Terminator
Fra : Lasse

Dato : 20-02-03 04:35

Nogen der kan huske hvem der rigtigt skulle have haft rollen som Terminator?
Det var nemlig ikke Arnold til at starte med.

Håber nogen kan huske det. Ahhh nu vil jeg lægge mig i sengen og se THE
THING!

Lasse

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-02-03 09:17

"Lasse" <lasn@mail.dk> mumbled in

> Nogen der kan huske hvem der rigtigt skulle have haft rollen som
> Terminator? Det var nemlig ikke Arnold til at starte med.

Jeg mener det var Lance Henriksen - og Arnold
skulle være "the good guy" - godt at det blev som
det gjorde. Selvom jeg er sikker på at Lance også
kunne være en fin terminator. Oprindeligt skulle
The Terminator jo være en som kunne falde i med
resten af befolkningen så man ikke lagde mærke til
ham... men den ide gik de så fra :)

Hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Per

Dato : 20-02-03 13:57

"Lasse" <lasn@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan huske hvem der rigtigt skulle have haft rollen som
Terminator?
> Det var nemlig ikke Arnold til at starte med.

Jim Cameron havde oprindeligt overvejet O.J. Simpson og vist nok også Lance
Henriksen.

Han snakker om det på T2 Ultimate edition DVD'en.

Fra : 3W

Dato : 20-02-03 20:11

Det viste sig så senere, at O.J. ville have været perfekt til rollen.

Fra : Per

Dato : 21-02-03 08:44

"3W" <trefork@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Det viste sig så senere, at O.J. ville have været perfekt til rollen.

LOL! good one ;)

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 21-02-03 09:39

"Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Lance
> Henriksen.
>
> Han snakker om det på T2 Ultimate edition DVD'en.

SVJH er der PR-materiale med Lance Henriksen som Terminator på T1-dvd'en.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Per

Dato : 21-02-03 13:04

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lance

> SVJH er der PR-materiale med Lance Henriksen som Terminator på T1-dvd'en.

Ja måske var det der han siger det med O.J.

Fra : Mathness

Dato : 21-02-03 14:44

On Thu, 20 Feb 2003 13:57:07 +0100, Per wrote:

> [...]
> Lance Henriksen.
>
> Han snakker om det på T2 Ultimate edition DVD'en.

Kan slet ikke erinder at O.J. bliver nævnt. Kun at Lance var valgt, Arnie
ville dog hellere spille Terminatoren.

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 21-02-03 14:49

"Mathness" <mathness@z42.NO.SPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Kan slet ikke erinder at O.J. bliver nævnt. Kun at Lance var valgt, Arnie
> ville dog hellere spille Terminatoren.

Ifølge IMDB blev hans også kun overvejet, men droppet igen af producenterne.
Lance Henriksen derimod blev direkte castet til rollen og mistede den først,
da Arnold-bøffen havde læst manuskriptet og bad om at få lov til at spille
ond.

http://us.imdb.com/Trivia?0088247

MVH
Jens

Fra : Per

Dato : 21-02-03 16:09

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
først,
> da Arnold-bøffen havde læst manuskriptet og bad om at få lov til at spille

Henriksen kunne sikkert have været sej som Terminator. Lidt alá Robert
Patrick.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-02-03 02:06

> [...]
først,
> da Arnold-bøffen havde læst manuskriptet og bad om at få lov til at spille

Så det var simpelthen Arnold selv der kom på ideen. Respekt.

OJ ville have været et skrubforkert valg. Set bort fra alt det lort han
senere kom ud i, ville Cameroun og co. sgu nok have fået
menneskerettighedsgrupper på nakken, og filmen ville ikke have fået den
position den har.