Asiatisk horror, hvad skal jeg nu se?
Fra : Jan Andersen

Dato : 04-03-03 21:02

Jeg har købt og set:
Ringu
Uzumaki
Dark Water
The Eye

og har været tilpas imponeret.

Så hvad skal jeg nu se? I samme stil, dvs. mere "stemnings-gys" end
splat.

Jeg har bestilt Kairo.

derudover har jeg noteret mig flg. kandidater:
Cure (Kyua)
The Happiness of The Katakuris
Phone
Scarecrow (Kakashi)
St. John's Wort

Nogen foreslag, kommentarer ?

--
Jan

Remove 'FOS' from email address.

Fra : Peter Holm

Dato : 04-03-03 22:18

"Jan Andersen" <FOSjantri@FOSmail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> The Eye
>
> og har været tilpas imponeret.
>
> Så hvad skal jeg nu se? I samme stil, dvs. mere "stemnings-gys" end

Er der ikke en Ringu 2 ?

Peter

Fra : Prankster Kineses

Dato : 04-03-03 23:47

> The Happiness of The Katakuris

Det er ikke en horrorfilm, men en musical-komedie, dog med et par zombier
m.m. Bortset fra det er den klart anbefalelsesværdig, og en af de sjoveste
film jeg har set i mange år, hvis man altså kan tage at de synger i tide og
utide.

Kasper

Fra : Henrik Rytter

Dato : 05-03-03 00:22

In article <e41a6vsprr2tju0eo3rpib8oq8d2tjqh6d@4ax.com>, Jan Andersen
> [...]

> The Eye
>
> og har været tilpas imponeret.
>
> Så hvad skal jeg nu se? I samme stil, dvs. mere "stemnings-gys" end

Glæd dig. Fantastisk stemningsfuld og med en meget creepy slutning.
Mere arty og atmosfærefyldt end effektorientet horror. Ret god
historie.

> derudover har jeg noteret mig flg. kandidater:
> Cure (Kyua)

Essentiel! Kurosawas bedste!

> The Happiness of The Katakuris

Synge/dansekomedie med kun ganske få gyselige undertoner. Nok ikke det
du søger, men en fantastisk film

> Phone

Har ikke set den, men den har fået gode anmeldelser. Forhåbentlig er
den bedre end instruktørens forrige film A Nightmare.

> Scarecrow (Kakashi)

Igen meget stemningsfuld, men underligt uforløst. Ideen kender du
sikkert så mange andre steder fra, men til prisen som den billige
HK-udgave er den da ok.

> St. John's Wort

Spændende brug af DV-æstetik omend historien er ret så dårlig. Style
over substance ... men hvad .... jeg kunne nu meget godt lide den.

> Nogen foreslag, kommentarer ?

Udfra de ting du foreslår og har set tror jeg du vil kunne lide
følgende:

Tell Me Something
Suicide Cricle
Hypnosis
Gemini
Three
Juon

Pang-brødrene (The Eye) har også været med til at lave en
horror-antologi-film kaldet Bangkok Haunted. Jeg har den liggende, men
har endnu ikke set den.

mvh
Henrik

Fra : DevilHair

Dato : 05-03-03 12:25

Øhm... Må man anbefale Batlle Royale nu man er igang ?

Fra : Jan Andersen

Dato : 06-03-03 10:01

On Wed, 05 Mar 2003 00:22:15 +0100, Henrik Rytter
<sifurytter@fastmail.fm> wrote:

>Tell Me Something
>Suicide Cricle
>Hypnosis
>Gemini
>Three
>Juon
>Bangkok Haunted

Hej Henrik,

tak for forslagene.

