Road To Perdition - Sikkert spoiler
Fra : Jimmy

Dato : 05-03-03 20:33

Hej

Da vores helt render rundt og røver banker gør han et større nummer ud af at
sige, at han hedder "Sullivan", når han røver Capone's penge.

Hvad er formålet med dette?

Jeg forestillede mig, at det var for at sætte Capone op mod Rooney, men det
var ikke tilfældet.
Derefter forestillede jeg mig, at Capone ville komme efter ham, men det var
heller ikke tilfældet.

Hvordan tolkede I det?

Mvh
Jimmy

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-03 00:51

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> wrote in message
> [...]
det
> var ikke tilfældet.
> Derefter forestillede jeg mig, at Capone ville komme efter ham, men det

Der er ikke megen logik i disse mafia-koder, som filmen gør meget ud af, for
at postulere en sær overlegen hæderlighed og etik blandt de magtfulde
bøller, der regerede og regerer USA, jvf Gangs of New York filmen

At etik var højere end hos stalinister og nazier, er et af de skjulte
budskaber i "Road to Perdition"

"Få ikke den íde, at jeg er en af disse forbandede radikale
Få ikke den íde, at jeg rakker ned på det amerikanske system".
Al Capone

"My rackets are run on strictly American lines and they're going to stay
that way!" Al Capone

"You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a
kind word alone.

(It's strange that men should take up crime when there are so many legal
ways to be dishonest. ) Al Capone

Fra : Jimmy

Dato : 06-03-03 16:50

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
> [...]
> bøller, der regerede og regerer USA, jvf Gangs of New York filmen
>
> At etik var højere end hos stalinister og nazier, er et af de skjulte

Anyone else?
Please

Mvh
Jimmy

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 06-03-03 18:31

> Anyone else?
> Please

Min umidelbare tolkning da jeg så den var, at han jo røvede pengene som en
slags hævn, og han han ville have at de skulle vide det var ham der stod
bag.

Fra : Jimmy

Dato : 06-03-03 21:01

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message
> [...]
> slags hævn, og han han ville have at de skulle vide det var ham der stod

Havde Capone og Rooney noget med hinanden at gøre?

Jeg opfattede dem som separate entiteter.

mvh
Jimmy

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 07-03-03 10:21

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> skrev i en meddelelse
> Havde Capone og Rooney noget med hinanden at gøre?
>
> Jeg opfattede dem som separate entiteter.

Nu er det efterhånden længe sidenjeg så RTP, så detaljerne står ikke så
tydeligt i min erindring, da det ikke var en film jeg fandt specielt god,
men ja jeg mener de havde noget med hinanden at gøre. Det kommer frem efter
at Sullivan har været til "jobsamtale" at Rooney har været der først.

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-03-03 10:44

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse
> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> skrev i en meddelelse

Nu kan jeg ikke længere huske navnene....

Hanks ville dræbe A. A's far (B) er lokal mafiaboss. B står under den store
mafiaboss's (C) beskyttelse. Hanks besøger C og spørger om lov til at dræbe
A (og evt B). Til gengæld vil Hansk arbejde for C. C siger nej. Hanks røver
C's penge. Og fortæller hver gang "Sig til C at det var Hanks der røvede
hans penge, og at jeg vil blive ved til C holder op med at beskytte A & B."

/jim

Fra : Per

Dato : 07-03-03 14:01

Jeg har forresten lige fået drejebogen tilsendt af en bekendt i USA. Ganske
cool.