Area shape vs IE og NS
Fra : Martin Fæster

Dato : 26-11-00 16:23

Jeg fik engang et orange hæfte meget oplysende om html.
Der er bla.a. et indslag om areashape (koordinater til links på billeder),
som
virker fortræffende godt.
- Lige indtil jeg skulle implementere mit layout i NS også, stødte jeg ind i
problemer.
NS vil ikke vise det som en link men melder heller ikke fejl.
Nå, hvad gør man? Gå ind på Netscape.dk og søg på area shape.
Man får nogle forslag og finder et afsnit der kan bruges. Det fortæller så
NS's måde at angive det på. Den er ikke meget anderledes, men
koordinatpunkterne angives i anden række følge.
Jeg lærte at anføre det som i et U, oppe fra, ned hen og op.
Netscape vil have punkterne i anden rækkefølge, og så virker det til IE og
NS samtidig.

Martin

Med venlig hilsen,
Martin Fæster

Hjemmeside home.worldonline.dk/~mafaeste
ICQ 87234896
Web-master

Fra : Nis

Dato : 27-11-00 01:06

"Martin Fæster" wrote:

> [...]
> Jeg lærte at anføre det som i et U, oppe fra, ned hen og op.
> Netscape vil have punkterne i anden rækkefølge, og så virker det til IE og

Efter HTML 4 kan du kan definere et HotSpot area på flere måder.
<AREA SHAPE="RECT | CIRCLE | POLY | DEFAULT" COORDS="...
"Normalt" starter man i venstre top og følger uret rundt.
De har selvfølgelig hver sine egenskaber.
Brug den som passer bedst.

Nis.
--
"Christ! You never really know how great your songs are
until some black American plays it."