For lige at være helt sikker på titlerne:

Tell Me Something
Suicide Cricle = Suicide Club (Jisatsu circle)
Hypnosis = The Hypnotist (Saimin)
Gemini = (Sôseiji)
Three = (San geng)
Juon = den her kan jeg ikke finde på imdb!
Bangkok Haunted = Bangkok Dangerous

er det korrekt ?
TIA

Fra : Henrik Rytter

Dato : 06-03-03 14:38

In article <933e6vsf1etjj38aubrpqllvgd4pud9hjb@4ax.com>, Jan Andersen
<FOSjantri@FOSmail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej Henrik,
>
> tak for forslagene.
>
> For lige at være helt sikker på titlerne:
>
> Tell Me Something
Yep

> Suicide Cricle = Suicide Club (Jisatsu circle)
Yep ... den er både kendt som Suicide Circle og Suicide Club

> Hypnosis = The Hypnotist (Saimin)
Hypnotist må være den amerkanske releasetitel for den. HK DVD- og
VCD-udgaverne hed Hypnosis, men det må være den samme. Mener også den
japanske DVD hedder Hypnosis.

> Gemini = (Sôseiji)
Yep

> Three = (San geng)
Ja på mandarinsk, men den kantonesiske titel er nu Saam Gang. Det
bedste bidrag heri (Peter Chan's Coming Home) skulle også findes i en
forlænget udgave. De tre bidrag er fra en henholdsvis hongkongkinesisk
(selvom Peter Chan tydeligvis har thailandsk blod i årerne), en
sydkoreansk og en thailandsk instruktør

> Juon = den her kan jeg ikke finde på imdb!
Anmeldelse her:
http://www.midnighteye.com/reviews/juon.shtml
Måske skulle du vente, da det lader til Hong Kong Legends vil lave en
lækker udgave af den. Prøv at scrolle ned her:
http://www.hongkonglegends.co.uk/index.php?category_id=32

> Bangkok Haunted = Bangkok Dangerous
>
> er det korrekt ?
Nej .. Bangkok Dangerous er Pang-brødrenes første (eller var det anden
film), mens antologifilmen Bangkok Haunted er produceret efter The Eye.
Bangkok Dangerous er kun ude i Reg. 2 (action/gangster-ting), mens
Bangkok Haunted (horror) kun er i Reg. 3.
Men som sagt har jeg ikke fået set filmen endnu.
http://www.dddhouse.com/cms/dddhouse/en/index.jsp?action=productDetail&p
roductID=2675

mvh
Henrik

Fra : Morten DH

Dato : 06-03-03 18:18

Nu vi er i genren, jeg har købt 2 titler hos Asian Movies - "Snake Charmer"
og "990714.com"

Nogen der kender dem - har forgæves søgt på IMDB

Fra : Peter Holm

Dato : 13-03-03 12:37

"
> [...]
> Bangkok Haunted (horror) kun er i Reg. 3.
> Men som sagt har jeg ikke fået set filmen endnu.

Hej henrik,
husk endelig at lave en anmeldelse at Bangkok Haunted, når du engang får den
set.
Jeg synes The Eye er en fantastisk gyser, og specielt har den virkelig
flotte billeder. Og når man så, som jeg, er dybt forelsket i Bangkok, så kan
Bangkok Haunted da kun blive en oplevelse.

Mvh
Peter Holm

Fra : Henrik Rytter

Dato : 14-03-03 10:27

In article <3e706d67$0$4381$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Peter Holm
<phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> flotte billeder. Og når man så, som jeg, er dybt forelsket i Bangkok, så kan
> Bangkok Haunted da kun blive en oplevelse.

Will do ... jeg rykker den lidt frem på min asiatiske to-see-dvd-hylde

Men først skal jeg lige igennem Ryu Seung-wans og Yuen Kweis
kvindeactionbrag No Blood, No Tears og So Close, Zhang Yimous wuxia
pian-film Hero, Chor Yuens wuxia-film The Bastard, Chang Ches martial
arts/wuxia-film Heroic Ones, Kuroki Kazuos chambara Roningai og Cheung
Kam Yims tidlige peridodedrama the Jade Bow. Nå ja .. og så har jeg den
japanske horrorfilm Parasite Eve liggende på VCD.

