Hvilke film vil blive husket i fremtiden?
Fra : DevilHair

Dato : 08-02-03 18:41

Casablanca, Det tårnhøje helvede, E.T. er bla. nogle af de film som jeg ved
at folk husker tilbage på...

Men hvilke film vil folk i fremtiden huske tilbage på i år 2000 fx ?

Mit gæt er fx. Matrix, da den film startede en helt ny form for special
effects i film.

Mon de nye Star Wars film vil blive huske lige så godt som vi husker de
gamle nu?

Fra : Martin Møller

Dato : 08-02-03 18:43

"DevilHair" <DevilHair@Get2Net.Dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> effects i film.
>
> Mon de nye Star Wars film vil blive huske lige så godt som vi husker de

Skal vi nu til det igen?

Fra : DevilHair

Dato : 08-02-03 18:47

Til det igen ? Øhm.... Det er måske blevet diskuteret herinde før ?

Det beklager jeg da meget, at jeg åbner for en diskussion igen.

Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 08-02-03 18:54

> [...]
> effects i film.
>
> Mon de nye Star Wars film vil blive huske lige så godt som vi husker de

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, er jeg ny i gruppen!
og derfor vil jeg godt komme med et par bud:

Ace Ventura filmene, de er i sådan en særklasse - bliver aldrig træt af dem.
Som du siger: Matrix, ubetinget en af de film man husker!
Hvad med ringenes herre (triologien) er da også en sten sikker vinder!
Star Wars filmene, tjaaa... hvorfor ikke.
Hvad med Jurassic Park 1?
Ondskabens øjne, Hannibal og The Red Dragon?

og en film som jeg ihvertfald ikke lige kommer til at glemme, filmen jeg
beskrev tidligere: 28 dage senere!!!

/Mikkel

Fra : DevilHair

Dato : 08-02-03 19:04

Jo....
Helt klart Ring´s Herre vil blive husket, men allerede nu nævner du jo et
par stykker... Det er jo ikke så mange man husker for hvert år, forstå mig
ret.
Men bliver Matrix fx den film som folk vil huske som en gammel classic´r ?
Eller vil en film som Titanic blive en classic´r ?

Og hvem med kult film ?

Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 08-02-03 19:15

> [...]
> Men bliver Matrix fx den film som folk vil huske som en gammel classic´r ?
> Eller vil en film som Titanic blive en classic´r ?

Kult film? ja det er straks værre?
Kan man sige Chucky kan gå ind under som en slags kult film? eller Brain
Dead af Peter Jackson?
Eller hvad med, Wallace and Gromit? eller for at gå lidt udover
filmkonceptet: Mr. Bean?
en sikker vinder må da være: Monty Python - Life Of Brian?

/Mikkel

Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 08-02-03 19:18

"Mikkel Paulsen" <homie@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> filmkonceptet: Mr. Bean?
> en sikker vinder må da være: Monty Python - Life Of Brian?

Glemte da også lige: Bjergkøbing Grand Prix, Southpark the movie og evt.
Jackass the movie!
Hvad synes I?

/Mikkel

Fra : Svend Emil

Dato : 08-02-03 19:59

"Mikkel Paulsen" <homie@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad synes I?

Jeg er enig i de sidste stykker du har nævnt, de er klart klasikkere (eller
kult), som vil blive husket, enten for det gode, eller det knap så gode !

--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-02-03 19:47

DevilHair <DevilHair@Get2Net.Dk> skrev:

Det nemme svar:

http://us.imdb.com/top_250_films

Listen varierer lidt, men visse film er bare ikke til at fjerne fra top ti
og de er efter min mening klassikere og vil altid være det.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 08-02-03 20:28

DevilHair wrote:

> Casablanca, Det tårnhøje helvede, E.T. er bla. nogle af de film som jeg ved
> at folk husker tilbage på...

Mao. Blockbusters. Hvis du vil have svaret, skal du derfor tælle antal
solgte billetter - dem i den høje ende vil være umulige at komme uden om
i fremtidens medier og dermed være klassikere - deriblandt Ringenes Fis
og Harry Potter.

Ulrik Magnusson

Fra : CybaMerc

Dato : 08-02-03 22:07

A long time ago in a galaxy far, far away....
DevilHair wrote:

[snip]

>Mit gæt er fx. Matrix, da den film startede en helt ny form for special
>effects i film.

Såsom?

>Mon de nye Star Wars film vil blive huske lige så godt som vi husker de
>gamle nu?

Ja.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-02-03 15:22

"CybaMerc" <CybaMerc@REMOVE_THISimage.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.

In your dreams, young man... in your dreams.

MVH
Jens

Fra : hobnobs

Dato : 13-02-03 21:30

Så som "bullet time". Effekten var tidligere blevet brugt i bl.a. en
musikvideo til Rolling Stones' "like a rolling stone" (hvis jeg husker
korrekt) men det var først med "The Matrix" efekten blev almindelig kendt og
efterlignet som ren og skær effekt i andre film. Se f.eks. hvor meget den
skamrides i "Charlies Angels"

Vil du vide mere om bullet time, så prøv at kigge her:

http://www.angelfire.com/fl5/jcmiller/Bullet.htm
http://hematrix.warnerbros.com/cmp/sfx-bullet_videos1.html
http://hematrix.warnerbros.com/cmp/sfx-bullet_videos2.html

- hobnobs

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-02-03 10:39

> Men hvilke film vil folk i fremtiden huske tilbage på i år 2100 fx ?

Den er svær, men vi kan godt prøve:

Se7en
Matrix
Ringenes Herre trilogien (såfremt 3'eren runder trilogien ordentligt af, man
ved aldrig)

Film der omvendt er sat stort op nu, men vil blive glemt stille og roligt:
Titanic (historisk ukorrekthed)
Den nye Star Wars trilogi (for lav kvalitet, især ift. den første trilogi)
Harry Potter
MIB (pga. 2'erens lave kvalitet)

Især mht. den sidste kunne jeg hurtigt blive uvenner med en del, men det er
nu engang mit skud. Jeg siger ikke jeg nødvendigvis får ret, og jeg er sågu
også i tvivl.

Fra : David Konrad

Dato : 15-02-03 16:38

> [...]
> effects i film.
>
> Mon de nye Star Wars film vil blive huske lige så godt som vi husker de

År 2002, så afgjort "Lilja 4-Ever". En banebrydende "smal" film, der endte
med at få et stort publikum, og som satte nye rammer for socialrealisme og
aktualitet.