Signs kritik :-) (SPOILER!!!)
Fra : Andrew

Dato : 27-02-03 18:27

Fra : Gerner

Dato : 27-02-03 19:52

On Thu, 27 Feb 2003 18:26:46 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in
dk.kultur.film:

>http://maddox.xmission.com/signs.html
>
>Mvh Anders

Hmm, er dette en debatgruppe eller en opslagsgruppe for websteder ?
--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Andrew

Dato : 28-02-03 23:09

> Hmm, er dette en debatgruppe eller en opslagsgruppe for websteder ?

Tja, det bestemmer man vel selv

Så kan man spørge; er du her UDELUKKENDE for at rakke ned på folk, eller er
du her for at debattere?

Mvh Anders

Fra : Gerner

Dato : 01-03-03 12:49

On Fri, 28 Feb 2003 23:08:57 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in
dk.kultur.film:

>Tja, det bestemmer man vel selv

Jaså, dermed har du tilsidesat fundatsen for denne gruppe, hvor der bla.a.
står.:
>* Annoncering og reklame henvises til dk.opslag*.

>Så kan man spørge; er du her UDELUKKENDE for at rakke ned på folk, eller er
>du her for at debattere?

Der står også.:
>Folk opfordres til at føre et pænt og høfligt sprog. Kan man ikke det,
>henvises der til dk.snak.mudderkastning.

>Mvh Anders

fut muddergruppen

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Andrew

Dato : 01-03-03 17:01

> Jaså, dermed har du tilsidesat fundatsen for denne gruppe, hvor der bla.a.
> står.:

Nej nu må jeg, trods fundatsen, bede dig om at holde 'kaje', Hr, Gerner !

At jeg poster et link til en anmeldelse af en film i dk.kultur.film har da
om noget INTET med hverken annoncering eller reklame!

> Der står også.:

Og hvori beståt mit uvenlige sprog så ? Tonen er negativ, ja, men uvenlig er
jeg da ikke. Du gør derimod livet surt for mange når du skal have afløb for
dine frustrationer ved at finde folk du kan rakke ned på. Jeg har da også
set dit evindelige bavl i andre grupper, såsom flysimulator-gruppen. Dér
elsker de dig ikke ligefrem...

> fut muddergruppen
>
> --
> Gerner

fut gerner-gruppen

/Anders

Fra : Gerner

Dato : 01-03-03 19:34

On Sat, 1 Mar 2003 17:01:00 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in
dk.kultur.film:

Du er OT
Som sædvanlig.
FUT MUDDERGRUPPEN

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Andrew

Dato : 01-03-03 20:21

>Du er OT
>Som sædvanlig.
>FUT MUDDERGRUPPEN

og du prøver som sædvanligt at slippe for at redde trådene ud ved at hævde
det ovenstående!

Men så lad os slutte den her

Mvh Anders

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 01-03-03 20:51

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, det bestemmer man vel selv
>
> Så kan man spørge; er du her UDELUKKENDE for at rakke ned på folk, eller
er
> du her for at debattere?

Ignorer ham. Det gør vi andre.

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-02-03 22:12

> http://maddox.xmission.com/signs.html

Jeg er så enig med ham maddox

Lorte film, intet mindre.. Ligger op til en helvedes masse, og ja, så er der
lige den der 5 mins afslutning "uha hvad skal vi gøre" nårja de kan ikke
tåle vand" ..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Windom Earle

Dato : 27-02-03 22:38

> [...]
> lige den der 5 mins afslutning "uha hvad skal vi gøre" nårja de kan ikke

Tjah det er jo som man vælger at se det. Det er jo ikke sikkert at det er vandet i sig selv som slår dem ihjel. Disse aliens minder
jo om dæmoner sådan som de suger livet (læs: sjælen) ud af mennesker. Hvis det så er Gud der griber ind, så kan det jo være
helligvand. Det lyder selvfølgelig langt ude, men virker meget sandsynligt efter som Mel-drengen spiller en præst og filmen ligger
op til en diskution om eksistensen af en højere enhed.
Jeg modtagelsen af denne film kommer meget an på hvilke forudsætninger man har for at gå ind og se den. For mig er den blevet meget
mere interessant efter at jeg har læst diverse analyser bagefter. Sådan havde jeg det også med "Mulholland Drive".... nu venter jeg
bare på nogen som kan forklare mig "It's All About Love"

Fra : Brian Petersen

Dato : 28-02-03 20:46

Windom Earle wrote:

> [...]
> bagefter. Sådan havde jeg det også med "Mulholland Drive".... nu
> venter jeg bare på nogen som kan forklare mig "It's All About Love"

That ain't gonna happen! ;)

/Brian

Fra : Andrew

Dato : 28-02-03 23:11

> That ain't gonna happen! ;)

apropos: analysér lige "The Sweetest Thing"...det kan man ikke. Den er SÅ
intetsigende at man absolut ikke kan presse en eneste dråbe af noget som
helst ud af den; det skulle da lige være bræk!!!