Men fik da fornylig set den japanske bordtennisfilm Ping Pong, den
taiwaneiske sværdheltedukkefilm Legend of the Sacred Stone, den fermt
instruerde Andrew Lau-krimi Infernal Affairs, Ching Siu tungs opfølger
til Naked Killer-filmene i form af Naked Weapon, lowbudget goodien The
Runaway Pistol, den forfærdelige Flying Dragon, LeapingTiger (selvom
både Cheng Pei Pei og Sammo Hung er med i den),Hong Kong Legendsudgaven
af Story of Ricky, den thailandske kitch-western Tears of the Black
Tiger, Miike Takeshis fantastiske Ichi the Killer, Full Metal Yakuza og
Birdmen of China, de umådeligt underholdende chambara/ninja-spoofs af
Hiroyuki Nakano Samurai fiction og Red Shadow samt Sogo Ishiis
uforfalskede moderne take på chambaragenren i Gojoe. Og så
selvefølgelig en masse restaurerede Shaw Brothers-titler som Come Drink
with Me, Killer Clans, Magic Blade, Clans of Intrigue, Death Duel,
Human Lanterns. Og en masse andre jeg allerede har fortrængt.

Det er fantastiske dage for de asiatisk interesserede. Også selv om man
kun kan lide Bangkok

Ha' det godt Peter.

mvh
Henrik

Fra : Morbid Angel

Dato : 14-03-03 13:09

On Fri, 14 Mar 2003 10:26:54 +0100, Henrik Rytter
<sifurytter@fastmail.fm> wrote:

Bliv endelig ved du giver os andre inspiration når vi skal købe nye
asiatiske film, dog mangler jeg lidt om japanske samurai/ninja films,
specielt baby-cart filmene som jeg er ved at samle på.
Jeg kan huske i midt-firserne hvor jeg så en af disse baby-cart
samurai film. Tror den hed Shoguns assassin på dk video, men ved at
kigge på nettet ser jeg der er lavet en del af dem.

mvh

MA

Fra : Henrik Rytter

Dato : 14-03-03 14:08

In article <2jh37vctav20qt2pbarond3blsatban4d1@4ax.com>, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

> [...]
> samurai film. Tror den hed Shoguns assassin på dk video, men ved at
> kigge på nettet ser jeg der er lavet en del af dem.

Shogun Assassin er et ameriaksnk sammenklip af de to første dele i
serien. Ny elektronisk score, forviirende klippet etc. Jeg bryder mig
ikke om den. Se hellere den rigtige serie.

Serien er ude i England i elendige DVD-kopier (nogle er ovenikøbet
censurerede), men snart kommer hele dynen fra Animeigo
http://www.animeigo.com/

"AnimEigo Estimated Release Schedule as of 02/22/2003

We've had a few slippages, but this schedule is actually pretty firm.
We might even get a few titles out ahead of time.

March 28: Zatoichi Meets Yojimbo

April 4: YUA Box Set 2 (Episodes 13-24 + Bonus Disc)

April 4: UY Box Set 4 (Volumes 15-20)

April 07: Rupan: The Fuma Conspiracy

April 30: Lone Wolf & Cub 1

April 30: Dagger of Kamui

May 07: Lone Wolf & Cub 2

May 07: Battle Royal High School

May 09: YUA Box Set 3 (Episodes 25-36 + Bonus Disc)

June 06: YUA Box Set 4 (Episodes 37-52)

August 08: UY Box Set 5 (Volumes 21-25)

October 03: KOR OVAs/Movie Box Set"

Så den første remasterede Lone Wolf/Baby Cart kommer 30. april. med den
næste allerede ugen efter.

De kan meget varmt anbefales alle 6 omend der går lidt James Bond i den
sidste del Meget blodigt, meget flot!

god fornøjelse
mvh
Henrik

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-03-03 01:31

On Fri, 14 Mar 2003 14:08:25 +0100, Henrik Rytter
<sifurytter@fastmail.fm> wrote:

>Shogun Assassin er et ameriaksnk sammenklip af de to første dele i
>serien. Ny elektronisk score, forviirende klippet etc. Jeg bryder mig
>ikke om den. Se hellere den rigtige serie.

Nu var det i firserne så udvalget af disse film var ikke så godt
herhjemme, så man så alt der kom.

>Serien er ude i England i elendige DVD-kopier (nogle er ovenikøbet
>censurerede), men snart kommer hele dynen fra Animeigo
>http://www.animeigo.com/

Vel jeg har bestilt en af dem hos dvdsplash, men jeg venter
selvfølgelig på de rigtige udgivelser.

>May 07: Battle Royal High School

Noget med Battle Royal filmen at gøre?

Jeg husker også nogle samurai/ninja film fra japan hvor de fløj
igennem luften i en stor skov, noget med hekse og kidnappede
prinsesser også en slags shogun/*fantasy film er det noget du kender?
ca. midt firserne.

>god fornøjelse
>mvh
>Henrik

Tusind tak for hjælpen!

mvh

MA

Fra : Henrik Rytter

Dato : 17-03-03 13:02

In article <t1t47v4m92p2s1qtrak82u754ie07b1f0j@4ax.com>, Morbid Angel

> Noget med Battle Royal filmen at gøre?

Kender den ikke. Jeg går ud fra det er anime. Så måske nogle af
gruppens animeeksperter kan være behjælpelige?

> [...]
> igennem luften i en stor skov, noget med hekse og kidnappede
> prinsesser også en slags shogun/*fantasy film er det noget du kender?

Well ... jeg har godt nok set en del der indeholder disse elementer,
men et bud kunne da være Kinji Fukasakus Legend of the Eight Samurai,
som har været ude på dansk video. Titlen her er "De Sidste Samuraier"
og jeg husker den som ret fantasy-inspireret. Den danske videoudgave
var i widescreen, mens man nu kun kan finde en horribel udgave af den
på DVD i diverse Sonny Chiba box-sets. Men det er altså lang tid siden
jeg har set den. Så med mindre du kan være mere specifik omkring nogle
skuespillere, plotdetaljer eller lignende bliver det nok svært.

I øvrigt kan jeg varmt anbefale dig at støve ex-rentals op som fx
Shoguns Samurai og Shoguns Ninja 1 + 2 op fra Video Action. Det er ret
forrygende titler som dækker over helt andre film. Fx er Shoguns
Samurai ikke Kinji Fukusakas film af samme navn (som Eureka Video
fornylig har sendt ud på DVD i England), men derimod hans fremragende
Samurai Reincarnation (Makai Tensho), som der snart skal laves en
fortsættelse til.

"Not as well known abroad, but also a big hit in Japan was Makai Tensho
, a 1981 Kinji Fukasaku period fantasy. A Christian samurai, angered by
the Shogun's slaughter of himself and his fellow believers, returns to
the world of the living 10 years later to lead a legion of the undead
against Shogunate forces.

In the sequel Yosuke Kubozuka, who has become Japan's hottest young
male actor for his work in Go, Laundry and last year's hit Ping Pong,
plays the samurai. The director is Hideyuki Hirayama, whose credits
include black comedy Out , which was Japan's nominee this year for a
foreign-language Oscar, and the School Ghost Story series - three
films, to date, about spooky goings-on in the school house.

The backers, a consortium that includes Toei, Kadokawa Shoten
Publishing and the NTV network, have underwritten lavish effects that
Fukasaku could only dream about two decades ago. Sometimes there is a
good reason for the second time around."

Læs mere i denne artikel, som opgså fortæller om fortsættelsen til
Battle Royale og Juon samt Takeshi Kitanos remake af Zatoichi-filmene.:
http://www.screendaily.com/story.asp?storyid=11633

Apropos Baby Cart-filmene så er de første afsnit/piloten til den første
tv-udgave faktisk ude på dansk video fra ABCollection (Den Udstødte
Samurai/The Fugitive Samurai), men den er nu ret blodfattig og
fortæller essentielt den præcis samme historie.

mvh
Henrik

Fra : Jan Andersen

Dato : 06-03-03 10:04

tak for alle forslagene,

Der er mange spændende titler.

Mht. "Katakuris" så ved jeg godt at det er en "musical", men jeg har
læst den rosende omtalt flere gange, så den røg med på listen.

Uzumaki vil jeg nok heller ikke kalde for horror, den hører ind under
genren "speciel"

Fra : Ole Kofoed

Dato : 06-03-03 19:33

"Jan Andersen" <FOSjantri@FOSmail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Mht. "Katakuris" så ved jeg godt at det er en "musical", men jeg har
> læst den rosende omtalt flere gange, så den røg med på listen.

Den kan jeg også anbefale :)

Hvis du ikke ved det, så er den lige kommet på DVD i USA udgivet af Ventura,
jeg gætter på at billedekvaliteten er langt bedre end den middelmådige HK
udgivelse + der skulle være meget ekstramateriale med ifølge DVD-Empire:

Audio Commentary By Director Takashi Miike (In Japanese With English
Translation)
The Making of Happiness of Katakuris: 61 Minutes
TV Spots
Interview With director Takashi Miike: 33 Minutes
Widescreen 1.85:1 (Anamorphic)

Jeg skal snart have min HK skiftet ud :)

Den skulle være en mere eller mindre remake af den sydkorenske "The Quiet
Family", Nogen der kan anbefale den?

Mvh.

Ole

Fra : Jeppe Møller

Dato : 15-03-03 09:01

Ja, nu er tråden godt i gang med gamle samuraifilm også... så jeg vil slå
mig til følget.

Jeg har ikke set andet end den sammenklippede version end Shogun Assassin,
men den er anbefalelsesværdig- en skøn slutkamp!

Men jeg leder efter en samuraifilm, den er vist nok ældre end fra firserne,
men jeg så den på DR i sin tid- måske i den gode gamle monopoltid...

(spoiler herunder om unavngiven film)
Overordnet handler filmen om en samurai der fortæller sin historie til sin
herre, og hans herre befaler ham til at begå harakiri. Samuraien nægter da
han mener han har handlet ret (eller sådan noget), og da han sætter sig op
mod sin herres bud beordres han herefter at begå harakiri (eller sembuko
eller hvad det nu hedder) med et træsværd istedet(!).
Det hele slutter meget dramatisk med at samuraien går amok med sit sværd og
høvler alle for fode for til sidst at tage sit eget liv.
En så stor historie må efterlade et lignende indtryk, og det er derfor jeg
leder efter filmen nu- jeg håber der er en der kan hjælpe!

/JeppeM

Fra : Asian movies

Dato : 15-03-03 10:22

Jeg fandt Shogun assassin på vhs på en kræmmermarked for næste 10 år siden
og jeg syntes det er en herlig film
jeg viste ikke det var en sammenklippede version, men det har da givet mig
lyst til at se den igen og jeg vil også
se de andre hvis jeg kan skaffe dem. jeg har efterhånden set en del "samurai
film" men hvis der er andre herinde som har forslag
til gode "samurai film" så modtages forlag med kys hånd.

Hilsen
Rene

Fra : Rikke & Brian

Dato : 15-03-03 10:58

"Asian movies" <asian-movies@asian-movies.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
"samurai
> film" men hvis der er andre herinde som har forslag
> til gode "samurai film" så modtages forlag med kys hånd.

Jeg er også lidt interesset i at se nogle gode Samurai film, jeg har
tilgengæld ikke set ret mange.

Har bl.a. set:
7 samurai'er
Shogun Shadow
Den som Last Man Stading er bygget over

Det jeg er ude efter er nok mere action prægede film, ala Shogun Shadow.

Mvh. Brian

Fra : Henrik Rytter

Dato : 15-03-03 13:30

In article <1047715166.715764@kalvebod.groenjord.dk>, Jeppe Møller
<jeppem@gjk.dk> wrote:

> [...]
> En så stor historie må efterlade et lignende indtryk, og det er derfor jeg
> leder efter filmen nu- jeg håber der er en der kan hjælpe!

Jeg er lidt trængt for tid lige nu, men et hurtigt svar kan du da få!

Det lyder nu ikke som det helt rigtige plotreferat (kun en del af det),
men eftersom den har været vist i DR for mange år siden kunne det være
Masaki Kobayashis Seppuku fra 1962. Den engelske titel (og den jeg
mener DR viste den med) er Harakiri.

Filmen er i sort/hvid .. right????

http://us.imdb.com/Title?0056058

Fantastisk film i øvrigt. En af mine Kobayashi-favoritter.

mvh
Henrik

Fra : Jeppe Møller

Dato : 15-03-03 15:13

> [...]
>
> Filmen er i sort/hvid .. right????
>
> http://us.imdb.com/Title?0056058
>
> Fantastisk film i øvrigt. En af mine Kobayashi-favoritter.

Det er nødt til at være den! Tusind tak for hjælpen!
/JeppeM