"Arven" + "Punchdrunk Love"
Fra : Bo Warming

Dato : 12-03-03 01:15

"Arven"

Per Fly spejlbilled af sin alkoholiker-underklasse-film "Bænken" viser
top-kapitalisternes udsøgte smag i boliger, møbler, koner, tyende og gør
rigelig meget ud af sådan tomgang.

Ghita Nørby er alt-styrende moder, der afgør hvem der er egnet til at arve
familiens jernstøberi så det kan fusionere med et fransk og blive EU's
næststørste - en hård og sej dame uden medlidenhed med dem, der skubbes til
side.

Sønnen går ned på at presses til lederjob han har flygtet fra, men vokser
med opgaven.

Der er gode moraler i, at alle problemer skyldes at man undlader at tale
åbent om alting i tide

Punch-drunk love

Adam Sandlers fjolle-talent bruges til en delvis realistisk hæsblæsende
aktionfilm uden splat og horror, men med en talentfuld lagerarbejder og
investors sære temperament: skiftevis raseriudbrud og hærværk og
ukontrollerbare grådture.

Han bedrages af sex-linie der sender tæskehold efter ham - og en
overraskende kærlighedshistorie med happy end binder absurditeterne sammen.

USA-voldssamfundet og moderne fremmedgjorthed karikeres.

Filmen kan ses som udkrystalliseret anti-psykiatri - de såkaldt "sindsyge"
er personer, der har en sund reaktion på et sygt samfund.

Den meget aggresive film humor er en tynd overflade - eller den humoristiske
films aggressivitet er det. Da den var færdig klappede biografpublikummet,
som om de skulle overbevise sig selv om, at de havde fattet filmen - som når
Kejserens Ny Klær hyldedes af de, der mente at du til deres embede.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Bo Warming

Dato : 12-03-03 10:56

Rendyrkede dumme svin findes ikke.

Når jeg oplever at vennesæle danskere gør folk som Glistrup og mig til
superfjendebillede, bliver jeg betændt af nysgerrighed efter at forstå
HVORFOR - hvilket ømt punkt er blevet ramt og især hvilke af de fejl som
min guru har og de meget anderledes fejl som jeg har, kan provokere SÅ
vildt?

Blandt de fine ting der kan siges om Per Fly's film "Arven" er at den
anerkender følelsen af kald og pligt hos de øverste magthavere, som ikke
kun er nogle foragtelige RIGE SVIN, der voldtager tjenestepigen og
betaler sig ud af det, men altså også kender deres plads i samfundet, i
tidsånden, i korpsånden, og påtager sig byrder og begrænser egen
egoisme.

Det er ikke dårligt at en af de dybtgående anmeldelser af "Arven" har
som overskrift

" Rendyrkede dumme svin findes ikke."

--------------------

" Verden er en guddommelig leg hinsides godt og ondt. Det har den
indiske Vedant filosofi og grækeren Heraklit indset før jeg og deri er
de mine forgængere". Nietzsche

"Hvad Europa skylder jøderne? - Mange ting, både godt og ondt. Og
fremforalt een ting, som er bedst og værst på samme tid. Den store stil
i moralen, de uendelige fordringers frygtelighed og majestæt, de
uendelige betydninger, de moralske problemers hele romantik og
ophøjethed - og følgelig netop den mest tiltrækkende, overstadigste og
mest udsøgte del af de farvespil og forførelser til livet, som gløder ud
over den europæiske kulturs himmel, dens aftenhimmel. Vi artister blandt
tilskuere og filosoffer er derfor jøderne - taknemlige." (Hinsides godt
og ondt). Nietzsche

Fra : Per

Dato : 12-03-03 11:25

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> HVORFOR - hvilket ømt punkt er blevet ramt og især hvilke af de fejl som
> min guru har og de meget anderledes fejl som jeg har, kan provokere SÅ

Så få dog for pokker et liv, FREAK!

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 12-03-03 13:06

"Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Så få dog for pokker et liv, FREAK!

Arrghh... lær nu for *anden at bruge et killfilter... hver gang du svarer på
et indlæg af Bo Warming, skal jeg se tråden, selv om jeg har ham i mit
filter...

Lars B

Fra : Per

Dato : 12-03-03 14:51

<lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Arrghh... lær nu for *anden at bruge et killfilter... hver gang du svarer

> et indlæg af Bo Warming, skal jeg se tråden, selv om jeg har ham i mit

Ok, sorry jeg kunne ikke lade være. Hvorfor poster han overhodet her i
gruppen? Hans indlæg ligger jo ikke just op til nogen debat.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 12-03-03 15:04

"Per" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> Ok, sorry jeg kunne ikke lade være. Hvorfor poster han overhodet her i
> gruppen? Hans indlæg ligger jo ikke just op til nogen debat.

Se, det var jo guld-spørgsmålet... Ingen ved det, sikkert heller ikke Hr.
Warming selv.

Ignorer ham, det er langt det nemmeste for han svarer alligevel ikke på
saglige spørgsmål.

Mvh Anders

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 12-03-03 15:17

"Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, sorry jeg kunne ikke lade være.

Nej, og så har Bo netop opnået det han ville: have fået din opmærksomhed....

Men skynd dig at proppe ham i dit filter, så er du helt fri for at spekulere
på det fremover...

Lars B