"Englegården"
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 12-02-03 21:59

I den svenske film "Englegården" - både 1 og 2 - er der en
gennemgående melodi, som jeg ved at jeg har hørt for meget
længe siden med en engelsk tekst.

Er der nogen der ved hvad sangen/melodien hedder?

Med venlig hilsen Ruth

---

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-02-03 22:17

Ruth Nielsen skrev:

> I den svenske film "Englegården" - både 1 og 2 - er der en
> gennemgående melodi, som jeg ved at jeg har hørt for meget
> længe siden med en engelsk tekst.
>
> Er der nogen der ved hvad sangen/melodien hedder?

Hej Ruth -

du tænker vel ikke på den gamle (revy?)sang "Säg det i toner och inte
i ord" som Fanny synger i åbningsscenen i Englegård 1 og som Zack
synger senere i filmen? Den blev også sunget på dansk i sin tid, men
jeg husker ikke lige af hvem.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk (mails til mig er minus 'men')

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 13-02-03 12:23

"Jørgen Grandt" <skrev i en meddelelse

> [...]
> i ord" som Fanny synger i åbningsscenen i Englegård 1 og som Zack
> synger senere i filmen? Den blev også sunget på dansk i sin tid, men

Hej Jørgen

Tak fordi du overhovedet prøver på at finde et svar. Desværre så
siger det mig slet ikke noget, det du skriver. Jeg kender ikke en revyvise,
som hedder sådan.

Den melodi jeg tænker på bliver i 2'eren sunget af en 'dametype' som vist
endda hedder Ruth i filmen. Hun synger den for fuld udblæsning enten i
kirken el. et lign sted - men jeg bliver vist nødt til at se én af filmene
en
gang til, hvis jeg skal kunne stille det rigtige spørgsmål.

Gid man vidste på forhånd, hvornår de dukker op i TV.

Tak for forsøget.

Hilsen Ruth

---

Fra : Aragorn

Dato : 13-02-03 12:32

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote in message
-snip

> [...]
> gang til, hvis jeg skal kunne stille det rigtige spørgsmål.
>
> Gid man vidste på forhånd, hvornår de dukker op i TV.

===

Hej Ruth.

Så vidt jeg husker synger hun den i kirken, og det er en salme, men jeg kan
desværre ikke hjælpe dig med hvad den hedder lige nu - jeg tager et kig
senere på filmen og ser om jeg kan lure det af - så vidt jeg husker står det
som regel også i rulleteksterne, hvilke sange der bliver brugt i film, så
der vil jeg lige tage et kig.
Det, jeg lige kan huske af den lyder: 'Til en stad jag är på vandring...',
jeg mener det er sådan den starter, men du må ikke hænge mig op på det.

MvH Aragorn_DK - der holder meget af Englegård-filmene.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 13-02-03 13:47

"Aragorn" skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg mener det er sådan den starter, men du må ikke hænge mig op på det.

> MvH Aragorn_DK - der holder meget af Englegård-filmene.

Hej Aragorn

Det lyder lovende, for den linje du skriver"Til en stad jeg är på
vandring..."
passer med som jeg husker melodien. Det er underligt at jeg har nogle små
brudstykker af engelsk tekst sammen med den melodi - bare sådan i
baghovedet, jeg kan overhovedet ikke huske hvor jeg har dem fra.

De er
muligvis forkerte, men jeg husker dem som: "Different, different darling
different ... where the roads will never end ..." det kan ikke bruges til
meget. Det ville også være mærkeligt hvis nogen skulle have skrevet en
tekst med 3 gange different i samme linje, men mærkeligt nok så passer
den synkront med "Til en stad jeg är på vandring ..."

Jamen jeg vil da være taknemmelig, hvis du vil kigge på filmen når du
får tid.

Hilsen Ruth - som taler Boromirs sprog.