Massive Attack - 100th Window. Guf for øre~
Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 09-03-03 10:59

Købte sidste weekend årets første CD - det blev Massive Attacks nye
skud på stammen, 100th Window.
Jeg har hørt CD'en minimum 10 gange i løbetaf ugen, det er et
praktfuldt album de der har fået skruet sammen. Utroligt dystert
og en anelse trist, lige min stil!
Track 4 Special Cases er nok mit favorit nummer på albumet, kombinatioen af
lydkolagen og hende sagerinden jeg ikke lige er sikker på hvad hedder
er simpelthen uovertroffent. IMHO

Er det ikke Sinead O'Connor der synger på 2-3 af numrene? Hun
(hende) der synger har i hvert fald en fantastisk stemme.

--
Venligst Rasmus.

Fra : Uffe Holst

Dato : 09-03-03 13:34

In an article of 9 Mar 2003 Rasmus A. Nielsen. wrote:

> Er det ikke Sinead O'Connor der synger på 2-3 af numrene? Hun
> (hende) der synger har i hvert fald en fantastisk stemme.

Sikker på du har købt det og ikke bare downloadet det? Der står nemlig
ganske tydeligt i den medfølgende lille bog, at Sinéad O'Connor synger.

Men enig, det er et godt album.

I samme åndedrag kan jeg også godt anbefale nyeste skud fra Underworld.

--
Uffe Holst

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 09-03-03 20:10

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev:

> Sikker på du har købt det og ikke bare downloadet det? Der står nemlig
> ganske tydeligt i den medfølgende lille bog, at Sinéad O'Connor synger.

Som skrevet før, så er det årets første plade handel. Min Internetforbindelse
er lige så hurtig som en Ford-T. Kobler op med hele 36k. *LOL* Altså er der
ikke rigtig basic for at DL MP3 filer.
Jeg har kort studeret den lille bog, nok lidt for kort - de små bøger interesserer
mig ikke en pind, for der plejer ikke at stå noget spændende i dem alligevel. Jeg
interesserer mig kun for musiken og går ikke så højt op alle de fine detaljer.

> I samme åndedrag kan jeg også godt anbefale nyeste skud fra Underworld.

Hmm - min kassekredit er allerede i minus, der er 3 uger til løn og så
fortæller du mig at jeg faktisk skal i pladebiksen igen i løbet af den
kommende uge. Underworld er også som smør for mine ører.

--
Venligst Rasmus.

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-03-03 00:09

> [...]

> fortæller du mig at jeg faktisk skal i pladebiksen igen i løbet af den
> kommende uge. Underworld er også som smør for mine ører.

Jep, det fortæller jeg dig. En kassekredit skal vel være i minus. Ellers
er det vel ikke en kassekredit. Albummet hedder ligesom Massive Attacks
noget med hundrede.

--
Uffe Holst

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 09-03-03 17:26

Rasmus A. Nielsen. wrote:
> [...]
>
> Er det ikke Sinead O'Connor der synger på 2-3 af numrene? Hun
> (hende) der synger har i hvert fald en fantastisk stemme.

Vil du mene, at det er lige så godt, eller bedre, end Mezzanine? Kan de 2
albums sammenlignes?
Hører nok albummet i en pladebutik en af dagene - før jeg beslutter mig om
jeg skal have det eller ej.

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Peter Juhl

Dato : 09-03-03 17:57

Jacob Skaaning wrote:

> Vil du mene, at det er lige så godt, eller bedre, end Mezzanine? Kan
> de 2 albums sammenlignes?

Jeg mener det er et rigtig godt album, men det bliver på intet
tidspunkt lige så intenst som Mezzanine - 100th er ikke så
"guitarbaseret" og melodierne er mere mørke og inadvendte men 100th er
bestemt fed, med en rigtig dyster stemning på de fleste numre - mine
favoritter er Everywhen og Antistar.

/Peter

Fra : mack

Dato : 09-03-03 18:18

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message
> [...]
> albums sammenlignes?
> Hører nok albummet i en pladebutik en af dagene - før jeg beslutter mig om

Hej!
De to plader kan imho godt sammenlignes. 100th window viderefører den meget
dystre og melankolske stil fra Mezzanine, - jeg læste en anmeldelse hvor
100th window blev beskrevet som "en hashpsykose i fuldt udbrud . Jeg
synes dog helt sikkert at det er et fedt og meget gennemført album (og
synes at Sinead O´Connor gør det rigtig godt - især i "Prayer for England"),
og kan vant anbefale det, men det er imho ikke nyskabende som både Blue
Lines, Protection og Mezzanine var det.

/mack