Hjælp jeg fatter ikke en skid ;)
Fra : news1filter@dk2net.d~

Dato : 17-03-01 23:46

Hey,

Er der nogen som kan hjælpe en dumpap som jeg.......

Da jeg er ved at flytte til en "central" hvor der ikke tilbydes ADSL,
påtænker jeg at få TD's Pro@ccess ISDN løsning til fastpris. Selvom
oprettelsen på 3000,- er sindssyg. Jeg har ikke prøvet ISDN før. I den
forbindelse har jeg nogen sikkert dumme spørgsmål, til jer kloge
hoveder.

Jeg har et lille netværk (3 maskiner) hvor jeg gerne vil have alle
maskiner online. Som jeg har forstået det, så skal man bruge en
router. Nu vil jeg også gerne kunne benytte en normal analog telefon
og gerne have at hvis nogen ringer til mig, så lukker linien for den
ene kannal og dermed modtager et opkald som normalt. Men det kan
routeren vel ikke finde ud af ??

Jeg tror så at mit spørgsmål er dette, skal jeg så både have en router
og et ISDN-modem-ting. Eller hvordan skal løsningen være ??

Kan i anbefale en router, da jeg synes at det er lidt dyrt at leje en
fra TD til 250 kr /md (excl. moms). Når man kan få en til ca. 1.500 kr
(inkl moms) ?? - eller er den fra TD så meget bedre ??

På forhånd tak.
Dumpapen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-03-01 22:33

<news1filter@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
> påtænker jeg at få TD's Pro@ccess ISDN løsning til fastpris. Selvom
> oprettelsen på 3000,- er sindssyg.

Hvorfor det?

> [...]
> og gerne have at hvis nogen ringer til mig, så lukker linien for den
> ene kannal og dermed modtager et opkald som normalt. Men det kan

Jo, det kan du sagtens få routere der kan.

> Kan i anbefale en router

Har kun 1. håndserfaring med Eicon Diva Lan, og hvis du ikke vil investere i
Cisco er den udemærket til formålet.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : news1filter@dk2net.d~

Dato : 19-03-01 11:52

> Selvom oprettelsen på 3000,- er sindssyg.

Fordi ADSL koster 0,- og fra april 1600,- for alle løsninger. Altså
minimum halv hastighed til dobbelt pris....... Det er klart at det er
to forskellige løsninger, men alligevel.

> Har kun 1. håndserfaring med Eicon Diva Lan, og hvis du ikke vil investere i
> Cisco er den udemærket til formålet.

Men den koster jo også næten 3000,- (inkl moms) de steder jeg har set.
Jeg fandt denne "3Com® OfficeConnect® ISDN LAN Modem" til 1200,-
(inkl. moms). Se evt. også link. Så vidt jeg kan se, så er der da ikke
den store forskel, eller er det mig som ikke kan tyde de tekniske
specifikationer ??
http://buydirect.3com.com/iom_dcms/b2c/catalog/printsafe.html?SKU=3C892A%2DUS&SM=SML_BUS

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-03-01 13:46

> Fordi ADSL koster 0,- og fra april 1600,- for alle løsninger.

De to ting kan _slet_ ikke sammenlignes.
Men lad os ikke diskutere mere i dette.

> Men den koster jo også næten 3000,- (inkl moms) de steder jeg har set.
> Jeg fandt denne "3Com® OfficeConnect® ISDN LAN Modem" til 1200,-

Hvor har du set den til den pris?
Den ser ok ud, men voice-portene som skal styre dine analoge telefoner er
det springende punkt. Hvis de er dårlige er det en pest at bruge den.

Fra : news1filter@dk2net.d~

Dato : 19-03-01 15:13

http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.storefront/520619327/Offer/AddProduct/230137

> Den ser ok ud, men voice-portene som skal styre dine analoge telefoner er
> det springende punkt. Hvis de er dårlige er det en pest at bruge den.

Ok, det er godt at vide. Men hvordan mon jeg finder ud af det inden
jeg køber den ?? - fordi hvis det er noget skod, så giver jeg
selvfølgelig gerne det ekstra for en f.eks. Eicon Diva router.

Hvilke problemer taler vi om ??
-ingen klartone, støj på linien, eller hvad.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-03-01 15:24

<news1filter@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke problemer taler vi om ??
> -ingen klartone, støj på linien, eller hvad.

Fx og manglende nummervisning, ustabilitet mm.
Svært at forudsige før der har været 10.000 af dem ude

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 20-03-01 08:22

<news1filter@dk2net.dk> wrote in message

> [...]
> selvfølgelig gerne det ekstra for en f.eks. Eicon Diva router.
>
> Hvilke problemer taler vi om ??
> -ingen klartone, støj på linien, eller hvad.

Jeg har sådan en tingest og den fungerer upåklageligt mht. analogportene,
dog har jeg ikke forsøgt mig med en nummerviser endnu, så det ved jeg ikke
noget om.
Data-kald, call-bumping osv. fungerer også fint.

Du kan i øvrigt spare 100,- her:
http://www.nemdirect.dk/product.asp?sku=8558555&shop=pc

mvh
Jesper \

Fra : news1filter@dk2net.d~

Dato : 20-03-01 11:13

> Jeg har sådan en tingest og den fungerer upåklageligt mht. analogportene,

Ok, perfekt.
Takker for dit indlæg.