Valhalla på DVD
Fra : LifeSucks.dk

Dato : 25-02-03 20:01

I dk.marked.privat.tv+video.dvd har ve besluttet at kæmpe for at få den
største danske tegnefilm udgivet på DVD, som alle allerede ved (alle er
jo snu herinde) så drejer det sig om "Valhalla"

Vi søger hjælp og støtte.

Jeg lægger webhotel til rådighed og Jesper prøver at få folkene bag
filmen i samtale, som skal udmunde i en DVD-udgivelse af Danmarks
flotteste film.

Vi mangler folk til at udsprede budskabet, og nogle til at arbejde med
siden (fx. en ting så man kan tilmelde sig online og et design)

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 25-02-03 20:04

"LifeSucks.dk" <spam@ads.føj> mumbled in news:b3gegk$rra$1@sunsite.dk:

> [...]
> største danske tegnefilm udgivet på DVD, som alle allerede ved (alle er
> jo snu herinde) så drejer det sig om "Valhalla"

jubiii!!!

jeg skal gerne bakke op - dog kun økonomisk i det
omfang at jeg nok skal købe den :)

hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 26-02-03 07:24

Lars Gjerløw Jørgensen skrev
> jeg skal gerne bakke op - dog kun økonomisk i det
> omfang at jeg nok skal købe den :)

Hvad med også at være et navn på listen?

Fra : Galleri DeKreative

Dato : 25-02-03 23:10

"LifeSucks.dk" <spam@ads.føj> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg lægger webhotel til rådighed og Jesper prøver at få folkene bag
> filmen i samtale, som skal udmunde i en DVD-udgivelse af Danmarks

Hej Ole,

Det lyder jo som en af årets bedste ideer, det vil jeg gerne støtte. Jeg kan
tilbyde bannerplads, og jeg vil også gerne designe og programmere siden.

Send mig en mail, så kan vi snakke om det

Med venlig hilsen

Tommy Nitz
--
Er du Kreativ?
Fra Tegnere til 3D'ere og Musikere til Modeller

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 25-02-03 23:14

> I dk.marked.privat.tv+video.dvd har ve besluttet at kæmpe for at få den
> største danske tegnefilm udgivet på DVD, som alle allerede ved (alle er
> jo snu herinde) så drejer det sig om "Valhalla"

God, ja. Men større end Fuglekrigen i Kanøfleskoven og Aberne og det
hemmelige våben?

Det kan da i hvert fald diskuteres.

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Jesper Winding

Dato : 26-02-03 11:06

Næh... Det kan det faktisk ikke. Valhalla var dansk films største satsning
med et budget der gik op i 40 millioner kroner. Den blev lavet i det første
danske tegnefilms studie, og er grunden til at Studie 1 eksisterer idag.
Uden Valhalla ville Fuglekrigen og Aberne ikke være blevet til, som i øvrigt
er film med et budget på henholdsvis 8 millioner og 750.000 kr.
--
Jesper

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 26-02-03 12:16

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
øvrigt
> er film med et budget på henholdsvis 8 millioner og 750.000 kr.

Jamen, så må den jo nødvendigvis være _større_ ;D.

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Jesper Winding

Dato : 26-02-03 12:52

Selvfølgelig er den det - Størrelsen på en film måles efter mængden af kaffe
drukket under tilblivelsen - og med 40 millioner er der sq råd til noget af
en mængde kaffe.

Er der nogen der ved om Valhalla nogensinde udkom på Laserdisc?

--
Jesper

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 26-02-03 13:11

Jesper Winding skrev
> [...]
kaffe
> drukket under tilblivelsen - og med 40 millioner er der sq råd til

Når jeg undersøger om en film er noget for mig kigger jeg altid efter
hvor mange liter kaffe der er drukket under produktionen, og hvilket
mærke der er brugt. Hvis det er Ali-kaffe eller tysk kaffe, deler jeg
antallet af liter med 2

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 27-02-03 03:39

> God, ja. Men større end Fuglekrigen i Kanøfleskoven og Aberne og det
> hemmelige våben?

