[DVD] En trist trist dag i en galaxe langt~
Fra : Morten DH

Dato : 08-02-03 13:26

Ifølge http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents Har GL i et interview
udtalt at de originale udgaver af Star Wars filmene ALDRIG kommer på DVD -
tror lige mine laserdisc boxe skal i bankboksen nu >

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-02-03 13:30

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents Har GL i et interview
> udtalt at de originale udgaver af Star Wars filmene ALDRIG kommer på DVD -
> tror lige mine laserdisc boxe skal i bankboksen nu >

Jeg har solgt mine laserdisc-bokse for længe siden, men i det mindste kan
man skaffe kopier af dem på dvd i rimelig kvalitet. Det røg endnu et
princip...

MVH
Jens

Fra : Thomas

Dato : 08-02-03 13:46

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har solgt mine laserdisc-bokse for længe siden, men i det mindste kan
> man skaffe kopier af dem på dvd i rimelig kvalitet. Det røg endnu et

Jeg fik lige et chock... Jeg troede du mente at filmene overhovedet ikke kom
på DVD...
Det gør de så, men i de nye Special Edition udgaver... Jeg kan nu ikke se
hvorfor du
så gerne vil have de gamle udgaver... Med de nye får man jo lidt mere film
for pengene..

..Thomas

Fra : zcully

Dato : 08-02-03 13:49

"Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk> wrote in message

> [...]
> hvorfor du
> så gerne vil have de gamle udgaver... Med de nye får man jo lidt mere film

Ja det har du nok ret i, men det er bare som om der er lidt mere kult over
de gamle??

/Zcully

Fra : Tenzel Kim

Dato : 08-02-03 13:52

Thomas wrote:

> [...]
> hvorfor du
> så gerne vil have de gamle udgaver... Med de nye får man jo lidt mere film

Ehh, måske fordi de gamle udgaver er bedre end de nye. Han får lov til
at dræbe først, vi har stadig de langt mere troværdige dukker fremfor de
elendige cgi-"dukker" osv. Det er lidt som at ligge farver på gamle Gøg
og Gokke film eller Citizen Kane eller Casablanca. Bare fordi det er
muligt gør det ikke filmene bedre.

Tenz.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-02-03 14:12

"Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorfor du
> så gerne vil have de gamle udgaver... Med de nye får man jo lidt mere film

Tre ord: Greedo...skyder...først.

Det handler ikke om kvantitet, men om kvalitet. I hvert fald for mig. Jeg
synes, at det er noget hø at blande 20 år gammel film med splinternye,
digitale effekter.

MVH
Jens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-02-03 14:35

"Thomas" <Thomas.Elbo@Privat.dk> writes:

> [...]
> hvorfor du
> så gerne vil have de gamle udgaver... Med de nye får man jo lidt mere film

Jeg synes også, at det er overkill, at folk går _så_ højt op i det,
dog med en enkelt, væsentlig undtagelse. "Greedo shoots first".
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 08-02-03 15:40

> Jeg synes også, at det er overkill, at folk går _så_ højt op i det,
> dog med en enkelt, væsentlig undtagelse. "Greedo shoots first".

Nu skal jeg lige være med Greedo er ham Luke siddr overfor i baren, ik'?
eller er jeg helt galt på den? Hvad er det de har lavet om i den scene?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Martin Moeller

Dato : 08-02-03 16:57

Martin Sjøstrand skrev:

> Nu skal jeg lige være med Greedo er ham Luke siddr overfor i baren,
ik'?
> eller er jeg helt galt på den? Hvad er det de har lavet om i den scene?

Nope. Det er ham som Han Solo taler med. Greedo truer Han Solo og siger, at
han vil have Solo til at følge med til Jabba. Dette vil Solo ikke, hvorfor
han skyder Greedo. Uden at Greedo så meget som når at løsne et skud.

I Speciel Edition skyder Greedo først - og rammer ikke Solo, selvom de vel
sidder omkring 1 meter fra hinanden. Det eneste gode ved denne scene er, at
med så dårligt et sigte, som Greedo har, har Greedo nærmest mere end
fortjent at dø!

--
Mvh. Martin Møller
"Ingen har nogensinde stillet spørgsmålstegn ved det faktum, at alle kvinder

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 08-02-03 18:06

"Martin Moeller" <martin.moller@get2net.dot.dk> wrote in message
> [...]
at
> med så dårligt et sigte, som Greedo har, har Greedo nærmest mere end

Se iøvrigt http://shor.ter.dk/629927028

/Nikolaj

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 08-02-03 20:12

> [...]
> han vil have Solo til at følge med til Jabba. Dette vil Solo ikke, hvorfor
> han skyder Greedo. Uden at Greedo så meget som når at løsne et skud.

Ahr shit, det var den scene jeg tænkte på, men med forkert mand Hvad
dævlen er dog ideen med at lade Greedo skyde åndsvagt dårligt først?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 09-02-03 10:02

"Martin Sjøstrand" <martinsjoestrand@hotmail.com> writes:

> Ahr shit, det var den scene jeg tænkte på, men med forkert mand Hvad
> dævlen er dog ideen med at lade Greedo skyde åndsvagt dårligt først?

For at gøre Solo lidt mindre skurkeagtig og derved filmen lidt mere
fordøjelig, en falliterklæring efter min mening.

--
   Mvh Christoffer Olsen

*** Thank you, mr. president:
*** http://tiddytwister.nitro.dk/bushie.jpg

Fra : ML-78

Dato : 09-02-03 12:22

> For at gøre Solo lidt mindre skurkeagtig og derved filmen lidt mere
> fordøjelig, en falliterklæring efter min mening.

Enig. Nøjagtig samme mentalitet, der gjorde sig gældende, da SE-udgaven af
E.T blev lavet.

ML-78

Fra : LazyJones

Dato : 10-02-03 19:21

From "ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> came:

>Enig. Nøjagtig samme mentalitet, der gjorde sig gældende, da SE-udgaven af
>E.T blev lavet.

Sjovt nok var netop Star Wars en af filmene der udgjorde vendepunktet
for filmheltene så de blev mere... ridderlige end 70'ernes mere skumle
helte-typer.

/ Thomas Hejl Pilgaard | <lazyjones@tdcspace.ns.dk> \ __~@
/ Susåvej 5 - 4700 Næstved | Remove the ".ns" to mail me \ ¸_`\<,_
\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯/¯¯¯¯¯(*)/ (*)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯ ¯

Fra : Jesper Winding

Dato : 08-02-03 14:19

jah - og et af mine - det kunne være vi alle skulle banke hovederne sammen
og finde ud af hvor der ned østpå vi finder dem i bedst kvali...
--
Jesper

Fra : ML-78

Dato : 08-02-03 15:34

> jah - og et af mine - det kunne være vi alle skulle banke hovederne sammen
> og finde ud af hvor der ned østpå vi finder dem i bedst kvali...

Det lyder som en god idé. Hvis nogen har nogle bud på hvor de fås, er jeg
også interesseret.

ML-78

Fra : Jesper Winding

Dato : 08-02-03 17:06

http://www.getvcds.com/dvd/DVDSF04021002.shtml
er det bedste jeg har fundet - men det er stadig special editions
udgaverne - er der nogen der ved hvor de originale fås? evt på ?VCD
--
Jesper

Fra : 3W

Dato : 08-02-03 18:03

Meget billigere her:
http://www.d9dvd.com/dvd/55804025002.shtml

Fra : H3nrik V!

Dato : 08-02-03 19:11

"3W" <trefork@yahoo.com> wrote in message
> Meget billigere her:
> http://www.d9dvd.com/dvd/55804025002.shtml

'xcuse me... Men det ser jo næsten helt officielt ud...? Hvad er jeg gået
glip af?

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Jesper Winding

Dato : 08-02-03 19:16

Nu har jeg i hvertfald købt dem - så må vi jo se om de kommer frme eller om
min konto er tom :)

Nå men det er jo stadig de originale vi er på jagt efter - jeg har fundet
dem her: http://clik.to/movieshop bare gå til dvd afdelingen - men de er
sef'li ikke på lager - andre der har været heldige? VCD er også tålelig....
--
Jesper

Fra : Martin Møller

Dato : 08-02-03 21:50

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg i hvertfald købt dem - så må vi jo se om de kommer frme eller
om
> min konto er tom :)

Jeg har også lige bestilt dem. Så må vi se om de slipper igennem uden
yderligere udgifter

Martin

Fra : Jesper Winding

Dato : 18-02-03 12:50

Mine Special Edition versioner er i dag ankommet fra Thailand - alt i alt er
jeg kommet af med 334 kr.

De var pænt pakket ind, dog ikke i amarays - men i en hård kuvert, hvor de
var pakket meget godt ind i boblewrap og plasticlommer for hver DVD med
tilhørende cover, denne pakke skal virkelig behandles skidt før der sker
noget med den - så det var bare at ligge dem ind i tre stks amarays og
voilá. Det ligner grangiveligt noget der kunne være købt i Fona eller andre
butikker - de er MEGET flotte i coveret.

Proppet i dvd'en for man mulighed for DTS 5.1 - jeg var skeptisk, men det
var der ingen grund til - lyden ER DTS 5.1 og meget flot - Reklamen i
starten af filmen afslører at det er en digital kopi af Special Editions
versionerne fra Laserdisc - Lyden er meget flot og ren. Man skal lige være
opmærksom på at lyden først slår over i DTS når filmen starter. under
reklamen for DTS er den kun 5.1 :)

Billedet i Widescreen - dog ikke Anamorphic - jeg har et Pixel Plus
Widescreen fra Philips og når jeg strækker billedet til hele skærmen er det
stadig imponerende (dette har kun betydning for folk med Widescreen TV - på
et almindeligt TV vil billedet stå knivskarpt - har prøvet.

Alt i alt en god oplevelse - på deres side står der at de følger pakken og
den er god nok, jeg måtte kvittere for kuverten. Alt i alt 10 dage fra
bestilling til levering.

