#¤%&/#¤%&/ digitalkameraer
Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-02-03 00:39

Jeg brokkede mig over det i Bertram - selvom det ikke gjorde så meget
der da det var en 100% skodfilm.
Men idag var jeg så inde at se midsommer - og hvis vi springer let og
elefant hen over skuespilspræstationerne og handlingen (nej, SÅ dårlig
er den faktisk heller ikke) så kan vi nok godt blive enige om at den
svenske natur fortjener bedre end at blive pixeleret af et skod-agtigt
digitalkamera...?
HVAD GÅR DER GALT for dansk film?!?!?! Jeg betaler sgu ikke 60kr for at
se en film i samme skod-agtige kvalitet som jeg kan hjemme på flimmerkassen!
ARGH!

-Rune

Fra : Torben Simonsen

Dato : 08-02-03 02:01

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> [...]
> er den faktisk heller ikke) så kan vi nok godt blive enige om at den
> svenske natur fortjener bedre end at blive pixeleret af et skod-agtigt

Jeg har ikke set hele filmen, men jeg har kørt den. Jeg bemærkede ikke
umiddelbart pixeleringer, men til gengæld synes jeg, at fotografen har
haft overordentligt svært ved at finde ud af at fokusere. Jeg bemærkede
især nogle indendørs-scener, som simpelthen var plørehamrende uskarpe.
Hver eneste gang, jeg kom forbi den sal, hvor den kørte, var jeg henne
ved maskinen ("Mon virkelig ikke det kan blive skarpere?" Skrue-skrue-skrue.
"Nej, det kan det åbenbart ikke."). I en bestemt udendørs-scene var den
talende skuespiller totalt udtværet at se på i hovedet, mens et
gyngestativ i baggrunden stod smukt i fokus. Suk.

> HVAD GÅR DER GALT for dansk film?!?!?! Jeg betaler sgu ikke 60kr for
> at se en film i samme skod-agtige kvalitet som jeg kan hjemme på
> flimmerkassen!
> ARGH!

Jeg vil gerne udstøde et sympati-argh: ARGH!

--
-- Torben.

Fra : Mark Høserich

Dato : 08-02-03 10:07

Rune Zedeler wrote:
> [...]
> HVAD GÅR DER GALT for dansk film?!?!?! Jeg betaler sgu ikke 60kr for
> at se en film i samme skod-agtige kvalitet som jeg kan hjemme på

Har du nogen viden om hvilket kamera der er blevet brugt ?

M<a>RK

Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-02-03 16:10

Mark Høserich wrote:

> Har du nogen viden om hvilket kamera der er blevet brugt ?

Nej - men jeg er meget nysgerrig!

-Rune