Anmeldinger af film...?
Fra : Michael

Dato : 13-02-03 15:30

Hej med jer!

Hvor finder jeg anmeldelser af film på engelsk?

Kan nemlig heller ikke lige huske det engelske ord for "anmeldelse".

Vil gerne læse en engelsk anmeldelse af SpiderMan.

Håber I kan hjælpe mig!

Mvh
Michael

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 13-02-03 15:38

> [...]
> Kan nemlig heller ikke lige huske det engelske ord for "anmeldelse".
> Vil gerne læse en engelsk anmeldelse af SpiderMan.

Hej Michael,

Prøv eventuelt
http://www.google.com/search?q=%22spiderman+review%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=d
a&lr=

Ellers er anmeldelse = review.

Mvh,
Jakob

Fra : Aston Villadsen

Dato : 13-02-03 15:41

On Thu, 13 Feb 2003 15:29:37 +0100, "Michael"
<Michael_hopla@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Kan nemlig heller ikke lige huske det engelske ord for "anmeldelse".
>
>Vil gerne læse en engelsk anmeldelse af SpiderMan.

En anmeldelse hedder "review" på engelsk.
Prøv at se på www.imdb.com - de plejer vistnok at have links til
external reviews.

Fra : Michael

Dato : 13-02-03 16:02

Tak til jer begge :)

For begge ting :) Nu kan jeg, håber jeg, huske det til en anden gang :)

Hyg jer!

Mvh
Michael
(reviews, det er noteret bag øret)

Fra : Jesper Christensen

Dato : 13-02-03 17:00

Michael skrev følgende....

:: Hvor finder jeg anmeldelser af film på engelsk?

www.rottentomatoes.com er et udemærket site. De samler anmeldelser fra de
fleste amerikanske aviser.

:: Kan nemlig heller ikke lige huske det engelske ord for "anmeldelse".

Reviews.

--
Med Venlig Hilsen/Kind Regards
Jesper "BigJay" Christensen

Fra : Lé freak

Dato : 13-02-03 17:36

Hvorfor bruger ingen http://www.allmovie.com - den er helt klart bedre til
anmeldelser og synopsis. IMDB er da også udemærket men indeholder ikke samme
kvalitet hvad angår anmeldelsen og klar struktur.

Søren

Fra : MP Jakobsen

Dato : 13-02-03 22:27

Man kan ofte finde gode artikler og anmeldelser af film både på
www.politiken.dk www.information.dk og på www.sensesofcinema.com .

MP