Så med den udmelding Lucas kom med, er dette bestemt et godt bud på at få
fat i de gamle i Special Editions udgaverne.
--
Jesper

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-02-03 12:56

> Mine Special Edition versioner er i dag ankommet fra Thailand - alt i alt
er
> jeg kommet af med 334 kr.

Kan du spole (baglæns) i dem ? Dem jeg havde, var ligesom opdelt i "stykker"
og når man havde afspillet ét stykke, og var gået i gang med "stykke 2",
kunne man så spole baglæns, men kun til starten af "stykke 2".

Der var også lidt problemer med lip-synk på mine.

/jim

Fra : Jesper Winding

Dato : 18-02-03 14:59

Ingen problem - har lige haft dem i - gik ind til kapitel 5 på alle tre -
Ingen problmer med Lipsync eller at spole tilbage til og ind i kapitel 4.
Jeg har indkaldt gutterne til i nat - i morgen skal jeg komme med en problem
ting, hvis vi finder den.
--
Jesper

Fra : Brian Nielsen

Dato : 18-02-03 22:35

> [...]
være
> opmærksom på at lyden først slår over i DTS når filmen starter. under

Men filmene har da aldrig været udgivet med DTS på Laserdisk?

> Så med den udmelding Lucas kom med, er dette bestemt et godt bud på at få
> fat i de gamle i Special Editions udgaverne.

Men det er jo ikke Special Editions udgaverne han ikke vil udgive, det er de
originale udgaver.

/Brian

Fra : Jesper Winding

Dato : 18-02-03 23:39

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om - Jeg ved bare at jeg har dem i DTS
nu!

Special Edition udgaverne kommer heller ikke på DVD - han vil ændre i dem
"endnu" engang - så hele serien får det samme flow og look og hvad han
ellers finder på af narrestreger - så dette er den eneste vej at gå.
--
Jesper

Fra : Jan Andersen

Dato : 19-02-03 07:57

On Tue, 18 Feb 2003 23:39:28 +0100, "Jesper Winding"
<jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

>Det skal jeg ikke kunne udtale mig om - Jeg ved bare at jeg har dem i DTS
>nu!

Har du fået set dem?

På de udgaver jeg købte i Malaysia, for et år siden, er DTS-sporet
tydeligt "fabrikeret".
På eps. 4 er DD sporet meget mere dynamisk. På eps. 5 er DTS-sporet
mange sekunder ude af sync. Min eps. 6 er ikke SE (heldigvis) og
heller ikke med DTS.

Måske har de lavet bedre udgaver?

Jeg ville nu også hellere have de oprindelige film, men de er
udsolgte. Nå, han trykker nok snart et nyt læs

--
Jan

Remove 'FOS' from email address.

Fra : Devast8or

Dato : 09-02-03 01:13

Hvis det er original versionerne du vil lede efter på DVD, på du da meget
gerne sige til hvis du finder dem.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jesper Winding

Dato : 09-02-03 17:05

Det er det - eller på VCD - men efter et døgns søgning er jeg ved at miste
modet - vi må nok vente til der er en der får fingre i en DVD optager og så
låner Laserdisc skiverne af en anden - så må vi andre så stille os ovenpå
hinanden for at købe kopier....
--
Jesper

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 10-02-03 15:59

> [...]

> låner Laserdisc skiverne af en anden - så må vi andre så stille os ovenpå

De originale udgaver findes på bootleg dvd! Jeg har set to af dem på en
SW-messe i København sidste år, så jeg gætter på at alle tre findes.
Laserdisc-rips, tror jeg. Der findes også udmærkde boots af SE-udgaverne,
men de skal jo nok komme officielt på et tidspunkt.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jesper Winding

Dato : 13-02-03 03:01

Den her er direkte ond:

http://www.ajsplacefavorites.homestead.com/dvdz_starwarstrilogy.html

jeg var virkelig tændt da jeg kom til bunden af siden - prøv, som mig at
starte oppefra

--
Jesper

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 08-02-03 14:10

> Ifølge http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents Har GL i et interview
> udtalt at de originale udgaver af Star Wars filmene ALDRIG kommer på DVD -
> tror lige mine laserdisc boxe skal i bankboksen nu >

"You might have built the Empire, George... but your fans paid for it. While
you're making us wait for YEARS for these fabled super-boffo special
editions of the original films on DVD, WHY IN THE HELL don't you release a
set of movie-only DVDs of the original theatrical versions?! Every Star Wars
fan on Earth would gladly shell out their hard-earned cash for the original
versions now. And then, in 3 years or 5 years, they'd all be happy to buy
the super-deluxe versions too!"

Tydligere kan det ikke siges, og jeg er helt enig.

Vi får ikke klassikerne at se på DVD; Vi får nogle andre film. De er sikkert
flottere og lyder bedre, men det er ikke klassikerne.

Man skulle tro Lucas er bange for, hvordan en film fra 1977 vil se ud på
DVD, hvis den ikke er shinet op som en 2003 blockbuster.