Gå hjem Hitchcock!!!
Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 08-02-03 18:16

Jeg var lige til biograf marathon her inat!

Aftenens film var:
28 dage senere (premiere d. 28/2)
Midsommer
Askepop
og Enough med Jennifer Lopez!

Alle film var okay, bortset fra Askepop (langtrukket)

Men jeg bed mærke i "28 dage senere"
Fuck mand, det er da nok den mest uhyggelige film, jeg nogensinde i mit liv
har set, Psycho og fuglene er vand ved siden af.
Danny Boyle som er instruktøren (Beach) har lavet en virkelig verdensklasse
gyser her, det er virkelig så gennemført og godt lavet. Stemningen er
ubeskrivelig, fra det idyliske engelske landskab med fuglekvider osv. til
piskede regn/lyn/torden/dyster musik og hvad dertil hører, får man virkelig
en oplevelser!

Selve filmen handler om en virus der er ved at udrydde jorden, det stammer
fra nogen Chimpanser som ved et uheld slipper ud af deres burer i
laboratoriet (aktivister prøver at redde dem uden at kende følgerne) disse
aber, har noget i deres blod der smitter voldsomt, det er en slags
had/aggresivitet, hvis man får noget af deres blod på sig, er man smittet -
og man bliver til et "uhyrre" der vagter andre der ikke er smittet, og den
vej prøver at bide hinanden og spytte blod på dem.

28 dage senere (efter udbruddet) er der nogen mennesker der har undgået
smitten, og de går så rundt i Londons tomme gader, som er vanvittig flot
lavet, de fatter intet, og frygter hvornår det næste "uhyrre" kommer og
spiser dem, de søger tilflugt ved en militær base, og her begynder det at
blive endnu mere mørkt/spooky end før - da disse soldater der befinder sig
der er liderlige, og der er kun 2 piger (så kan I selv gætte hvad de vil)
De prøver at starte en ny "Adam/Eva effekt" men sådan vil vores hovedperson
ikke have det til at forløbe, og nu vil jeg ikke fortælle mere!

Denne film er så stemningspræget, så gennemført uhyggelig, det er første
gang siden Hitchcock at man får sig et ordentlig gys - hvis man ser på
90'ernes gys, har der sq været langt mellem dem!

Glæd jer, jeg skal ihvertfald se den 1 gang mere!

Mvh.
Mikkel - ny i gruppen

Fra : Mikkel Paulsen

Dato : 01-03-03 19:03

"Mikkel Paulsen" <homie@adslhome.dk> wrote in message news:<3e453b63$0$71639$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> 90'ernes gys, har der sq været langt mellem dem!
>
> Glæd jer, jeg skal ihvertfald se den 1 gang mere!

Så fik den premiere - hvilket gensyn :D

Cheers
/Mikkel