The Salton Sea
Fra : tenebrae

Dato : 25-02-03 23:03

Er der nogen, der har set denne Val Kilmer-film? Jeg overvejer at købe den,
men jeg synes at jeg læser ret forskellige anmeldelser - nogen siger, at det
er en overset moderne film noir, andre siger, at det er det værste l.rt.

Nogen kommentarer?

--

Kind Regards

Niels Hansen

I'm still not convinced these things didn't just escape from the local
nut-house and forget to shave or trim their nails.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 25-02-03 23:20

En god film!

/JeppeM

Fra : Taba

Dato : 25-02-03 23:22

> [...]
det
> er en overset moderne film noir, andre siger, at det er det værste l.rt.

Jeg har ikke læst nogle anmeldelser af den, men da jeg så den vil jeg ærligt
indrømme at jeg blev underholdt under hele forløbet. Om det er en "moderne
film noir" ved jeg ikke (ved ikke hvad det betyder ;p) men Kilmer's
præstation i filmen er IMO meget flot og sympatisk, og man får de
fornemmelser af ham man "skal" have igennem filmen, f.eks. hvor man møder
ham som en "junkie-samfundstaber" i starten og som filmen og plottet ruller
derud af ser man ham fra andre/andet aspekt(er) og får derved andre/en anden
opfattelse af ham, mere nuanceret...
Plottet kan måske godt virke lidt "far fetched" (specielt nu hvor jeg sidder
og reflekterer over det), men jeg synes nu det holdte meget godt dengang!

Jeg fik til tider associationer til Memento mens jeg så den, ikke
plotmæssigt men mere den stil hvor tempoet bare er stille og roligt og små
detaljer afsløres her og der osv....

Om du skal købe den på dvd? Til en god pris ja, og hvad "en god pris" er,
det er jo så op til dig...

/Taba

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-02-03 23:28

"tenebrae" <njhansen@NONEfilmworld.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I'm still not convinced these things didn't just escape from the local
> nut-house and forget to shave or trim their nails.

Ok film, men ikke mere end 100,- værd
Heller ikke den slags film man gider at se mange gange

Rune aka B|aze