Dø tv3. Den uendelige historie
Fra : Ronny Nielsen

Dato : 22-02-03 23:01

AAAAAAARGH!! Så lige en af mine all-time favorit film: Den uendelige
historie. Efter den fede slutning kom rulleteksterne med den geniale
titelsang.

OG HUSK PÅ AT VI PÅ NÆSTE LØRDAG BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA
BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA
BLA BLA BLA
OG LIGE OM LIDT KOMMER DER BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA
BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA
BLA BLA BLA BLA
OG PÅ TORSDAG KOMMER DER OGSÅ BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA
BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA
BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA

Og så komer der reklamer.

I guder hvor er det pisseirriterende de så hurtigt maltrakterer den gode
stemning man er i , efter en god film.

Jeg skal have købt den på DVD. Er den ude i en god udgivelse? Regionskode er
underordnet.

Fra : Øistein Wind

Dato : 22-02-03 23:20

Hvor er i sure alle sammen... Men det er foståeligt nok. Men det hjælper
måske knap så meget at skrive det her i gruppen. Jeg tvivler på der er nogen
der er uenige i din kritik af deres "voice over".

Hilsen
Øistein

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 22-02-03 23:23

"Øistein Wind" <oistein.wind@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
nogen
> der er uenige i din kritik af deres "voice over".

Skulle have luft for min frustration/vrede.

Og så spurgte jeg også til dvd-udgivelsen...

Fra : Rune Zedeler

Dato : 23-02-03 00:14

Ronny Nielsen wrote:

> en god film.

Det må da være en joke.
Jeg tror at DUH er den værste bogfilmatisering, jeg nogensinde har set.

-Rune

Fra : tenebrae

Dato : 23-02-03 02:08

"Den Uendelige Historie" er udkommet på R1 og R2 - men der er ikke noget
ekstra på, udover en trailer. Den er dog i widescreen.

Fra : tenebrae

Dato : 23-02-03 02:10
Fra : Ronny Nielsen

Dato : 23-02-03 02:29

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det må da være en joke.
> Jeg tror at DUH er den værste bogfilmatisering, jeg nogensinde har set.

Den skulle ikke være så loyal overfor bogen, ja. Men som selvstændig film er
den fremragende. Ihvertfald når man er barn :)

Det er jo svært at sige hvor god den villle være hvis man så den for første
gang som voksen, men det er en film som jeg (og mange andre) stadig syntes
er suveræn idag. Modsat er der jo meget film og tv der er dybt skuffende når
man genser dem år efter.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 23-02-03 17:59

Ronny Nielsen wrote:
> Den skulle ikke være så loyal overfor bogen, ja. Men som selvstændig
> film er den fremragende. Ihvertfald når man er barn :)

Godt nok har jeg ikke læst bogen, men jeg synes da også, det er en
fremragende film (i sig selv).

> Det er jo svært at sige hvor god den villle være hvis man så den for
> første gang som voksen, men det er en film som jeg (og mange andre)
> stadig syntes er suveræn idag.

Enig. Og er jeg forresten den eneste, der synes at brugen af dukker og
animatronics i denne og andre firserfilm er så meget mere overbevisende,
levende og "virkelighedstro" end den udbredte brug af CGI i nyere film?
Gollum i LOTR er ganske flot og overbevisende, men der er måske mere
charme over en tennissok ? Jeg mener, tænk bare på Jabba the Hut i
SW ep. I eller ep. IV SE ... han var da direkte kedelig!

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 24-02-03 18:15

"Anders Thorsen Holm" <zoolook.removethis@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Godt nok har jeg ikke læst bogen, men jeg synes da også, det er en
> fremragende film (i sig selv).

Jeps. Som barn så jeg også 2´eren og blev fælt skuffet. Har faktisk ikke set
den siden jeg var barn, men nu får jo chancen på lørdag....

> Enig. Og er jeg forresten den eneste, der synes at brugen af dukker og
> animatronics i denne og andre firserfilm er så meget mere overbevisende,
> levende og "virkelighedstro" end den udbredte brug af CGI i nyere film?

Ja og nej...Den store stengolem, sneglen og flagermusen var vildt godt
lavet. Men "ulven" Gmork kunne godt trænge til en digital remastering
Det er en af de få ting der trækker filmen ned idag imo.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 24-02-03 00:12

Ronny Nielsen wrote:

> Den skulle ikke være så loyal overfor bogen, ja. Men som selvstændig film er
> den fremragende. Ihvertfald når man er barn :)

Nej - den holder slet ikke som film.
Jeg kommer - meget belejligt - lige hjem efter at have set orkidé-tyven.
Se den (SE DEN), og du vil forstå hvorfor den uendelige historie ikke
kan filmatiseres.

-Rune

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 23-02-03 10:17

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> wrote in message
> AAAAAAARGH!! Så lige en af mine all-time favorit film: Den uendelige
> historie. Efter den fede slutning kom rulleteksterne med den geniale
> titelsang.

Så er der dømt 80er hår i den store stil... kan stadigvæk huske musikvideoen
hvor Limahl's hoved dækker halvdelen af skærmen det meste af tiden..

--
Anders Vind Ebbesen
www.webbesen.dk | www.packets.dk

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 24-02-03 18:19

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> [...]
musikvideoen
> hvor Limahl's hoved dækker halvdelen af skærmen det meste af tiden..

Genså den lige, den video bliver kun reddet af sine flotte scener fra filmen
:)

Fra : Gerner

Dato : 23-02-03 12:23

On Sat, 22 Feb 2003 23:01:17 +0100, "Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> wrote in
dk.kultur.film:

>AAAAAAARGH!! Så lige en af mine all-time favorit film: Den uendelige
>historie. Efter den fede slutning kom rulleteksterne med den geniale
>titelsang.

Hvor useriøst at debattere tv her og crossposte.

> [...]
>stemning man er i , efter en god film.
>
>Jeg skal have købt den på DVD. Er den ude i en god udgivelse? Regionskode er

Var det dit alibi for at crossposte ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Per

Dato : 24-02-03 08:42

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stemning man er i , efter en god film.
>
> Jeg skal have købt den på DVD. Er den ude i en god udgivelse? Regionskode

En af mine venner skrev engang til TV2 og klagede over det. Svaret gik på
noget med at de fleste zapper væk når der kommer rulletekster, og derfor er
de nødt til at fortælle hvad der kommer næst efter.

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 27-02-03 10:54

"Per" skrev

> En af mine venner skrev engang til TV2 og klagede over det. Svaret gik på
> noget med at de fleste zapper væk når der kommer rulletekster, og derfor er
> de nødt til at fortælle hvad der kommer næst efter.

Resultatet af den politik er, at vi er en del, der zapper væk allerede før
filmen starter og ser den på video/dvd i stedet... TV3 og TVDanmark har
jeg opgivet for flere år siden, de maltrakterer jo alt.

FUT: dk.medier.tv

Mvh. Erland