"The Rules of Attraction"=Ungdoms-skrækpro~
Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-03 17:23

"The Rules of Attraction"=Ungdoms-skrækpropagandafilm

Denne hæsblæsende smukke film ( af Pulp Fiction instruktøren) er om
"lediggang er roden til alt ond" på et rigt amerikansk universitet, hvor
sanseløs søgning efter rus og meningsløs sex præger de unges kamp om rang -
de er forkælet og skal ikke bruge uddannelsen og livet bliver een lang fest:

" Det som bør være resultatet af veludført arbejde, gør vi som fest, og
bedrager os til at tro, at lykken kan opnåes ved sådant snyderi".Goethe

Mange gør selvmord - og sælger stoffer til medstuderende og hårdt kriminelt
voldsmiljø bliver en del af hverdagen.

Hvad der lyder smukt,giver bagslag:

"Ingen regler - følg dine instinker"

Den er et eventyr på et sindsygehospital uden vægge.

Den er alle forældres mareridt. Gammeldags dyder er væk - medier og
undervisningsinstitutioner gør de unge selvoptagne.

Filmen er til tider smuk på en næsten surrealistisk-absurd måde, der
simulerer rus på svampe eller LSD eller hash, hvor ting går baglæns og ikke
følger normal logik og tilvant årsag-virkning

Som en krigsfilm, der hævder at advare mod krig, lefter filmen spekulativt
for troen på det skønne i et liv med lutter højdepunkter - her skabt af
alkohol, coke og erotik.

"At berøve sig livet er at bekende at man er overvundet af livet eller ikke
forstår det. Albert Camus

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : zcully

Dato : 02-03-03 18:05

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message
> "The Rules of Attraction"=Ungdoms-skrækpropagandafilm
>

> Denne hæsblæsende smukke film ( af Pulp Fiction instruktøren) er om

Den har da ikke noget med Taramtino at gøre, så vidt jeg ved??

/Zcully

Fra : Emil Rune

Dato : 02-03-03 19:21

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in message
> "Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message

> Den har da ikke noget med Taramtino at gøre, så vidt jeg ved??

Som sædvanlig roder Warming rundt i sit eget ævl. Rules of Attraction er
instrueret af Roger Avery, manden som skrev manus til Pulp Fiction, sammen
med Taratino.

Emil

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 02-03-03 20:03

Jeg kan en gylden regel, som gælder perfekt til glistruptilbederen Warming:

"Never argue with an idiot. He'll drag you down to his level and beat you
with experience".

Egentlig havde jeg lyst til at skrive "HOLD NU KÆFT" i stedet for, men så
kan jeg jo bare bruge killfilteret...

---
mvh
Mads

Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-03 23:52

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@ensmartazz.dk> wrote in message

> Jeg kan en gylden regel, som gælder perfekt til glistruptilbederen
Warming:

> "Never argue with an idiot. He'll drag you down to his level and beat you
> with experience".

Beat you with experience
= slå dig med erfaring

Giver det mening?

Man kan være uenig med os der har Tarantino-agtige, Roger Avery-agtige eller
Glistrup-agtige holdninger.

Kan det "trække nogen ned" at sætte ord mod ord?

Hvis præmisser er megete forskellige kan det være tidsspilde, og hvis min
anmeldelse bærer præg af det, så ville oplysning om det være ontopic - at
blande Glistrup ind i film har jeg aldrig gjort, men det mener Mads
Holmgaard Eriksen altså er dk.kultur.film relevant???

Iøvrigt tror jeg at skaberne af "The Rules of Attraction" er tilhængere af
liberalisering og selv-ansvarlighed, ligesom Glistrup, siden nu altså nogen
ønsker denne ex-partileder skal blandes ind i denne fine film.
Filmen er om "tilværelsens ulidelige lethed" som nok bedst modarbejdes ved
mere markedsfrihed: "Det man ikke dør af, bliver man stærkere af"

I tråd med mit tidligere partis ønske om total ytringsfrihed og
lovliggørelse af injurier, har jeg ingen problemer med at blive kaldt idiot
eller racist eller G-forguder eller andet der ikke passer. Men det er
interessantest hvis der påpeges idiotiske factfejl eller idiotisk dårlig
logik eller lignende.?

Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-03 23:33

"Emil Rune" <erune@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> instrueret af Roger Avery, manden som skrev manus til Pulp Fiction, sammen

De to film, lavet i forskelligt årti, har ligheder mht at der ikke appeleres
til tossegodhed, opofrelse og medlidenhed, men vises smukt , skræmmende,
ægte liv

Genre-slægtskab og overlappende budskab antydes - men bevises ikke - når
to film har fælles instruktør eller manusskriptforfatter, men du har ret i,
at det er en skønhedsfejl, når man sjusker og bytter om på de to ting.
Slet ingen væsentligere indvendinger?
Blir en film-anmeldelse "ævl" af en enkelt slåfejl o.lign?
Jeg mindes ikke at nogen har påpeget tilsvarende fejl i de andre kritiske
mails fra mig om ny biografernes premierefejl - hvis du ser et system i
noget utroværdigt eller forvirret ved dem, så vil det være interessant, hvis
de kan udtrykkes mere præcist.?

Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-03 02:44

> [...]
> instrueret af Roger Avery, manden som skrev manus til Pulp Fiction, sammen

Nogle ville mene at jeg burde holde mig for god til at svare på sådant.
Men dk.kultur.film ville forsumpe, hvis alle følte sig for fine til at svare
på dem, de ikke er totalt enige med.

Mit svar til Emil Rune , hvor jeg anerkendte kvalitet som om han havde
spottet en slåfejl, er nok for elskværdigt - for Roger Avery anerkendes jo
som elev af Tatantino indtil han i 1994 med "Killing Zoe" formulerede sig så
fundamentalt at han overgik læremesteren.

Er det overhovedet til at skelne når Oscar-mafiaen BEVIDST RODER mht.
instruktør,forfatter af manus, forfatter af bogen, producer, investor i vor
tid?
(og kan filmen sælges på at en kendt skuespiller, evt en medvirkende får ære
af at være "instruktør" selvom en assistant har taget alt slæbet og alt det
kreative, kaldes "instruktørEN", så lyver man bevidst og totalt, for verden
vil bedrages og filmsnobber vil især.)

Bret Easton Ellis og hans "The rules of attraction" , på dansk "Uskrevne
regler", er jo vigtigste forfatter vedr den aktuelle film om

sæd, sprut, narko, blod, bræk, pis, lort

Min søn syntes filmen havde store skjulte budskaber og skønhed i sit anarki
og grineflip uden grin.

Jeg synes den var smuk nok, og ikke afslørende nok mht at "Unge på jagt
efter en sag" er erstattet af "Unge der foragter al sag" og som indbyder til
at blive foragtet af muslimer , og til at blive mødt med en udstrakt venlig
hånd af Moses Hansen.

Man kan selvfølgelig slet ikke kalde denne film for "skrækpropaganda" som
jeg gjorde i subject-line - tværtiod opreklamerer den college-livets
kortsigtede livsnydelse, når en narkosælgende studerende (a la militærsønnen
i American Beauty) gennembankes med baseball køller af et par stor-pushere
og i næste scene er vor helt hverken i rullestol eller ligkiste.!
Den uanstændige reklame for at vælge et blindspor, er så uetisk og Golf-II
agtig, at man begynder at tvivle på at der findes idealister i
filmverdenen(Bowling for Columbine-instruktøren excl.)
..
Hvis alle narkobaroner i verden gav hver en milliard til reklamebureauer,
kunne de ikke købe så effektiv reklame for at blive narkoman, som denne
film.

Skønheden er som i "Monsters Ball" hvor en taber-mor spilles af Halle Berry.
Med et useende som en Bond-babe er det jo temmelig umuligt at blive rigtig
taber, og piger med kroppe som dem, der underholdes og porno'ers med i "The
Rules of Attraction", begår aldrig selvmord som helt unge - måske efter ti
års mediepushede ægteskaber som Marilyn Monroes med baseball-tjerne og
æghoved-dramatiker-intellektuel,
At Hollywoods top-of-the-top freshman-beauties med verden fuld af muligheder
skulle lave andet end selvmords-FORSØG, hører ikke den typiske
virkelighedens verden til..

Kan der overhovet laves realistiske film om tabere, når der aldrig bruges
skuespillere uden topmodel-udseende?