Vektøkning ved bruk av hormonspiral...
Fra : Asbjørg Sørstrand

Dato : 04-03-03 22:14

Jeg har Levanova hormonspiral og det har jeg hatt i 6,5 år. Kort tid etter
jeg fikk innsatt hormonspiralen begynte vekten å krype oppover.Jeg har
snakket med lege om dette, men han mente at det ikke kunne påvises at det
var spiralen sin skyld alene som er årsak til den vektøkningen, og hvis jeg
tok den ut var det ikke sikkert at vekten kom til å gå ned. I fjor fikk jeg
innsatt en ny, og vekten har gått opp med 10 kg etterpå. Totalt har vekten
økt med 20 kilo siden jeg fikk hormonspiral. Jeg lurer på om det er flere
som har opplevd det samme, og om det er noen som har gode råd?

A.S.

Fra : Henning

Dato : 06-03-03 00:33

"Asbjørg Sørstrand" <asorstrand@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> økt med 20 kilo siden jeg fikk hormonspiral. Jeg lurer på om det er flere
> som har opplevd det samme, og om det er noen som har gode råd?

Det er ikke ualmindelig med vægtøgning, når der gribes ind i
hormon-balangsen.

Jeg går ud fra, at du ikke spiser mere nu end før?
At du i dag overvejende spiser salat og fedtt fattig kost?
Du kan øge dit stofskifte ved at motionere, hvis du
har et stillesiddende arbejde ( Løbe 10 km om dagen )

Du kan evt. hjælpe dig selv lidt ved at give dig selv
fodzoneterapi på venstre fod.

Der hvor din storetå går over i foden, er der en refleks-
zone for skjoldbrusk-kirtlen, den aktiverer du ved at
trykke med gravende eller cirklende bevægelser der
hvor det er ømt, på oversiden af den tå der er nærmest din
lilletå, på højre side af neglen ( set ovenfra) er der et punkt,
omkring det sted hvor neglen begynder, der også skal
aktiveres, det gøres nemmest ved at bruge en tændstik
med svovl, eller tilsvarende tyndt instrument. Punktet vil
føles nærmest som at blive stukket med en nål.

Når vi nu er igang med det, kan du på begge fødder, lige
over hælbenet, på ydersiden, finde refleks-zonerne for
ovarierne, som producerer østrogen, ved at aktivere dem,
kan man genoprette hormon balangsen.

( Kvinder med langvarige eller konstante blødninger,
skal ikke gøre det, da det efter min erfaring, oftest
forværre situationen)

MVH
Henning