Utrolig "rædselsfuld" film. Irreversible (~
Fra : Peter Fleinert

Dato : 17-02-03 23:04

Har næsten lige set Irreversible, og har siden da ville kommentere den.
Det er lang tid siden jeg har set en film der er så ubehagelig og den gav
mig en klam smag i munden.....Men hold da op hvor var den god. Jeg sad og
blev mere og mere draget ind i filmen jo længere man "kom tilbage". man
stillede sig selv spørgsmål og de blev besvaret. Jeg skal nok indrømme at
den ikke skjuler noget, og både de slåskampe, og den yderst ulækre voldtægt,
gjorde faktisk et stort indtryk på mig. Jeg havde hele tiden A Clockwork
Orange i baghovedet, som en slags voldsreferance. Slutningen (eller inden de
skal til festen) satte mig lidt i boks. Er det hele noget der er drømt,
eller er kommentarene med at han har ondt i armen ,og hendes drøm om den
røde tunnel barre lavet for at vi som seere skal tvivle?
Alt i alt en fremragende film som jeg vil anbefale til alle. Dog ikke min
kæreste, der fik nok, og gik sin vej da voldtægten begyndte.

Det skal lige siges at den udkommer på reg.2 i morgen, og den er allerede
bestilt til samlingen

Fra : Morten Steen

Dato : 18-02-03 14:38

Nu vil jeg ikke læse dit indlæg, da jeg ikke har set filmen. Tør man spørge
hvor du så den henne? Går den i danske biografer? Jeg har nemlig læst en del
om den, og kunne godt tænke mig at se den.

Morten

Fra : Peter Fleinert

Dato : 19-02-03 00:11

Jeg så den faktisk i da jeg var i England for et par uger siden. Da jeg så
så at den udkom på DVD ville jeg gerne anbefale den og høre andres mening om
den.
Peter.