Re: Englegård
Fra : Aragorn

Dato : 27-02-03 22:03

Hej der.

Der var en der efterlyste en salme der blev sunget i filmen, og der har jeg
gravet lidt, men ikke rigtigt fundet noget.
Det er lidt besværligt at lede efter salmer når man ikke har en salmebog i
huset.
I filmen står følgende salmer på salmetavlen i kirken:
9
241
595 4
250
42
Men om det er dem der bliver brugt i filmens begravelsesscener ved jeg ikke.
Under alle omstændigheder har jeg desværre ikke en svensk salmebog hjemme.

Der stod ejheller i listen over sange til sidst i filmen noget om den salme
der bliver brugt i filmen, men jeg har da fået skrevet den danske tekst af.
Teksten går:

"Til en stad jeg er på vandring
Lukt for synden er dens dør
Livets Træ der evigt blomstrer
Der hvor roser aldrig dør.

Der skal roser aldrig visne
Ingen frostnat ondt dem gør
Til en stad jeg er på vandring
Der hvor roser aldrig dør.

Svært er livet her i verden
Satans snarer os forgør
Ingen fristes dog i staden
Der hvor roser aldrig dør.

Der skal roser aldrig visne
Ingen frostnat ondt dem gør
Til en stad jeg er på vandring
Der hvor roser aldrig dør."

Salmen bliver i filmen sunget af advokatens hustru, en ung blond kvinde, og
ikke Ruth som vi troede først.

Nu har jeg så fået listet lidt sang-facts ud af Credits-listen.
Følgende sange er med i Credits-listen:

Säg det i tonor - af Jules Sylvain og Karl Ewert Christensson
För alltid din - fremført af Thor Görans
Warum - fremført af Leif Kronlinds (Kronlunds?)
En stilla flirt
....og Abba-sangene Mama Mia, Fernando og Chiquitita.

Mvh Aragorn_DK