Hjælp til Alle elsker Raymond
Fra : Morten Nielsen

Dato : 09-03-03 21:23

Hej NG:)

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad det berømte operanummer hedder, der
bruges i indledningen til TV-serien "Alle elsker Raymond"?

Det har også været brugt i en masse andre film og serier, men det er den
eneste jeg lige kan komme i tanker om...

Mvh Morten Nielsen

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 10-03-03 03:51

"Morten Nielsen" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det har også været brugt i en masse andre film og serier, men det er den
> eneste jeg lige kan komme i tanker om...

På engelsk: "Ode to Joy" af Beethoven

Hilsen Tina

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 10-03-03 06:33

Tina Susanne Johansson skrev:

> "Morten Nielsen" <nyheder@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> der

> På engelsk: "Ode to Joy" af Beethoven

På tysk: "An die freude"; 4.sats af Beethovens niende symfoni.

hvm

Fra : Peter G

Dato : 10-03-03 16:20

Henrik Veber Madsen <hvm@mail.uni2.dk> wrote:

>På tysk: "An die freude"; 4.sats af Beethovens niende symfoni.

På dansk: "Yes! Der er kolde øller på køl, kammeraterne kommer forbi,
landskamp i fjerneren i aften og konen har lovet at tage opvasken. Jeg
glæder mig som et lille barn"; 4.sats af Beethovens niende symfoni.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så: