[DVD] Q: The Good, the Bad and the Ugly
Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 05-03-03 10:34

Hejsa,
For noget tid siden var der snak om kvaliteten af gamle western udgivelser,
så før jeg investerer den enorme sum af 99 kr. vil jeg lige høre om nogen
har erfaringer med UK R2 af Den gode, den onde og den Grusomme?
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=9130
hygge,
Nicolai

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-03-03 11:00

Nicolai Zoffmann Heiredal's utterance expressed in

> [...]
> udgivelser, så før jeg investerer den enorme sum af 99 kr. vil jeg
> lige høre om nogen har erfaringer med UK R2 af Den gode, den onde og

meget passende at du skriver lige i dag :)

Jeg modtog i går filmen og sender den tilbage i dag..

forklaring følger...

Jeg købte de tre film "fistful of dollars", "A Few dollars
more" og "The good...". De to første var i fin kvalitet -
flot billede etc. Men den sidste (the good..) var af en eller
anden grund beskåret til 16:9 - hvilket ikke fremgår af hverken
hjemmeside (dvdoo) eller af coveret.. Jeg vil naturligvis have
en film med flotte panoramaoptagelser i den rigtige udgave så...

Men da de andre film i samme cover og fra samme distributør er
i orden tyder det jo på en fejl - er der andre der har købt den?

Jeg kan se at reg.1-udgaven er ok - den er anmeldt på www.dvdreview.com

Men hvis du er ligeglad med at filmen er fra "nited Artis" og er med
"int Eastwo" - så er den vel god nok :)))

Hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-03-03 12:06

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> escribió

> Men hvis du er ligeglad med at filmen er fra "nited Artis" og er
med
> "int Eastwo" - så er den vel god nok :)))

Nej den er ikke Ingen instruktør bruger hele billedets bredde som
Sergio Leone. Billedkvaliteten på R1 boksen er filmens alder taget i
betragtning ganske fremragende.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-03-03 12:24

Lars Hoffmann's utterance expressed in news:b44lsn$1rocav$1@ID-
163022.news.dfncis.de:

> Nej den er ikke Ingen instruktør bruger hele billedets bredde som
> Sergio Leone. Billedkvaliteten på R1 boksen er filmens alder taget i
> betragtning ganske fremragende.

Og billedet er også fantastisk på de to andre "a fistful.."
og "a few dollars..." så det er lidt underligt.

Jeg blev faktisk overrasket over billedet da det jo er
nogle gamle svende - Det står knivskarpt :)

Og gå glip af 1/4 af filmens flotte optagelser? - no way!!!

Hilsner

Fra : Morten DH

Dato : 05-03-03 16:53

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Og billedet er også fantastisk på de to andre "a fistful.."
> og "a few dollars..." så det er lidt underligt.
>
> Jeg blev faktisk overrasket over billedet da det jo er
> nogle gamle svende - Det står knivskarpt :)

Men de er desværre ikke in anamorphic

Har dog på fornemmelsen at de dukker op i lækre nye udgaver inden længe...
det er dog bare et gæt - har ikke læst noget nogen steder...

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-03-03 19:35

Morten DH's utterance expressed in news:b456gs$djj$1@sunsite.dk:

> Har dog på fornemmelsen at de dukker op i lækre nye udgaver inden
> længe... det er dog bare et gæt - har ikke læst noget nogen steder...

kunne da være rigtig lækkert :)))

btw... når vi er ved de lange film med flotte optagelser

Dences with wolves er på vej i den lange udgave til os der
ikke kan få nok - bare den så også kommer i en reg-2...

http://www.dvdsoon.com/showtitledetails.xml?uid=48424

hygge derude

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-03-03 21:11

> [...]
> Dences with wolves er på vej i den lange udgave til os der
> ikke kan få nok - bare den så også kommer i en reg-2...

Argh. En god sofa kombineret med Dances with Wolves er en rigtig dårlig
ting. Jeg tror jeg falder i søvn i løbet af fem minutter - i biografen holdt
jeg vel 10-15 minutter før jeg blundede første gang. Men jo, flot er den nu.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-03-03 21:17

Morten Wartou's utterance expressed in

> [...]
> dårlig ting. Jeg tror jeg falder i søvn i løbet af fem minutter - i
> biografen holdt jeg vel 10-15 minutter før jeg blundede første gang.

hehe vi er jo heldigvis forskellige - gud ske tak og lov for det.

Jeg har en svaghed for meget lange film - så føler jeg at jeg
kommer meget længere ind i handlingen :)

Nå.. nu vil jeg drømme om at få en ny dvd-afspiller så jeg kan
komme til at se film igen (den gamle døde - øv!)

hygge

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-03-03 21:31

> Morten Wartou's utterance expressed in
> hehe vi er jo heldigvis forskellige - gud ske tak og lov for det.
Jojo. Min favoritfilm over alle favoritfilm er "Once upon a Time in the
West" - så jeg kan godt klare lange film.

> Jeg har en svaghed for meget lange film - så føler jeg at jeg
> kommer meget længere ind i handlingen :)
I tilfældet med ulvene kommer jeg meget længere ind i drømmeland. :)

> Nå.. nu vil jeg drømme om at få en ny dvd-afspiller så jeg kan
> komme til at se film igen (den gamle døde - øv!)
Stakkel!

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-03-03 09:25

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> escribió

> Dences with wolves er på vej i den lange udgave til os der
> ikke kan få nok - bare den så også kommer i en reg-2...

Saa vidt jeg husker er den udkommet i Spanien i netop den superlange
ekstra-special-full-equip udgave. Men pas paa, den er nemlig ogsaa
udkommet hernede i en 4/3 udgave.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ole Kofoed

Dato : 05-03-03 23:59

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Har dog på fornemmelsen at de dukker op i lækre nye udgaver inden længe...
> det er dog bare et gæt - har ikke læst noget nogen steder...

The Good, the Bad and the Ugly får snart biograf / TV premiere i USA i en ny
lang restaureret udgave:

http://www.dvdtalk.com/dvdsavant/s745GBU.html :)

Mvh.

Ole

Fra : Morten DH

Dato : 05-03-03 16:51

> Nej den er ikke Ingen instruktør bruger hele billedets bredde som
> Sergio Leone. Billedkvaliteten på R1 boksen er filmens alder taget i
> betragtning ganske fremragende.

Suk, jeg kom til at tænke på en diskution jeg havde med en bekendt engang,
han kunne ikke se hvad problemet var - bare fordi man manglede en kaktus
hist og pist...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-03-03 17:01

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> escribió

> [...]
engang,
> han kunne ikke se hvad problemet var - bare fordi man manglede en

Spoerg ham om han kan se forskel paa:
http://www.thedigitalbits.com/articles/anamorphic/aspectratios/fist1.
jpg
og
http://www.thedigitalbits.com/articles/anamorphic/aspectratios/fist3.
jpg

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 05-03-03 12:19

Nicolai Zoffmann Heiredal wrote:
> [...]
> udgivelser, så før jeg investerer den enorme sum af 99 kr. vil jeg
> lige høre om nogen har erfaringer med UK R2 af Den gode, den onde og

Den R2 udgave af "The Good, The Bad and The Ugly" jeg købte hos
Amazon.co.uk er ganske udmærket - en del godt ekstramateriale (vist nok
14 minutter fraklippede scener), ok lyd og selvfølgelig Sergio Leones
fremragende skiften mellem panoramiske billeder og ekstreme closeups.
Læg dertil Ennio Morricones udødelige tema oveni

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-03-03 12:21

Anders Thorsen Holm's utterance expressed in news:b44m60$imk$1@sunsite.dk:

> [...]
> fremragende skiften mellem panoramiske billeder og ekstreme closeups.
> Læg dertil Ennio Morricones udødelige tema oveni

Og jeg kan jo kun være enig - det er en prægtig film :)

Jeg får en anden fra dvdoo i morgen som jeg må se om også
har fejlen - hvis den har må det være en dårlig produktion
eller lignende...

