Installation af Apache
Fra : Tommy Mærsk

Dato : 18-03-01 13:39

Hejsa
Jeg sad i dag og skulle installere Apache og da jeg fandt den på følgende
adresse:

http://www.apache.org/dist/binaries/win32/ downloadede jeg den fil der hed
apache_1.3.19-win32-src-r2.msi for det havde jeg fået at vide jeg skulle fra
en artikel på webcafe.dk men når jeg så havde downloadet den og skulle
installere den og spør windows hvilket program jeg vil åbne filen med, Hvad
gør jeg??

Mvh
Tommy Mærsk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-03-01 13:51

"Tommy Mærsk" <admin@gangsta-maersk.dk> wrote
> Jeg sad i dag og skulle installere Apache og da jeg fandt den på følgende
> adresse:

Du kan prøve med denne her istedet:
<http://www.apache.org/dist/binaries/win32/old/apache_1_3_14_win32_r2.exe>

--
Jakob Andersen

Fra : Ghashûl

Dato : 18-03-01 13:59

On Sun, 18 Mar 2001 13:39:02 +0100, "Tommy Mærsk"
> [...]

>installere den og spør windows hvilket program jeg vil åbne filen med, Hvad

På den URL er der også et link til det program du skal bruge til at
installere det.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7two23six29

Fra : Tommy Mærsk

Dato : 18-03-01 14:45

Nu har jeg fået Apache installeret og har også installeret PHP4, men det
virker ikke helt efter hensigten, det virker fint når jeg går ind på
serveren så viser den indholdet af mappen "htdocs" men åbner jeg så et PHP
dokument viser den bare en masse tekst altså det der står i php dokumentet i
stedet for at generere siden??

Mvh
Tommy Mærsk

Fra : Ghashûl

Dato : 18-03-01 15:06

On Sun, 18 Mar 2001 14:45:04 +0100, "Tommy Mærsk"
> [...]

>dokument viser den bare en masse tekst altså det der står i php dokumentet i

Kunne lyde som om du ikke har fået sat dine ini filer op ordenligt.
www.webcafe.dk er der også vejledning til hvordan det skal sættes
op.

Fra : Tommy Mærsk

Dato : 18-03-01 16:11

jeg har prøvet af følge vejledningen men kan ikke finde fejlen...

Fra : Tommy Mærsk

Dato : 18-03-01 17:06

Jeg har nu fået både Apache og PHP installeret men hvis prøver at køre et
PHP script kommer medddelsen "En nødvendig .DLL-fil, ODBC32.DLL, blev ikke
fundet." og så dukker der samtidig en side op hvor der står følgende:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable
to complete your request.
Please contact the server administrator, you@your.address and inform them of
the time the error occurred, and anything you might have done that may have
caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

----

Apache/1.3.14 Server at 127.0.0.1 Port 80