Fjern ramme
Fra : Pia Neldeberg Rasmus~

Dato : 18-03-01 13:03

Hej,

Jeg har lavet en hovedramme med et alfabet på min side med links, men jeg
vil gerne give mine besøgende mulighed for at fjerne denne ramme så den ikke
forstyrrer når de har klikket sig ind på en anden side ! - Hvordan gøres det
?
Rammen er her: http://home14.inet.tele.dk/power/hovedramme.htm

Håber der en kan hjælpe - på forhånd mange tak

Pia

E-mail: nelde@post4.tele.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-03-01 14:26

Pia Neldeberg Rasmussen <nelde@post4.tele.dk> skrev...
> [...]
ikke
> forstyrrer når de har klikket sig ind på en anden side ! - Hvordan gøres

Hej Pia

Det letteste - og bedste - ville være, at få dine links til at åbne sig i et
nyt vindue (target="_blank"), for når de besøgende så lukker den side, som
de har klikket ind på fra dine links, så ligger din side stadig intakt og de
kan søge videre, hvis de ikke fandt det rigtige.

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Pia Neldeberg Rasmus~

Dato : 18-03-01 17:31

Hej Camilla,

Tak for dit svar
Jeg har på en eller anden søgemaskine set muligheden for evt. at fjerne
top-rammen når man kom til en ny side, så jeg havde sådan håbet at kunnne
gøre det samme.

At lave linket i et nyt vindue er også en mulighed - men så skal jeg sidde
med hvert enkelt link? - der er ca. 1200 links ! -det er næsten for
uoverskueligt desværre.

Pia

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-03-01 19:33

Hej Pia

Hvis du har valgt funktionen "page default" mht. åbning af links, så laver
du bare denne default om på de sider, hvor dine links skal åbne i en ny
frame (altså på dine links-sider), ved at ændre indstillingen <base target>
på siderne (står i head i html'en). Så skal du kun ind manuelt og ændre på
de links, som IKKE skal åbne i nyt vindue...

Muligheden med at fjerne toprammen må være lidt samme princip - her er det
måske bare ideen, at linket åbner i hele vinduet ( target="_top"), og det er
sådan set samme procedure du skal igennem...?

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Claus O

Dato : 18-03-01 15:54

"Pia Neldeberg Rasmussen" <nelde@post4.tele.dk> wrote

> [...]
> forstyrrer når de har klikket sig ind på en anden side ! - Hvordan gøres det

En anden ting: jeg ville lave en fast bredde på din side (da din fine ramme
ikke er køn hvis ikke brugeren har samme bredde på skærmen som tiltænkt)
og så fylle ud enten på højre siden eller begge sider af siden. Men det er kun
min smag.
Claus

Fra : Pia Neldeberg Rasmus~

Dato : 18-03-01 17:24

Hej Claus,

Jeg er tidligere blevet gjort opmærksom på problemet med skærm-indstillingen
som jeg har sat til 800 600.
Men jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg kan rette op på det?

Pia

Fra : Claus O

Dato : 18-03-01 19:11

> [...]

> som jeg har sat til 800 600.
> Men jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg kan rette op på det?

8oox600 synes jeg også er fint. Men hvis man har eks. 1200 pix.bredde på
sin skærm bredder rammen sig til dette, med en hel og en halv ramme mere.
Du har sikkert tabellen sat til 100% og ikke fast bredde 800. Jeg husker
lige et link som overholder den faste bredde www.jets.dk og så har grøn
baggrund på resten til højre for siden. Dette kan laves ved et lave siden
i 3 rammer og sætte den venstre til vel 150 eller deromkring, hovedrammen
til 650 og så den højre til * som giver resten af brugerens skærmbredde.
Claus
ps: er det ikke muligt at lave noget automatisk search and replace med dine
links således target="_blank" kunne komme med.