Jeg vil sige ja, af den simple årsag at den handler om den skandinaviske
kulturarv, der er blevet så suverææænt udført. En ting er at tegneserien var
og er genial i sin formidling af de gamle røverhistorier, en anden ting er
at transformationen fra tegneseriens fortællemetoder til tegnefilmens ditto
er lykkedes så vidunderligt (det kunne hurtigt være endt galt, bare se
Tintins skæbne hvad det angår).
Jeg vægrer mig mod at gå hen og blive flæbende nationalist, men Valhalla er
en film jeg er stolt over at vise til udlændinge der ikke aner en kat om
Danmark og Norden ellers. Så skide være med at Edda'en er blevet skrevet en
smule om for at den går til børn...

Er der i øvrigt nogen der ved om Valhalla nogen sinde blev synkroniseret til
engelsk eller andre sprog?

I har allerede min støtte til den bedste, største og mest omfattende danske
DVD-udgivelse hidtil. Og JA, for pokker, lad os dog få Quark-filmene med i
købet. Også gerne en tre-fire timers film med Peter Madsen og co. om
tegneserie og film, nordisk mytologi og hvad har vi.

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 27-02-03 11:21

C. H. Engelbrecht skrev
> [...]
om
> Danmark og Norden ellers. Så skide være med at Edda'en er blevet

Jeg er enig meget langt hen af vejen. Det er en flot film som på trods
af ændringerne giver et godt indblik i den nordiske tro ved en blanding
af flere af de gamle savn.

> [...]
> købet. Også gerne en tre-fire timers film med Peter Madsen og co. om
> tegneserie og film, nordisk mytologi og hvad har vi.

Kan jeg få dig til at skrive en email fra siden, så kommer du på listen
(det gør ikke ondt).

Den kommer nok ikke til at stikke de 8 timers ekstra materiale som er
med LOTR-FOTR, men der er da bestemt til over 2 timers ekstra materiale
og 1,5 time med Quark.

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : tenebrae

Dato : 03-03-03 00:28

Hej,

jeg havde meldt mig til at lave en online petition inde på
www.petitiononline.com til Valhalla. Jeg bruger meget af formuleringen fra
http://valhalladvd.dk - men nu var jeg lige inde på Valhalla-siden igen, og
der er jo en slags online underskriftsindsamling der. Skal jeg lave en på
www.petitiononline.com (hvor man løbende kan se, hvor mange der er meldt til
og deres kommentarer - det kan man ikke inde på http://valhalladvd.dk )
eller er det ikke nødvendigt??

Skal jeg droppe at lave en petition inde på www.petitiononline.com ?

Kind Regards

Niels Hansen

Fra : Jesper Winding

Dato : 03-03-03 01:00

Well - det er mig der foreløbig har lavet den der ligger på ValhallaDVD -
jeg stoppede dog da det viste sig at Tommy fra DeKreative ville kigge på et
design.
Får han ikke tid laver jeg sikkert resten af ValhallaDVD inkl. undersider.
hvor Ole selv for ansvaret.
Så lige nu venter vi på Tommy...
Petition online er en fin idé - vi vil bare helst gøre det fornuftigt med et
rimeligt design der har noget med tegnefilmen at gøre - Petition online
bliver nok en sidste udvej - Jeg er sikker på at Ole gerne hoster hvad end
vi finder på.
--
Jesper

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 03-03-03 10:26

Jesper Winding skrev
> [...]
kigge på et
> design.
> Får han ikke tid laver jeg sikkert resten af ValhallaDVD inkl.

Jeg synes det er et flot design som Jesper her har lavet, og jeg håber
at samnme stil kan holdes. Der mangler nogle flotte knapper til links.
Der skal selvfølgelig laves en side hvor den som har lavet siden kan
kontaktes og der skal også være links til andre filmsites om Valhalla,
og da jeg er blogger har jeg lavet en lille enkelt weblog over
udviklingen.

> Så lige nu venter vi på Tommy...

Jeg har ikke hørt fra Tommy siden torsdag hvor han skrev han her i
weekenden ville lave noget design, så mon ikke der kommer noget i dag
eller i morgen. Spændingen kender ingen grænser.

