havde efter D-dag bidraget
til de allieredes erobring af Paris. 3. betjentenes større dødelighed i kz
end danske jøder og frihedskæmpere, skyldes tysk brutalitet og
underernæring.
Ny forskning, som jeg påpegede, peger snarere imod, at Best ville have noget
at handle med - gidselsagtigt - når der snart fra østfronten ville ankomme
hundredtusinder af tyske flygtninge, og havde han ikke kunne tilbyde, at de
hvide busser hurtigt returnerede et STORT antal danske fanger, ville dansk
umenneskelighed mod flygtningene have været meget værre end den blev.
At danske og franske betjente havde våben og skiftede side fra pro-tysk til
anti-tysk, betød kun uvæsentlige nålestik.
Danske betjente fik som andre kz-fanger en spartansk menu, der sikrede mod
mangel på essentielle næringsstoffer. Tyske arbejdslejre var drevet som
landbrug, og man passede på trækdyrs helbred, så godt man kunne. Derfor
gaskamre og krematorier til at hindre spredning af tyfussmitte. Danske
betjente ramtes i ringe grad af tyfus, men ofte af andre infektionssygdomme,
der forværres drastisk af stress og lav selvtillid - og den lille del af
politikorpset, der ikke havde venner i systemet, så de kunne undgå
deportationen, var rekrutter med lav selvtillid.
Iøvrigt fik de Røde Kors pakker med lækker mad fra det danske
delikatesse-overskud, oveni den tilstrækkelige tyske roesuppe-servering.
Museumsmontres tekst om, at de mange omkomne havde været udsat for hårdt
arbejde, var også usandt. De ariske betjente skånedes, og der mangledes
arbejdsopgaver i krigens slutning - når bortses fra arbejde til de få
egostærke, selvstændige betjente, der udmærkede sig ved loyalitet med
befolkningen i de tyske byer, som havde brug for hjælp til oprydning efter
bombning, og her gjorde nogle betjente et fint arbejde bl.a. i Leipzig, og
her kom arbejdsulykker ind i billede, dog bruges fangerne ikke som
bombeskjold.