Frailty - fængende og foruroligende
Fra : Glumsen

Dato : 08-02-03 12:44

Vil blot sige, at jeg netop har set "Frailty" - vi købte dvd'en for en
hund i El-giganten, og de penge viste sig at være godt givet ud. Selv
holder jeg vældig meget af "thrillers", og denne må siges at være en
af de mere vanvittige af slagsen. Selvom jeg kun forventede et godt
gys, har jeg faktisk tænkt meget over den efterfølgende. Den sætter en
i et følelsesmæssigt dilemma: "hvem er god?, hvem er ond?"...

Vil anbefale den til alle, som holder af at jage seriemordere fra
tv-stuens trygge omgivelser
Mvh. Anne

Filmen er instrueret af Bill Paxton (Twister, Apollo 13, Vertical
limit). På rollelisten ses desuden Matthew McConaughey (Ed Tv,
Contact, The wedding planner), Powers Boothe (Nixon, U-turn,
Tombstone) og Matthew O'leary (Spy kids 2, Domestic disturbance).

Resumé taget fra IMDB:
Fenton Meeks (Matthew McConaughey), comes forth to tell the FBI that
his brother Adam may be the serial killer who calls himself God's
Hands, who the FBI has been searching for. The film uses flashbacks to
show Meeks' childhood with a father (Bill Paxton) who believed he was
on a mission from God to destroy demons that inhabit human bodies.
Fenton saw his dad as evil, while Adam saw him as a hero.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-02-03 12:50

On Sat, 08 Feb 2003 12:44:11 +0100, Glumsen <anne_pande@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>on a mission from God to destroy demons that inhabit human bodies.
>Fenton saw his dad as evil, while Adam saw him as a hero.

Ja den er rigtig go'!!
Og meget realistisk set med mine faglige øjne. Og den får netop ikke
den sædvanlige amerikanske slutning

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 08-02-03 12:59

"Glumsen" <anne_pande@hotmail.com> wrote in message
> Vil blot sige, at jeg netop har set "Frailty" - vi købte dvd'en for en
> hund i El-giganten, og de penge viste sig at være godt givet ud.

Ja, jeg blev også positivt overrasket over den. Fed film, som tager fuglen
på dig og dine forventninger til kamerikanske film.

/Nikolaj