På amazon.co.uk er det i hvert fald det samme cover som den
jeg lige har prøvet.. Og dvdoo importerer jo filmen fra UK.

amazon:
http://makeashorterlink.com/?U60B150B3
dvdoo:
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=9130

Ligner præcis... hmm mærkeligt...

nå.. vi får se...

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 05-03-03 12:41

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> Og jeg kan jo kun være enig - det er en prægtig film :)

Yepper.

> På amazon.co.uk er det i hvert fald det samme cover som den
> jeg lige har prøvet.. Og dvdoo importerer jo filmen fra UK.

Jeg smider lige et par screenshot fra filmen med breddest mulige
billede:

http://www.daimi.au.dk/~zoolook/goodbadugly/

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-03-03 13:17

Anders Thorsen Holm's utterance expressed in news:b44nga$rnm$1@sunsite.dk:

> http://www.daimi.au.dk/~zoolook/goodbadugly/

jep - sådan er de på min vhs-udgave. Den jeg havde
fingre i her var ret mangelfuld i sammenligning.

Hygge

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 05-03-03 13:39

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> jep - sådan er de på min vhs-udgave. Den jeg havde
> fingre i her var ret mangelfuld i sammenligning.

Det lyder som om du har fået fat på en defekt en. Den burde være anamorph
(ikke ifølge dvdoo, men ifølge en anmeldelse af filmen jeg fandt vi
dvd-basen).

Anders, ku jeg få dig til at smide et screen shot af starten ind, bare sådan
for at bekræfte at hele teksten kommer med (eller hvis du bare selv gider
tjekke, og så bekræfte)?
hygge,
Nicolai - som takker for venligheden

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-03-03 13:52

> [...]
>
> Anders, ku jeg få dig til at smide et screen shot af starten ind, bare
> sådan for at bekræfte at hele teksten kommer med (eller hvis du bare

Jeg har ikke dvd i min computer, men det var meget tydeligt
at den jeg havde vist "nited artis" og "lint Eastwoo".....
Det siger jo alt - så hvis den får si en udgave der er i
orden er det jo skønt - dvdoo sender mig en ny - så må vi
jo se :)

hygsen

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 05-03-03 22:12

Nicolai Zoffmann Heiredal wrote:
> Anders, ku jeg få dig til at smide et screen shot af starten ind,
> bare sådan for at bekræfte at hele teksten kommer med (eller hvis du
> bare selv gider tjekke, og så bekræfte)?

Naturligvis, jeg håber, det er de rigtige skærmbilleder, jeg har fået
fat i.

De er stadig at finde på:

http:///www.daimi.au.dk/~zoolook/goodbadugly/

Beklager forsinkelsen - jeg er lige kommet hjem fra uni.

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 05-03-03 22:51

Cool, takker for ulejligheden. Ser ud til at jeg roligt kan investere i den.
Og bare rolig, din undskyldning er accepteret. Jeg har selv været der
(sidder nu herhjemme og "skriver" speciale...).
hygge,
Nicolai

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-03-03 21:22

> [...]
> På amazon.co.uk er det i hvert fald det samme cover som den
> jeg lige har prøvet.. Og dvdoo importerer jo filmen fra UK.

Skummelt! Jeg har en med samme cover, men jeg får både u og s med (2,35:1 er
opgivet og den er vist god nok). Jeg købte den i Heathrow for... Hm. Er det
mon et års tid siden? Det skulle da være den skumleste af alle fejl jeg har
hørt om - vi må da ikke håbe, at de er begyndt at beskære de dejlige film
bevidst.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou