O Lucky Man på Sverige2
Fra : Brian Petersen

Dato : 04-03-03 13:11

kl. 22:30-01:25 (!)

Langt fra lige så fejlfri som If (1968) og This Sporting Life (1963), for
lang & arguably dateret
....men på den FEDE måde!

Gå ikke glip af denne film hvis du:
-kunne lide A Clockwork Orange (1971)
-tror at Monty Python kom ud af ingenting
-har et hængeparti på området IKKE-socialrealistiske britiske film
-tror at Malcolm McDowell altid har været B-skuespiller
-ikke har lyst til at se "kærlighed, mord og bedrag" på DR1
-lider under den vildfarelse at Lindsay Andersons største bedrift er at have
skrevet BOGEN om John Ford!

/Brian

Fra : Jan Andersen

Dato : 04-03-03 21:33

On Tue, 4 Mar 2003 13:11:00 +0100, "Brian Petersen" <kanal@klog.dk>
wrote:

>Gå ikke glip af denne film hvis du:
>-tror at Monty Python kom ud af ingenting

Det gjorde de ikke.
Men da "O Lucky Man" havde premiere var "Monty Python's Flying Circus"
med John Cleese forlængst et overstået kapitel
Det sidste afsnit af serie 3 blev udsendt et halvt år før OLM.

--
Jan

Remove 'FOS' from email address.

Fra : Brian Petersen

Dato : 04-03-03 22:31

Jan Andersen wrote:

> Det gjorde de ikke.
> Men da "O Lucky Man" havde premiere var "Monty Python's Flying Circus"
> med John Cleese forlængst et overstået kapitel
> Det sidste afsnit af serie 3 blev udsendt et halvt år før OLM.

"Who am I to argue with history!"
- Captain Kirk til Malcolm McDowell i Star Trek: Generations ;)

Det var ikke min pointe at forklejne MP, men blot at gøre reklame for OLM
ved at nævne, at den og MP tilhører samme britiske satire-tradition.

(hvis det endelig skal være, havde If, første del af trilogien om Mike
Travis, premiere et år inden MP)

/brian