Lasat Speed 2 -virker ikke fra usb port
Fra : jn

Dato : 18-03-01 09:17

Har nu i et års tid ved forskellige lejligheder forsøgt at få Lasat Speed 2
til også at fungere fra usb porten.
Jeg har downloadet nye drivere fra lasats side.
Win98 /2d. finder modem men kan ikke finde den rigtige driver. - heller ikke
på Lasats egen install-cd.
Lasats test program finder en ok usb port med kan ikke finde modem. win98
finder modem.
Hvad kan jeg gøre forkert ???. Eller virker det bare ikke fra usb.porten?

Tak for hjælpen hvis du har et bud på problemet.
John Nørregaard

Fra : Palle

Dato : 18-03-01 21:56

"jn" <bx23546@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad kan jeg gøre forkert ???. Eller virker det bare ikke fra usb.porten?
>
> Tak for hjælpen hvis du har et bud på problemet.

Du skal ind på lasat's hjemmeside op en lille opdatering spd2win2k.zip der
ligger en .ini fil, som du skal bruge til at installere modenet med, hent
hjem og pak ud, når du så installere moden, skal du browse dig frem til
mdmlc49b.ini, så kommer den frem med Lasat Speed II USB, vælg denne og vupti
du er kørende.
Et lille fif, gå ind i egenskaber for moden og fjern 2 flueben for
fejlkorrektion,softwarekomp. eller var det 3, prøv dig frem, men den kører
lige så godt som Win98 og WinMe.

Hilsen Palle.

Fra : Carsten Petersen

Dato : 24-03-01 08:33

jn skrev :

> [...]
> finder modem.
> Hvad kan jeg gøre forkert ???. Eller virker det bare ikke fra usb.porten?

Jeg havde det samme problem.
lasat har en faq. nr 46 der omhandler det problem
Jeg skulle fjerne et par inf filer i windows.
Første gang fjernede jeg for mange desværre så maskinen ikke ville starte.
punkt 4 i step 3 forstod jeg ikke så dem slettede jeg også. Men fydaføj de
skal ikke slettes tror jeg ikke.

Men det virker da nu

http://www.lasat.com/support/faq/faq46.asp

hvis de ikke har ændret det siden jeg var der.

Men pas på med at slette filer i windows.!!
Nogle af de filer der står at de skal fjernes er der måske ikke.

mvh.
Carsten