Forslag til ekstra på en Valhalla DVD udgi~
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 08-03-03 18:51

Jeg tænkte vi her på DKF kunne lave en fælles brainstorm for yderligere at
skubbe Sandre/Metronome i en retning mod en pragtfuld (og i øvrigt økonomisk
bæredygtig, meget vigtigt!) udgivelse af Valhalla til alle os der ikke helt
fatter hvorfor dansk filmhistories bedste tegnefilm ikke er kommet i det
format endnu.

Udover filmen selvfølgelig, vil jeg anbefale Sandre/Metronome at overveje at
inkludere følgende:
* Filmen i andre synkroniseringer end dansk, hvis de findes. Dansk, tysk,
svensk, norsk? (Findes de?) Ville bane vejen for at kunne sælge udgivelsen i
det øvrige Europa.
* Al ekstramaterialet tekstes på det antal sprog som der findes
synkroniseringer af filmen på DVD'en. For at kunne sælge udgivelsen
udenlands.
* De seks små Quark tegnefilm. Et MUST!
* Troldspejlets Valhalla special fra dengang filmen kom frem, jeg mener helt
bestemt at kunne huske at jeg så den dengang.
* En ny special om tegneserien og filmen med interviews med folkene der
knoklede med produktionen, Peter Madsen, etc.
* Trailers, etc.
* Pressens anmeldelser fra dengang filmen kom frem.

Jeg kan ikke komme på mere lige nu. Bare fyld på.

Inkluderer lige et godt link: http://ValhallaDVD.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 08-03-03 23:53

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

> [...]
>fatter hvorfor dansk filmhistories bedste tegnefilm ikke er kommet i det

Hvis den blev udgivet ville jeg købe den - jeg har også skrevet mig på
listen.

Men hvad jeg savner ENDNU mere er soundtracket. Så hvis det også kunne
være en opfordring til at udgive den sammen med filmen så ville det
være helt genialt (aner ikke om det er de samme der har
rettighederne). Der må være et vist potentiale i at udsende soundtrack
+ film samtidig.

Jeg mener aldrig soundtracket har været udgivet på CD.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Winding

Dato : 09-03-03 01:49

Vigtigt lige at nævne at vi har fat i de tre store gutter bag filmen: Jakob
Stegelmann, Peter Madsen og Jeff Varab har alle været i kontakt og tilbyder
hjælp - Hvilken hjælp de kan yde i forbindelse med udgivelsen er nok op til
Sandrew/Metronome.

Personligt kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken indflydelse filmen
direkte havde på animation i Danmark. Et kommentatorspor med alle eller i
hvertfald Jeff Varab.
Skitser og prøver på karakterer og miljøer.
Et bagom tilblivelsen af Valhalla.
Kortfilmen der lagde grund for filmen.
De 6 små Quark eventyr.
Modtagelsen af filmen Pressen/Kritikken.
Et restaureret billede. Ved ikke om filmen reelt er 4:3 eller widescreen - I
Tilfælde af Widescreen, et Anamorphic billede.
Et restaureret lydbillede. Det originale Stereospor selvfølgelig, Men gerne
et tilblevet 2.1 eller Dolby Digital.
En lækker indpakning med Bog der går bagom Quark :)

--
Jesper

Fra : tenebrae

Dato : 09-03-03 02:17

Ifølge IMDB er der i hvert fald lavet både engelske og tyske
versioneringer - Christopher Lee (!) lagde stemme til Thor/Odin i den
tyske.... det kunne være meget fedt at høre den i andre versioneringer end
den danske. Og hvorfor er det lige, at der inde på IMDB står, at den danske
varer 76 minutter, mens den amerikanske varer 89??

http://us.imdb.com/Title?0094238

Fra : tenebrae

Dato : 09-03-03 02:26

Andet muligt ekstramateriale:

- muligheden for at se hele filmen i skitseform (som på Clerks: Uncensored
DVD'en)
- lydspor med musikken

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-03-03 12:04

> Ifølge IMDB er der i hvert fald lavet både engelske og tyske
> versioneringer - Christopher Lee (!) lagde stemme til Thor/Odin i den
> tyske....

Holdt stop, pauseknap...A' HVAD!!

Jeg MÅ bare have den DVD!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-03-03 23:38

"tenebrae" <njhansen@NONEfilmworld.dk> writes:

> [...]
> den danske. Og hvorfor er det lige, at der inde på IMDB står, at den danske
> varer 76 minutter, mens den amerikanske varer 89??

Faktisk synes jeg at huske, at jeg så en dokumentar hvor en animator
sad og justerede Thors mundbevægelser, så de matchede talen, men - get
this - ordene var engelske.

Er det muligt, at den faktisk er animeret til engelsk og så
eftersynkroniseret til dansk bagefter?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet

Fra : vadmand

Dato : 10-03-03 00:32

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> this - ordene var engelske.
>
> Er det muligt, at den faktisk er animeret til engelsk og så

Det er korrekt.

Per V.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-03-03 23:03

> Jeg kan ikke komme på mere lige nu. Bare fyld på.
>
> Inkluderer lige et godt link: http://ValhallaDVD.dk

Kom i tanker om endnu en:
Et kunst-galleri med udvalgte billeder fra tegneserierne der er blevet og
bedre med årene.

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 10-03-03 05:49

C. H. Engelbrecht skrev
> Kom i tanker om endnu en:
> Et kunst-galleri med udvalgte billeder fra tegneserierne der er
blevet og
> bedre med årene.

Det går jeg fantastisk, mon ikke vi i dag tilføjer endnu en html hvor
der findes en fin liste over hvad der er vi ønsker os?! Det tror jeg.

Som I nok har bemærket har vi her i weekenden rundet 600 tilmeldinger,
og har her til aften modtaget de to første norske tilmeldinger

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 10-03-03 12:12

LifeSucks.dk skrev

Nu har Bossman også skrevet lidt: http://www.bossman.dk/id-241.php

Fra : tenebrae

Dato : 10-03-03 19:56

Og dvdtown har det også oppe på deres side

http://www.dvdtown.dk/editorread.asp?listing=0&id=575

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 10-03-03 22:24

tenebrae skrev
> Og dvdtown har det også oppe på deres side
>
> http://www.dvdtown.dk/editorread.asp?listing=0&id=575

Godt fundet, den havde jeg ikke set