Mvh Anders

Fra : Max

Dato : 01-03-03 00:04

On Thu, 27 Feb 2003 22:11:42 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.dk> wrote:

> [...]
>lige den der 5 mins afslutning "uha hvad skal vi gøre" nårja de kan ikke

selv hvis den var lavet i '50 var det en dårlig film!

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 04-03-03 02:09

> selv hvis den var lavet i '50 var det en dårlig film!

Arh, skal vi nu ikke lige...
Shyamalan er en knaldgod skriver og han får helt klart lov til at lave film
andre ikke får lov til. Det ser ud til at han har fuldstændigt frie hænder
til at eksperimentere med forskellige klassiske teamer og give dem en
anderledes retning. Han gjorde det med Sjette Sans (spøgelseshistorie) og
med Unbreakable (superheltehistorie).
Det jeg tror han har villet med Signs er at kombinere røverhistorien om de
mystiske korncirkler, med det MEGET slidte tema 'aliens invasion', med en
'Gud eller ej?' debat. Om det så er lykkedes eller ej kommer an på hvor åben
man er lige den dag man ser skidtet. Jeg synes selv det var lidt for mange
og de lidt forkerte temaer at blande sammen, men IMO er manden stadig en
knaldgod forfatter i udførelsen.
Filmen er så ikke vildt godt spillet (men heller ikke alt for dårligt),
Gibson genspiller mest et par gamle roller som beskyttende familiefar (det
er så sådan noget han kan fordi han vel er det i virkeligheden). Den bedste
skuespiller i filmen synes jeg næsten er M. Night Shyamalan, men lad det nu
ligge...
Filmen er en ok størrelse, ikke at jeg dog gider lige købe den...foreløbig.
Jeg overvejede på et tidspunkt at starte en Shyamalan-samling, og i en sådan
skal den bare med. Signs er ikke en svipser, måske bare et nærved-fejlskudt
eksperiment.

Synes jeg.

Fra : kfc

Dato : 11-03-03 08:32

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> lige den der 5 mins afslutning "uha hvad skal vi gøre" nårja de kan ikke

Ahggg :)

jeg synes SQ det er en af de mere Geniale film jeg har set længe.. såå deler
ikke din opfattelse her..

den hænger da så godt sammen i hele sin handling ..

personligt tror jeg det er en top 10 film i år, af alle dem der og skal ses
!!

er jeg den eneste der kan lide den ??

kfc

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-03-03 10:42

"kfc" <kfc@ofir.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> personligt tror jeg det er en top 10 film i år, af alle dem der og skal
ses
> !!
>
> er jeg den eneste der kan lide den ??

Nej. Jeg mener I er 3.

/jim

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 17-03-03 21:40

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.dk> wrote in message

> "kfc" <kfc@ofir.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> ses

> Nej. Jeg mener I er 3.
>
> /jim

Ihvertfald en ud af meget få

Det er nok mest pga. instruktørens tidligere film Den 6 Sans som jeg
personlig mener var helt genial, og så kommer han med Unbreakable hvor han
prøver at gøre det samme, men fejler..... og som det sidste pust prøver han
med Sign som er helt håbløs.

Lægger op til en masse faktisk kunne jeg tælle op til 10stykker af små plots
jeg regnede med ville komme, og man håber på en dejlig syg twist til sidst
som i Den 6 Sans, men ak nej.... de kan ikke tåle vand, lad og tage en
tudekiks.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-03 10:39

Martin Ohlsson Mon, 17 Mar 2003 21:39:57 +0100:

> [...]
>jeg regnede med ville komme, og man håber på en dejlig syg twist til sidst
>som i Den 6 Sans, men ak nej.... de kan ikke tåle vand, lad og tage en

Det virkede fint for mig med den twist, at alle hovedpersonernes
særpræg og tidligere hændelser spiller sammen tilsidst, så de kan
klare kampen. Derved får også filmtitlen en helt anden betydning.

Jeg tror "McGuffin" er det rette udtryk om korncirklerne og de
store grønne mænd. For mig er Signs ikke en alien-invasion-film.

mvh
Erik
Erik Thaysen erik.thaysen zchnabel-a mail.dk