vedrørende homoseksuelles ret til adoption
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-03-03 19:54

ja som parti medlem modtager man jo mangt og meget :)
det er sgu ikke nemt at være anarkist af hjerte og FORSØGE at være politisk
realist well her er hvad jeg fandt i min mail box :

Det Radikale Venstres pressetjeneste
Pressemeddelelse
København, den 18. februar 2003

Homoseksuelles rettigheder som plejeforældre skal styrkes.

Det Radikale Venstre vil have homoseksuelles rettigheder som
plejeforældre styrket. Selvom socialminister Henriette Kjær for nyligt
har understreget, at homoseksuelle kan blive antaget som plejefamilier,
er der alligevel alvorlige mangler.

Det Radikale Venstres ligestillingsordfører Naser Khader siger:

" Homoseksuelles rettigheder i loven for plejefamilier er stadig
utilfredsstillende. Som reglerne er nu, kan homoseksuelle par nemlig
ikke anke en kommunes afgørelse, der afviser dem som egnede
plejefamilier."

Naser Khader understreger derfor, at det er nødvendigt at forbedre og
sikre homoseksuelles rettigheder i plejefamiliesager. Han foreslår
konkret, at klageorganet for etnisk ligestilling skal udvides til også
at behandle sager om diskrimination p.g.a. seksuel orientering.

"De enkelte kommuner bestemmer selv, hvem der kan være plejefamilier,
men det kan ikke udelukkes, at kommunerne bedømmer forskelligt på de
homoseksuelles bekostning. Der er derfor behov for, at homoseksuelle kan
anke kommunernes afgørelser."

Naser Khader lover, at en forbedring af homoseksuelles rettigheder som
plejefamilier vil supplere Det Radikale Venstres beslutningsforslag
vedrørende homoseksuelles ret til adoption:

" Regeringens selvmodsigende holdning til homoseksuelles rettigheder i
forbindelse med adoption kan ikke undgå at skabe forvirring. Når
regeringen accepterer homoseksuelles ret til at være plejefamilie virker
det ærlig talt forvirrende, at de samtidigt siger nej til at give ret
til adoption "

Yderligere oplysninger:
MF Naser Khader

"og husk vi skylder asklepius en hane"
http://socrates.clarke.edu/aplg0190.htm
http://wastland.subnet.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-03-03 20:52

"Bo M Mogensen" <chokmah@c.dk> wrote in message
> ja som parti medlem modtager man jo mangt og meget :)
> det er sgu ikke nemt at være anarkist af hjerte og FORSØGE at være
> politisk realist well her er hvad jeg fandt i min mail box :

[klip noget politisk korrekt præk (nej, jeg skrev _ikke_ bræk) og vrøvl]

Kære Bo,

Vil du ikke venligst spare os for gengivelser af RV's emails om dette og
hint. Der bliver ikke plads til meget andet i denne gruppe, hvis du begynder
at gengive bare halvdelen af de daglige udsendelser fra Partiet

--
-Jens B.

Fra : Chokmah

Dato : 03-03-03 02:34

On Sun, 2 Mar 2003 20:51:35 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah@c.dk> wrote in message
>
>[klip noget politisk korrekt præk (nej, jeg skrev _ikke_ bræk) og vrøvl]

hallo hallo !!
det er åbent forum om sex og samliv - så når man finde noget af
relevans som man gerne vi debatere ja så må det jo bære eller briste i
harmoni med den eksisterene fundas - og dte gør det altså !

>Kære Bo,

Kære Jens :)

>Vil du ikke venligst spare os for gengivelser af RV's emails om dette og
>hint. Der bliver ikke plads til meget andet i denne gruppe, hvis du begynder
>at gengive bare halvdelen af de daglige udsendelser fra Partiet

jamen det gør jeg ikke jeg har gjort det EN gang før hvor det også var
topick - jeg synes som med alle andre ting jeg ikke forstår at det er
en interesant problematik

Mv
Bo MM

Fra : P.N.

Dato : 03-03-03 00:05

> [...]
> utilfredsstillende. Som reglerne er nu, kan homoseksuelle par nemlig
> ikke anke en kommunes afgørelse, der afviser dem som egnede

Det er jo ganske forfærdeligt, et barn har krav på både en mor og en far.
Derfor må homoseksuelle ikke adoptere.
P.N.
P.N.

Fra : Chokmah

Dato : 03-03-03 02:25

On Mon, 3 Mar 2003 00:04:33 +0100, "P.N." <pip160@hotmail.com> wrote:

>Det er jo ganske forfærdeligt, et barn har krav på både en mor og en far.
>Derfor må homoseksuelle ikke adoptere.

jamen der i er jeg jo sådan set enig !
det er som udgangspunkt den optimale situasion - men det er sgu en
stor styg verden vi lever i i praktisk talt alle lande uden for eu &
Canada - angiveligtvis også Japan - de lver børn under ganske
forskrækelige forhold - simpelthænd fordi de samfund de er født i er
nogen lorte samfund - alternativt som nævnt så mange gange før er det
sgu bedre at vokse op ved to homoer ind at være gade barn i F.eks Rio
eller Calcutta for den sags skyld.

Mv
Bo M MOgensen

Fra : Zed

Dato : 03-03-03 07:32

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er jo ganske forfærdeligt, et barn har krav på både en mor og en far.

det har de jo alligevel ik altid i dagens danmark - altså både en mor og
far.

.... og hvorfor har de _krav_ på det?
jeg og mange andre har desuden klaret os fint ved kun at ha en mutter/fatter
under opvæksten.

-Zed

Fra : Chokmah

Dato : 03-03-03 07:30

On Mon, 3 Mar 2003 07:32:15 +0100, "Zed" <naw@dontmailme.ok> wrote:

> [...]
>
>... og hvorfor har de _krav_ på det?
>jeg og mange andre har desuden klaret os fint ved kun at ha en mutter/fatter

det er en definations spøgsmål det her med at klare sig *fint* der er
ihvertilfælled ingen tvil om der er flere fuck ups imellem *hovsa*
børnene også den opskirft der heder to voksne mennesker beslutter sig
for at få et barn og tage det ansvar der følger med !
Mv
Bo M Mogensen