Olsen Banden på DVD?
Fra : Christian Poulsen

Dato : 15-02-03 12:51

Rygtet vil vide at Nordisk har trukket alle Olsen Banden VHS tilbage fra
butikkerne for at snart udsende den på DVD. Er der hold i rygterne? Olsen
Banden er jo uden tvivl det største fra den danske filmskat.

"Det er bare for et skide pornoblad"
- Benny, Olsen Banden overgiver sig aldrig

Fra : Brian Nielsen

Dato : 15-02-03 13:10

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Rygtet vil vide at Nordisk har trukket alle Olsen Banden VHS tilbage fra
> butikkerne for at snart udsende den på DVD. Er der hold i rygterne? Olsen
> Banden er jo uden tvivl det største fra den danske filmskat.

Det har længe rygtes at filmene var på vej på DVD. I særdeleshed efter
at TV2 sidste år begyndte at sende remasterede udgaver i bredformat.

Vi må håbe at det bliver til noget!

/Brian

Fra : Jan Andersen

Dato : 15-02-03 13:19

On Sat, 15 Feb 2003 13:10:02 +0100, "Brian Nielsen"
<bn73@worldonline.dk> wrote:

>Det har længe rygtes at filmene var på vej på DVD. I særdeleshed efter
>at TV2 sidste år begyndte at sende remasterede udgaver i bredformat.

De seneste VHS-udgaver, som blev udgivet for en 2-3 ? år siden, er
også remasterede letterbox.

Der var snak om, sidste forår, at dvd'erne skulle blive udsendt til
efteråret. Men det blev de, som bekendt, ikke.

Lad os håbe at Nordisk Film er *lidt* mere gavmilde med
ekstramaterialet, end tilfældet var med Matador.

--
Jan

Remove 'FOS' from email address.

Fra : Allan Pedersen

Dato : 15-02-03 15:18

In article <akbs4vg0saklpe3n7hoh35tnvlo72grdkr@4ax.com>,
FOSjantri@FOSmail1.stofanet.dk says...

> Der var snak om, sidste forår, at dvd'erne skulle blive udsendt til
> efteråret. Men det blev de, som bekendt, ikke.
>
> Lad os håbe at Nordisk Film er *lidt* mere gavmilde med
> ekstramaterialet, end tilfældet var med Matador.

De skulle komme i år ... ihvertfald ifølge deres sælgere. Men nogen
konkret dato er endnu ikke sat på dem.

Jeg har også spurgt til ekstramaterialet, og desværre fik jeg at vide,
at det nok bliver lidt småt af den simple grund, at man ikke har gemt
meget fra optagelsen af filmene (undtaget den sidste).

I øvrigt skulle Scanbox også komme med en Morten Korch kavalkade på DVD
i løbet af året.

Allan

Fra : Jan Andersen

Dato : 15-02-03 15:26

On Sat, 15 Feb 2003 15:18:08 +0100, Allan Pedersen <kapwon@kapland.dk>
wrote:

>Jeg har også spurgt til ekstramaterialet, og desværre fik jeg at vide,
>at det nok bliver lidt småt af den simple grund, at man ikke har gemt
>meget fra optagelsen af filmene (undtaget den sidste).

En tynd begrundelse.

Criterion kan lave kanon-ekstramateriale til film der er 50-60-70 år
gamle, hvor der heller ikke findes mange arkivoptagelser.

Det er nok snare et spørgsmål om at "gide". Og jeg tror ike at NF
"gider". Dvd'erne skal jo nok sælge alligevel.

NF skal ikke bilde mig ind at et kort klip fra "Landet Rundt" & et
kort klip fra "TV-Avisen", var alt, hvad der fandtes om "Matador". Der
må ligge timevis af Matador-materiale fra alle mulige tv-udsendelser.
Lise Nørgaard husker jeg da at have set "mange" gange i forskellige
"Matador"-sammenhænge.

Og det samme må gælde Olsen-Banden. Eller er de pludselig blevet til
"hemmelige" film, som aldrig før har været omtalt nogensteds?

Fra : Allan Pedersen

Dato : 16-02-03 12:19

In article <gpis4vo311ttcd9c4ek90ne11739728usb@4ax.com>,
FOSjantri@FOSmail1.stofanet.dk says...

> Det er nok snare et spørgsmål om at "gide". Og jeg tror ike at NF
> "gider". Dvd'erne skal jo nok sælge alligevel.

Det er sikkert også en medvirkende årsag. NF forsøger jo at tjene penge,
og har sikkert foretaget en afvejning af mersalget contra omkostningerne
ved at lave en 'special edition'.

På et tidspunkt sidste år havde man planer om at sælge hele serien
samlet i en miniature-udgave af et Franz Jäger pengeskab. Men den ide er
de tilsyneladende også sprunget fra.

Jeg tror ikke, at vi skal forvente mere end 'normale' oprensede udgaver.

Allan