Midsommer ?!?
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 15-02-03 13:35

Heysen.. Nu er jeg jo så så heldig (uheldig?) at jeg skal ind og se
Midsommer i aften.. Jeg tænkte på om der er nogen herinde som har set den?
er det er værd at se? *gg*
Hvordan klarer filmen sig, hvis vi tager sammenligning med Nattevagten?
Tænkte bare det kunne være sjovt lige at høre en lille mening om den, nu jeg
skal ind og se på den i aften

-Martin

Fra : Thomas

Dato : 15-02-03 14:53

Har ikke selv set den... Men en jeg arbejder med var inde og
se den i går... Han sagde at den er rigtig god... (OK det er så
en 17-årig dreng, så det kan være hans kritiske sans ikke er så
høj *gg*)

Men jeg har kun hørt gode ting om den... Og at Laura Christensen
er med gør det jo ikke dårligere *gg*

God fornøjelse... Og skriv endelig tilbage hvad du syntes om den
(bare ingen spoilers

Mvh. Thomas

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 16-02-03 12:41

"Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk> wrote in message
> [...]
> er med gør det jo ikke dårligere *gg*
>
> God fornøjelse... Og skriv endelig tilbage hvad du syntes om den

Hejsa, så er jeg kommet helskindet hjem fra biografen Jeg må sige jeg er
blevet glædeligt overrasket over filmen, (især fordi det var en dansk film)
Så jeg vil sige at jeg ikke er enig i Tenz ang. filmen. Normalt er jeg ikke
vild med gysere, men denne film er meget nede på jorden og forholder sig
stille og roligt til uhyggen (i modsætning til amerikanske film) og opbygger
lige så stille et grumt shock! Jeg vil ikke mene at der er langt i mellem
dem, men det er mere bare det at filmen giver sig lidt tid til at opbygge
det ordenligt, så man ser sig selv (og resten af salen) "skide grønne grise"
over et "BØØH!" som viser sig at være en af vennerne i filmen der
forskrækker hovedpersonen :D

Der er mange gode shocks hele vejen igennem og det er godt, for jeg syntes
ikke om slasher horror film og det er Midsommer netop ikke!

Men ok det er jo en dansk film, så skuespillerne virker lidt falske i nogle
af samtalerne, men de klarer det godt (især Laura Christensen ;D) og måske
er det fordi jeg selv lige er i aldersmålgruppen men de får historien til at
virke nær og deraf kommer den stille uhygge så også... Uden at afsløre for
meget så giver drejningen i plottet til sidst også et godt pust i historien,
selvom det hele kører meget hurtigt, så giver det et ok adrenalin rush...
men inden man ved af det er filmen så slut ;-(

Jeg syntes den var meget god, men den skal nok ses i biografen for at få
lyden ordenligt med (hvilket giver shockene) for uden dem er filmen ikke
meget...desuden jeg tror man kun ser den en eller to gange.

-Men jeg kan godt anbefale den!!

-Martin

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 16-02-03 15:24

> [...]
> lyden ordenligt med (hvilket giver shockene) for uden dem er filmen ikke
> meget...desuden jeg tror man kun ser den en eller to gange.

Også her. Udemærket film, selvom jeg ikke syntes den var så vanvittig
uhyggelig.

Laura er blevet en babe, ja. Men hun stikker altså ikke hende den svenske
chick (Linn). Hvad hedder skuespilleren?? På imdb er skuespillerne ikke
listet med karakternavne :/

Fra : Christian Muus

Dato : 16-02-03 16:04

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Laura er blevet en babe, ja. Men hun stikker altså ikke hende den svenske
> chick (Linn). Hvad hedder skuespilleren?? På imdb er skuespillerne ikke
> listet med karakternavne :/

Tuva Novotny

www.midsommer.dk

Christian

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 16-02-03 17:14

> [...]
>
> Laura er blevet en babe, ja. Men hun stikker altså ikke hende den svenske
> chick (Linn). Hvad hedder skuespilleren?? På imdb er skuespillerne ikke

Heh, well de er begge to udemærket Bare forskellige typer piger.. Jeg
syns det er meget godt at man er begyndt at lave flere og flere film hvor
der indgår svenske skuspillere... Det gør det lidt anderledes (positivt)...

Fra : Morten DH

Dato : 18-02-03 17:39

> [...]
> syns det er meget godt at man er begyndt at lave flere og flere film hvor
> der indgår svenske skuspillere... Det gør det lidt anderledes

Ja som fx dem der kører forbi i bilen uden for kiosken da hun lukker... helt
sikkert svenskere

Fra : Sarah

Dato : 18-02-03 10:29

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> wrote in message news:<b2o6u1$jup$1@sunsite.dk>...
> Laura er blevet en babe, ja. Men hun stikker altså ikke hende den svenske
> chick (Linn). Hvad hedder skuespilleren?? På imdb er skuespillerne ikke
> listet med karakternavne :/

Her er en fed side med hende http://tuva.daniel-bess.com
Fandt den lige i dag!

Fra : Tenzel Kim

Dato : 15-02-03 15:09

Personligt syntes jeg den var både langtrukken og kedelig. Jeg fatter
simpelthen ikke hvordan den kan ha fået så gode anmeldelser. Den bruger
utrolig lang tid på at bygge historien op og alligevel formår den aldrig
rigtigt at gøre personerne interessante. Gysene/mystikken når heller
aldrig at blive rigtigt uhyggelige og selvom den havde et plottwist jeg
ikke lige havde gennemskuet var det ikke nok til at hæve den over det jævne.

Hvis man har lyst til lidt gys eller uhygge er man klart bedre stillet
med The Ring.

Tenz.