> [...]
online
> bliver nok en sidste udvej - Jeg er sikker på at Ole gerne hoster

Ja, jeg har en side med navnene på dem som har skrevet sig på som
støtter, vi mangler bare en knap til siden så er den at skue for
alverden.

Jeg har i øvrigt købt 100 MB hotel og 25 MB til SGL hos Web10.dk så
der er plads nok til at der kommer mange tilmeldinger

Fra : Jesper Winding

Dato : 03-03-03 01:07

Glemte selvfølgelig at Ole har styr på dem der har skrevet sig op, og at
disse nok skal komme med på undersiden med deres kommentar - alt sammen
sendes selvfølgelig til Sandrew/Metronome - formuleringen over kommentar
feltet om at kommentar og bønner sendes til ValhallaDVD er forkert - ALLE
der skriver får deres kommentar sendt til Sandrew/Metronome.

--
Jesper

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 03-03-03 10:12

tenebrae skrev
> [...]
meldt til
> og deres kommentarer - det kan man ikke inde på

Det jeg forsøgte at skrive var, at du meget gerne må lave en
formulering (også gerne det tekniske/kodemessige) til en
underskriftsindsamling.

For ikke at forvirre mere end nødvendigt vil jeg gerne holde det på
ValhallaDVD.dk - nemt og overskueligt.

> Skal jeg droppe at lave en petition inde på www.petitiononline.com ?

Jeg kan ikke engelsk så jeg forstår ikke hvad det er for et site, men
link gerne til siden sådan så flest muligt skriver sig op som støtter.

Fra : tenebrae

Dato : 05-03-03 19:12

Hej,

jeg tror, at jeg lader være med at lave noget inde på
www.petitiononline.com - det vil blive en separat side, som man linker til -
og ikke blive holdt inde på http://valhalladvd.dk

Det vil jo betyde, at folk, der har meldt sig til en gang inde på
Valhalla-siden skal gøre det en gang til på PetitionOnline.

Jeg kan ikke finde ud af HTML eller noget af den slags, så det vil jeg slet
ikke begynde på.

Så mit bidrag det bliver at udbrede kendskabet til den Valhalla-siden og få
lagt nogle link for den, ved dem jeg kender, der har hjemmesider.

Kind Regards

Niels Hansen

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 05-03-03 20:52

tenebrae skrev
> Så mit bidrag det bliver at udbrede kendskabet til den
Valhalla-siden og få
> lagt nogle link for den, ved dem jeg kender, der har hjemmesider.

Det er også en fin hjælp, og du har jo skrevet dig på listen
I øvrigt er siden nu på forsiden af www.filmz.dk

Fra : Don G.

Dato : 26-02-03 18:47

> [...]
> største danske tegnefilm udgivet på DVD, som alle allerede ved (alle er
> jo snu herinde) så drejer det sig om "Valhalla"

Som andre har frembrust: Fremragende idé!!!
Jeg husker i '98 da vi (folk herfra NG'en) begyndte samme stunt med
Bjergkøbing Grand Prix - også overfor Sandrew Metronome. Det blev da til en
hæderlig udgivelse et par år senere.

Men personligt har jeg lige en tilføjelse til det som de bør smide på den
skive: Nemlig de 6 (mener jeg) små Quark-film på hvert et kvarters tid. Hvis
man kan lide Quark's figur fra Valhalla vil man elske de afsnit - og de
fortjener bestemt også at blive udgivet på DVD.

Glæder mig til i poster en URL hvor man kan skrive sig på til at støtte op
om dette forrygende projekt!

Mvh. Don G.
http://don-g.dk

Fra : Ole :-\)

Dato : 26-02-03 21:26

Don G. skrev
> [...]
> Jeg husker i '98 da vi (folk herfra NG'en) begyndte samme stunt med
> Bjergkøbing Grand Prix - også overfor Sandrew Metronome. Det blev da

Var det før eller efter DR P3 havde det oppe med at den skulle vises i
TV? Det kan være sjovt at få det i nyhederne, men vi skal nok vente på
hvad Tommy Nitz www.dekreative.dk finder på at lave, som det er nu (det
jeg har lavet) er elendigt - men det er der!!

> [...]
de
> fortjener bestemt også at blive udgivet på DVD.

