Only in America...
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-02-03 18:29

.... http://www.suntimes.com/output/news/cst-nws-film19.html

Men på TV2 i DK oplever man det samme, og jeg vil tro at det samme gør sig
gældende i biografer? (selvom det er sjældent jeg ser på uret, når jeg er i
biografen)

--
Anders Vind Ebbesen
www.webbesen.dk | www.packets.dk

Fra : Peter Lind

Dato : 22-02-03 13:37

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote ...
> [...]
> gældende i biografer? (selvom det er sjældent jeg ser på uret, når jeg er

I danske biografer er det jo nærmest et krav at man sidder på sit sæde INDEN
reklamerne begynder. Jeg har det seneste år kun oplevet en enkelt film, der
startede på det tidspunkt der stod på plakaten, alle andre film har ca 15
minutters reklamer og forfilm. (Cinemateket selvfølgelig undtaget) - så den
pågældende sag har vel ikke megen relevans herhjemme.
I USA begynder filmen jo f.eks kl 19, men reklamerne kører så fra 18:40 til
19:04, mens lyset er tændt og folk går ind i salen. Amerikanerne har ikke så
ofte faste pladser, som vi jo er vant til herhjemme, så man kommer kun i god
tid, hvis man vil sidde et bestemt sted, og ellers fylder man bare salen
op - man skal altså ikke kæmpe sig forbi 53 siddende gæster for at finde hen
på sin plads, som man skal herhjemme, når man kommer ind i salen, efter
reklamerne er begyndt.

Men med hensyn til tv, så tror jeg at du har ret - slår man over på kanalen
(lige gyldigt hvilken) på det tidspunkt hvor filmen skal starte, kommer man
lige i tide til reklameblokken. Det tror jeg også er med fuldt overlæg. Især
TV2, der ikke afbryder filmene, men kun taler ind over start og slutning.

Mvh
Peter Lind