Premier Suprise i Århus blev.....
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-02-03 00:43

Gangs of New York!!

Og sikke en film. Slåskampe, blod, glimrende skuespil, fremragende
soundtrack og lyd i det hele taget. Og ikke mindst en god historie
filmet at Scorses, som kun han kan.
Damn det var en god oplevelse

Morten
morten@bowman.dk

Fra : zcully

Dato : 28-02-03 00:46

"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og sikke en film. Slåskampe, blod, glimrende skuespil, fremragende
> soundtrack og lyd i det hele taget. Og ikke mindst en god historie

He he det var vi enige om *GG*.

Ja det var en god film og også sjovt at se Scorsese selv var med i få sec.

/Zcully

Fra : Brian Nielsen

Dato : 28-02-03 01:27

"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og sikke en film. Slåskampe, blod, glimrende skuespil, fremragende
> soundtrack og lyd i det hele taget. Og ikke mindst en god historie

Ja, det var en rigtig positiv overraskelse.
Jeg åndede lettet op da gardinerne blev trukket
fra til det store bredformat, for så kunne det jo
næppe være Jackass

Glimrende skuespil, ja, specielt Daniel Day-Lewis var god.
Sommetider blev jeg i tvivl om det var ham eller Robert De Niro
der gemte sig bag overskægget. Jeg synes måske at han skulle
have givet en mere personlig udlægning af rollen.

Jeg er ikke enig i din begejstring for soundtracket.
Bortset fra brugen af Peter Gabriels suveræne
"Signal to Noise" under filmens indledende kampscene, syntes jeg at selve
scoret var tyndt, faktisk lød et af de mere brugte temaer som et rip-off af
et tilsvarende
tema fra LOTR. Det viste sig jo så også at det var Howard Shore der stod
bag, men jeg
havde ventet mig mere fra hans hånd.

Alt i alt var der dog stadig tale om en seværdig film.
For en gangs skyld en storfilm, så det er nok ikke sidste gang jeg tager
chancen.

/Brian

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-02-03 15:43

On Fri, 28 Feb 2003 01:26:55 +0100, "Brian Nielsen"
<bn73@worldonline.dk> wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> skrev i en meddelelse

snip ¨

> [...]
>et tilsvarende
>tema fra LOTR. Det viste sig jo så også at det var Howard Shore der stod

Ja åbningsscenen med Gabriels fremragende musik, var en sublim scene!!
Jeg mener nu blot at soundtracket passede godt til filmens stil - den
irske.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Rune Zedeler

Dato : 28-02-03 01:54

Hmm, jeg synes nu at den var kedelig og for lang. Jeg har svært ved at
sætte mig ind i tankegangen bag disse meget voldsfikserede personer - og
det gjorde at jeg ikke kunne følge nogle af personerne.
Men, well, jeg havde jo nok set den alligevel - og vi kan godt blive
enige om at det var en stor film at vise til en surprise.

Lige et spørgsmål: Jeg syntes jo at det var ret latterligt (på den
typiske Amerikanske måde) at "det sidste billede" manglede. Der var
uenighed blandt os om hvorvidt WTC var fremstillet neutralt eller bare
som en sort skygge uden de samme detaljer dom resten af bygningerne. Jeg
mener at WTC bare var langt væk - men mine kammerater synes at det så ud
til at være ekstra tåget. Hvad siger i?

-Rune

Fra : Jesper Winding

Dato : 28-02-03 02:34

Nu har jeg altså ikke set filmen - men gætter mig frem ifølge traileren - er
det ikke en film der foregår før WTC blev bygget?

--
Jesper

Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-02-03 03:34

Jesper Winding wrote:
> Nu har jeg altså ikke set filmen - men gætter mig frem ifølge traileren - er
> det ikke en film der foregår før WTC blev bygget?

WTC blev bygget i 1970 så i betragtning af at Gangs foregår omkring 1870
eller sådan noget så ville det vist være lidt mærkeligt hvis bygningerne
var der på det tidspunkt. Men nu har jeg ikke set filmen så det kan være
den slutter af med at man viser billeder fra resten af New Yorks
historie eller sådan noget.

Tenz.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-02-03 15:45

On Fri, 28 Feb 2003 02:33:57 +0100, "Jesper Winding"
<jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

>Nu har jeg altså ikke set filmen - men gætter mig frem ifølge traileren - er
>det ikke en film der foregår før WTC blev bygget?

Jo men filmen har en form for epilog

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-02-03 07:51

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> skrev:

> [...]
> Jeg mener at WTC bare var langt væk - men mine kammerater synes at
> det så ud til at være ekstra tåget. Hvad siger i?

Jeg siger, at WTC burde mangle til sidst, men ikke gjorde det. Det ødelagde
lidt fornemmelsen af udviklingen i NYs skyline, at de ikke turde tage
skridtet fuldt ud, og som det sidste viser at tvillingetårnene er
forsvundet. Selvfølgelig skal man ikke gnide salt i såret, men tårnene er nu
en gang væk. Det andet virker på mig som en form for "living in denial" og
det ødelægger afslutningen på filmen, for alle vil bemærke fejlen.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 28-02-03 15:44

On Fri, 28 Feb 2003 01:54:22 +0100, Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk>
wrote:

>Hmm, jeg synes nu at den var kedelig og for lang. Jeg har svært ved at
>sætte mig ind i tankegangen bag disse meget voldsfikserede personer - og
>det gjorde at jeg ikke kunne følge nogle af personerne.

Ja så er man lidt på den. Jeg kunne fint nok følge dem og deres
tankegang.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Andrew

Dato : 28-02-03 21:39

> [...]
>
> Og sikke en film. Slåskampe, blod, glimrende skuespil, fremragende
> soundtrack og lyd i det hele taget. Og ikke mindst en god historie

Jeg er enig, det var en fed film og en ÆGTE surprise!
Sådan nogle film til surprise premiere gør at man også kommer næste gang de
laver dette!

Til filmen vil jeg sige at den var LANG, men når det er sagt vil jeg ikke
kunne have forestillet mig plottet og historien på f.eks. 2 timer, det ville
simpelthen være for hektisk og ødelægge filmens stemning. At den varer de
166 minutter må man bare tage med; der er enkelte scener som var meget
lange, såsom snakke-scenen mellem Amsterdam og Cutting/The Butcher hvor der
spilles på den helt store følelse-violin, men den var nødvendig for filmen
som helhed, set i bakspejlet.

Efter filmen har man en lille eftersmag af at filmen forsøger at være mere
end den egentlig er; den forsøger at være STORfilm hvor den egentlig bare er
en ganske almindelig (dødelig) film. Men det er også kun en LILLE eftersmag
for det er en rigtig god historie. Den indeholder mange elementer som gør
den både spændende, sjov, dramatisk, voldelig, etc...alt i alt en storfilm
som jeg klart vil anbefale folk at tage ind og se.

Leonardo gør det godt i sin rolle og især skal Daniel Day-Lewis fremhæves,
han var FANDEME perfekt i den rolle!

Jeg er sgu glad for at have set den, skal helt klar se den igen på video/dvd
når den tid kommer.
Desuden sidder jeg der HELT sikkert næste gang der er surprise premiere film
i BioCity!

Mvh Anders