Glimrende ide, jeg har allerede skrevet om det på siden, men jeg kunne
ikke huske hvor meget Quark der var lavet. Jeg tror dog at de vil vente
med de film, og udsende dem på egen DVD når de ser Valhalla bliver en
succes. ... Er der nogle som ved hvor mange som så filmen i biffen og
hvor mange VHA-bånd der blev solgt den gang?

> Glæder mig til i poster en URL hvor man kan skrive sig på til at
støtte op
> om dette forrygende projekt!

URL'en er klar http://ValhallaDVD.dk - den virker pt ikke med www - jeg
arbejder på en løsning. Som det er nu kan man kun tilmelde sig ved at
skrive en email til mig. Jeg håber at fx Tommy Nitz kan lave noget,
ellers er der åbent for andre som kan

Fra : tenebrae

Dato : 26-02-03 23:46

Jeg vil i hvert fald også gerne støtte dette projekt. Jeg har i længere tid
overvejet at købe den på VHS, men det kan godt vente til den engang bliver
udgivet nyrestaureret og med en masse ekstramateriale på DVD.

Inde på siden http://www.petitiononline.com/ kan vi nemt lave en
underskriftsindsamling.

--

Kind Regards

Niels Hansen

I'm still not convinced these things didn't just escape from the local
nut-house and forget to shave or trim their nails.

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 27-02-03 11:31

tenebrae skrev
> [...]
bliver
> udgivet nyrestaureret og med en masse ekstramateriale på DVD.

Du kan nok nå at se VHS'en et par gange inden der kommer en DVD, så køb
den, se den et par gange, lån den ud til alle du kender, og fortæl at vi
vil have den på DVD

> Inde på siden http://www.petitiononline.com/ kan vi nemt lave en
> underskriftsindsamling.

Det lyder godt. Kan du/andre formulerer hvad der skal stå i en
underskriftstilmelding?

Fra : tenebrae

Dato : 27-02-03 20:05

Jeg vil kigge på at skrive en formulering til underskriftsindsamlingen her i
weekenden - den kommer nok op senest søndag.

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 27-02-03 20:55

tenebrae skrev

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 26-02-03 21:18

Don G. skrev

Fra : Jesper Winding

Dato : 26-02-03 21:33

Jeg håber den URL du har givet her holder - for det er den jeg har sendt til
Jacob Stegelmann, Jeff Varab og Sandrew/Metronome - så hvis du ændrer den,
må du hellere sætte vidrestilling på URL'en.
--
Jesper

Fra : LifeSucks.dk

Dato : 27-02-03 11:24

Jesper Winding skrev
> [...]
den,
> må du hellere sætte vidrestilling på URL'en.

Den er betalt for det første år og kommer på BetalingsService næste år,
så bare opgiv den adresse

Fra : Don G.

Dato : 27-02-03 01:54

"LifeSucks.dk" <spam@ads.føj> skrev ...
> Var det før eller efter DR P3 havde det oppe med at den skulle vises i
> TV?

Det var længe før! Som skrevet så var det engang i '98 at vi begyndte den
første BGP-revival tråd, som førte til de første henvendelser til Sandrew
Metronome fra folk i gruppen - undertegnede inklusive. Katapult fra P3
startede deres revival i... 1999 eller 2000 (nogen der ved det præcist?),
kulminerende med en special visning af filmen i Imperial i efteråret samme
år. Dvs. at medierne først bed på et års tid efter de første henvendelser
var gjort.

> [...]
> kunne ikke huske hvor meget Quark der var lavet. Jeg tror dog at
> de vil vente med de film, og udsende dem på egen DVD når de ser

Ifølge det link du have tidligere på din side
(http://fp.image.dk/fpeplaschke/quark.htm) kan man se at de 6 afsnit faktisk
kun er omkring 7 min. pr stk - altså mindre end 3 kvarters film. Det er helt
klart for lidt til en selvstændig udgivelse, og derfor må vi håbe at de
smækker dem med på Valhalla som bonus - ellers får vi dem nok desværre
aldrig at se...

Mvh. Don G.
http://don-g.dk

Fra : LifeSucks.dk